روش استعلام کد ساعت سیکو چگونه است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: ساعت مچی های سیکو اصل در قاب پشت صفحه خود معمولا نوشته های حکاکی شده ای دارند. بسیاری از افراد اطلاعی از کاربرد اعداد و اطلاعات نوشته شده در پشت قاب صفحه ساعت مچی سیکو خود ندارند.

روش استعلام کد ساعت سیکو چگونه است؟

 ما در این مقاله اعداد و اطلاعات درج شده در قاب پشت ساعت مچی سیکو شما را رمز گشایی خواهیم کرد. نحوه استعلام شماره سریال ساعت سیکو و روش استعلام کد ساعت سیکو را با خواندن این متن خواهید دانست. برای خرید ساعت مچی سیکو اصل از وب سایت معتبر تیک تاک گالری کلیک کنید.

اطلاعات حک شده ساعت سیکو

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در قسمت پشتی ساعت مچی سیکو اطلاعاتی درج شده است. این اطلاعات می تواند نوع موتور، تاریخ تولید، کد طراحی بنده و مواد و متریال به کار رفته برای ساخت بدنه را به شما ارائه دهد و استعلام شماره سریال ساعت سیکو را با استفاده ار آن ها انجام دهید. توجه داشته باشید که برخی اوقات ممکن است این اطلاعات در قسمت داخلی درب پشت صفحه شما قرار گرفته باشد و در قسمت خارجی آن اطلاعاتی نباشد و آن قسمت فاقد کد باشد. اطلاعات و جزئیات پشت ساعت مچی های برند سیکو در طول سال ها تغییر کرده اند. به طور کلی از اوایل دهه ۱۹۶۰ اطلاعات اصلی و کلی پشت ساعت مچی های سیکو ثابت بوده اند.

عدد کیس (Case Number)

گروه بعدی اطلاعات درج شده در پشت ساعت مچی های سیکو، عدد کیس (Case Number) نام دارد. این اعداد به دو بخش متفاوت تقسیم می شوند. اولین کد ۲ یا ۴ رقمی است. این کد نشان از کالیبر (شماره موتور) است که با استفاده از یک خط تیره از اعداد بعدی که نشان دهنده کد طراحی هستند جدا می شود. توجه داشته باشید کد طراحی زمانی منحصربفرد و مخصوص است که در ترکیب با کد کالیبر استفاده شود. برای اینکه کاملا متوجه این دو کد متمایز شوید مثالی برایتان تعریف می کنیم.

نکته: آخرین عدد این کدها می تواند نشان دهنده محل تولید ساعت باشد یا حتی نشان از طراحی های مختلف بازنگری شده باشد.

شماره سریال سیکو (Serial Number)

در جدیدترین مدل های ساعت مچی سیکو برای نشان دادن شماره سریال از ۶ رقم استفاده شده است. این اعداد نشان دهنده سال، ماه، تاریخ تولید و … هستند. رقم اول شماره سریال نشان دهنده ماه تولید ساعت است. شماره سریال های ۶ رقمی در ساعت مچی های سیکو از سال ۱۹۶۶ یافت می شوند. سیکو برای ساعت مچی های تولید شده قبل از این سال از یک شماره سریال ۷ رقمی استفاده می کرد.

روش استعلام سال ساخت ساعت سیکو

اگر می خواهید تاریخ تولید یک‌ مدل از ساعت مچی های سیکو را بیابید تعدادی جستجوگر آنلاین مخصوص سیکو در اینترنت وجود دارد. یکی از روش استعلام کد ساعت سیکو این است که می توانید با وارد کردن شماره سریال و شماره کالیبر موتور به صورت اتوماتیک تاریخ تولید ساعت مچی سیکو خود را بیابید. البته روش های دیگری هم برای اطلاع از اصل بودن ساعت مچی سیکو وجود دارد. 

نکته

این فرمت شماره سریال برای مدل‌های جدید سیکو۵ اعمال نمی‌شود. این مدل‌ها از شماره سریال شش رقمی نیز استفاده می‌کنند، اما فرمت مشابه سایر مدل‌های سیکو را ندارند. مدل‌های جدید سیکو فایو اسپورت را می‌توان با لوگوی طراحی شده Five که در ساعت مچی های سیکو ۵ سری جدید در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، شناسایی کرد.

نکته: برخی اوقات این سایت مشکل پیدا می کند و خطاهایی در آن بوجود می آید. اما به طور کلی کاملا قابل اعتماد است. 

کیس متریال (Case Material)

اولین علامتی که مشاهده می کنید نشان دهنده نوع ماده و متریالی است که کیس از آن ساخته شده است که در این عکس نشان از استفاده شدن استیل ضد زنگ برای ساخت کیس این ساعت مچی دارد. قابل ذکر است که بگوییم طیف وسیعی از متریال و مواد مختلف وجود دارد که سیکو برای ساخت کیس های خود استفاده می کند. بنابراین ممکن است حرفی که نوشته می شود متفاوت از این عکس باشد.

نکته

برخی از کلمات اختصاری کد متریال مختلف ساعت مچی های سیکو عبارتند از (ACRP), (SGP), (CAP), (GOLD) و … که می توانید در انواع ساعت مچی های سیکو بیابید و سرچ کنید.

نشانه ضد آب بودن ساعت مچی سیکو

اگر کیس و بدنه ساعت مچی شما ضد آب باشد علامت واضحی در پشت قاب قابل مشاهده است. این علامت حدودا در سال ۱۹۷۰ به دلیل تغییراتی در بازار ایالات متحده آمریکا تغییر

کرد و سال ۱۹۷۱ تقریبا همه ساعت مچی ها و کالکشن های مختلف سیکو از علامت پروف (proof) به رسیست (Resist) تغییر کردند.

بعضی از ساعت مچی های ضد آب برند سیکو دستور العمل هایی برای باز کردن آن در پشت قاب گنجانده شده اند. معمولا این دستورالعمل ها اندازه بیرونی شیشه ساعت مچی را نشان می دهند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید تشخیص دهید از کدام قالب برای باز کرد ساعت مچی سیکو استفاده کنید.

کد کشور سازنده و محل ساخت

آخرین موردی که روی قاب پشتی ساعت مچی های سیکو درج می شود کد کشور سازنده کیس است.  به عنوان مثال ۷۰۰۵ به عنوان Japan-G ذکر شده است، اما کدهای سازنده کیس های متعدد دیگری نیز وجود دارد. Japan-A و Japan-J اما Japan-X و Japan-S نیز دیده می شوند. ممکن است این کدها اشاره به تأمین کننده آنها داشته باشد اما باز هم به طور کامل مشخص نیست! اما به طور کلی کدهای متفاوت نشان از سازنده متفاوت آنهاست. 

شاخص زمان پیشنهادی تغییر باتری

در بسیاری از ساعت مچی های کوارتز غواصی سیکو، یک سری نشانه‌های بیرونی وجود دارد که نشان می‌دهد چه زمانی تغییرات باتری روی ساعت مچی سیکو باید انجام شود. این اطلاعات شماره سال را نشان می دهد و به ۳ ماه تقسیم می شود. زمانی که باتری در کارخانه روی ساعت مچی نصب می شود بر روی کیس اولین زمان پیشنهادی تعویض باتری را نشان می دهد. این علامت پانچ شده به صورت دایره ای است که در بالای سه ماه مربوط به سالی که امکان تغییرات در روند کارایی باتری وجود دارد نشان داده می شود و پیشنهاد می کند در این زمان باتری ساعت مچی خود را تعویض کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما