آیا طلا در معرض خطرات نزولی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: همه نگاه‌ها بر داده‌های تورمی شاخص قیمت مصرف‌کننده متمرکز است و بهای طلا در سایه‌ی احتیاط بازار پیش از انتشار این داده‌ها، با چالش‌هایی مواجه خواهد بود.

آیا طلا در معرض خطرات نزولی است؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «اف‌ایکس استریت» بهای طلا در تلاش است تا کاهش روز گذشته را تا حدودی جبران کند و از این رو، در معاملات آسیایی روز چهارشنبه، حدود 1910 دلار در هر اونس معامله شد.

در واقع، عامل اصلی که به این جفت ارز کمک می‌کند تا تجربه‌ای از یک صعود را داشته باشد، کاهش ارزش دلار آمریکا (USD) است.

با نگاهی به رویدادهای اخیر می‌توان مشاهده کرد که در روز سه‌شنبه، پس از آنکه پیش‌بینی‌های تورمی بانک مرکزی اروپا به بیرون درز کرد، افزایش انتظارات جنگ‌طلبانه برای نشست آتی سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا، بر فلز درخشان بدون بهره تأثیر گذاشت و قیمت طلا سقوط کرد.

با این حال، همه نگاه‌ها بر روی داده‌های تورمی کلیدی شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) متمرکز است و بهای طلا در سایه‌ی احتیاط بازار پیش از انتشار این داده‌ها، با چالش‌هایی مواجه خواهد بود.

انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده (CPI) نسبت به ماه قبل 0.5% افزایش داشته باشد که البته بیانگر بهبود نسبت به 0.2% ماه گذشته خواهد بود. در عین حال، پیش‌بینی می‌شود که رقم اصلی CPI، که بهای نوسانی مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در سطح 0.2 درصد ثابت بماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده

آنچه مسلم است این ارقام نه‌تنها می‌توانند تصویری گویا از روندهای تورمی کلی در اقتصاد ایالات متحده ارائه دهند، بلکه تأثیر بسزایی بر احساسات بازار و تصمیم‌گیری‌های معاملاتی پیرامون طلای دلاری خواهند داشت.

و اما سرمایه‌گذاران انتظارات جنگ‌طلبانه‌ی جدیدی پیرامون بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک ژاپن (BoJ) خواهند داشت که  در بحبوحه‌ی افزایش مستمر قیمت‌های نفت، در صدد ارزیابی پیامدهای آن بر رشد اقتصاد جهانی و چشم‌انداز بانک‌های مرکزی برمی‌آیند. گفتنی است بهای نفت در بازارهای نفتی تحت فشار اوپک پلاس، نزدیک به بالاترین حد در ده ماه گذشته  قرار دارد.

و اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، دلار آمریکا به دلیل ریسک‌گریزی و اعمال فشار نزولی بر قیمت طلا، به عنوان یک دارایی امن تقاضای تازه‌ای به دست می‌آورد. از طرفی با وجود تلاش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در مسیر معکوس کاهش قبلی و احتمال 93 درصدی توقف نرخ فدرال رزرو در سپتامبر، قیمت طلا همچنان در معرض خطرات نزولی زیر 1900 دلار قرار دارد.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که عملکرد ارز ایالات متحده را در برابر شش ارز اصلی دیگر اندازه‌گیری می‌کند، از قرار معلوم برای چهارمین جلسه‌ی معاملاتی متوالی، روند شکست خود را امتداد می‌دهد. قیمت نقطه‌ای این شاخص، در زمان نگارش این مقاله، حدود 104.50 معامله می‌شود.

با تمام این‌ها، مطابق با پیش‌بینی‌ها، همگام با افزایش بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در ایالات متحده، طبیعی است که دلار انعطاف‌پذیر باقی بماند.

نمودار روزانه به وضوح بیان می‌کند مسیر کمترین مقاومت برای بهای طلا پس از ترسیم شکست دامنه در روز سه‌شنبه، در جهت نزولی باقی می‌ماند.

به علاوه، بهای طلا پس از اینکه روز را پایین‌تر از سطح قیمت قبل می‌بندد، تثبیت خود را بین میانگین متحرک افقی 21 و 50 روزه به ترتیب در 1917 دلار و 1932 دلار پایان می‌دهد.

در چشم‌انداز اندیکاتور دیگر، شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) در مسیر نزولی، زیر خط وسط قرار دارد و بیانگر وجود فضای بیشتر برای کاهش بهای طلاست.

گفتنی است که حمایت قابل توجه بعدی برای قیمت طلا در آستانه‌ی 1900 دلار قرار دارد که در زیر آن یک فروش کلان به سمت حمایت ثابت در 1885 دلار، در راه خواهد بود.

از سوی دیگر، سطح مقاومت فوری 21-DMA در 1,917 دلار مشاهده می‌شود که آزمایش مجدد مانع 200-DMA در 1,921 دلار، امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. پذیرش سطحی بالاتر از این رقم، حرکت دیگری به سمت DMA-50 با قیمت 1932 دلار را رقم می‌زند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما