وقتی دلار، سود طلا را محدود می‌کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: در سایه‌ی عدم قطعیت پیرامون سیاست‌گذاری آتی فدرال رزرو، طلا در جلسات معاملاتی اخیر سودهای را کسب کرد که البته در سایه‌ی تقویت دلار، این سودها محدود شد.


وقتی دلار، سود طلا را محدود می‌کند

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1930.22 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر، با 0.1 درصد کاهش به 1950.95 دلار در هر اونس رسید.

افزایش عدم قطعیت پیش از نشست فدرال رزرو به طلا کمک کرد تا در جلسات اخیر، سودهایی را به خود اختصاص دهد و در سطح 1900 دلار در هر اونس باقی بماند. البته این روند دوام چندانی نداشت و دلار قوی‌تر، که نزدیک به بالاترین سطح شش ماهه معامله شد، سودهای بیشتر را محدود کرد. افزون بر آن، با تقویت احتمال برای چشم‌انداز جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو، بازده قوی‌تر خزانه‌داری ایالات متحده نیز بر بهای طلا تأثیر گذاشت.

اکثر فعالان بازار بر این باورند که فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه‌ی خود در اواخر روز چهارشنبه، نسبت به توقف نرخ‌های بهره اقدام خواهد کرد. با این حال، رشد اخیر تورم، که عمدتاً ناشی از افزایش قیمت نفت بوده است، ممکن است بانک مرکزی را بر آن دارد که چشم‌انداز تندروانه‌تری را در نظر بگیرد. آنچه مسلم است فدرال‌رزرو هنوز درها را برای حداقل یک افزایش دیگر نرخ بهره در سال جاری باز گذاشته است.

از آنجا که نرخ‌های بهره‌ی بالا هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در طلا را افزایش می‌دهد، این داستان برای بازارهای فلزی حامل خبر بدی است و در سال گذشته نیز بر فلز زرد ضربه زد.

انتظار می‌رود که فدرال رزرو حداقل تا اواسط سال 2024، در صدد حفظ نرخ بهره در بالاترین حد 20 سال گذشته برآید و از این‌رو، چشم‌انداز ضعیفی را برای طلا و سایر دارایی‌های بدون بازده ارائه دهد. علاوه بر فدرال رزرو، تصمیم‌گیری پیرامون نرخ بهره در بریتانیا و ژاپن نیز در این هفته در جریان است.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه با افزایش اندکی مواجه شد. معاملات آتی مس با 0.3 درصد کاهش به 3.7428 دلار در هر پوند رسید.

فلز سرخ، در بحبوحه‌ی فشار دلار و عدم اطمینان نسبت به وضعیت اقتصادی چین، به عنوان واردکننده‌ی اصلی، زیان را برای چهارمین جلسه‌ی متوالی امتداد داد.

آنچه مسلم است نگرانی‌ها در مورد کندشدن رشد اقتصادی در چین تا حد زیادی قیمت مس را در سال گذشته تحت تاثیر قرار داده است.

بانک خلق چین نیز در تلاش برای حمایت از کندی بهبود اقتصادی، علاوه بر حفظ شتاب اقدامات نقدینگی، نرخ‌های اصلی وام خود را در پایین‌ترین حد خود در روز چهارشنبه نگه داشت.

اما به دنبال علائمی از بهبود در آمار اقتصادی ماه اوت، تمرکز در هفته‌ی آینده بر روی داده‌های فعالیت تجاری چین در ماه سپتامبر است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما