واقعیتی باورنکردنی درباره الماس آبی / 250 میلیون دلار قیمت آن است

طلا و جواهر اقتصاد 100: الماس های آبی رنگ خود را از عنصر بور”boron” می گیرند، که جایگزین مقداری کربن در ساختار کریستال الماس می شود و می تواند هر چیزی را از یک رنگ آبی تا یک رنگ آبی عمیق و غنی در الماس تولید کند.

واقعیتی باورنکردنی درباره الماس آبی / 250 میلیون دلار قیمت آن است

. قیمت الماس آبی “Blue diamonds”

از آنجا که آنها بسیار نادر هستند، تنها چند معدن در جهان وجود دارد که الماس آبی را استخراج می کنند و آنها در آفریقای جنوبی، استرالیا و هند واقع شده اند.

اگرچه آنها کمتر از الماس قرمز نادر هستند، اما می توانند بسیار بزرگتر از الماس قرمز رشد کنند و اغلب با قیمت کمتر به ازای هر قیراط به قیمت بیشتری فروخته می شوند.

این بدان معنا نیست که آنها هنوز گران نیستند، زیرا الماس متوسط ​​1 قیراطی آبی، متوسط ​​200 هزار دلار قیمت دارد و درست مانند همه الماس های رنگی، با افزایش رنگ و قیراط گران تر می شوند. گرانترین الماس آبی که تا به حال فروخته شده، یک الماس آبی شیک و فانتزی 14.2 قیراطی بوده که به ازای هر قیراط 3.9 میلیون دلار به قیمت 57.5 میلیون دلار فروخته شده است.

گرانترین الماس آبی، الماس امید است که در حال حاضر در اسمیتسونیان نگهداری می شود، وزن آن 45.2 قیراط و ارزش تقریبی آن 250 میلیون دلار است.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما