راهنمای انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای انتخاب صحیح ساعت، توجه به این نکته که یک سایز برای همه مناسب نیست، مهم است. به همین ترتیب، هنگام خرید یک ساعت مچی، باید بدانید که چگونه یک سایز ساعت مچی مناسب را انتخاب کنید. در حالی که هیچ قانون یا محاسبه ی از پیش تعیین شده ای برای شیوه ی انتخاب عالی ترین شکل قاب یا سایز ساعت مچی برای شما وجود ندارد. اما نکاتی هست که می توانید آنها را دنبال کنید تا اینکه در نهایت ساعت مناسبی انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ

اینکه مچ دست شما بسیارلاغر، لاغر،  متوسط  ​​یا ضخیم باشد، بر اینکه کدام یک از ساعتها از نظر ظاهری بهترین حالت را روی دست  شما دارند تاثیر خواهد گذاشت. به محض دانستن اندازه ی مچ دستتان، می توانید یک سایز ساعت مچی مناسب را انتخاب کنید تا ساعت شما عالی به نظر برسد وهنگام استفاده از آن احساس راحتی کنید. دانستن سایز ساعت مچی مناسب برای شما همچنین هنگام خرید انلاین بسیار مفید خواهد بود. زیرا قادر به خرید ساعتی متناسب با سایز دور مچتان خواهید بود بدون اینکه آن را از نزدیک امتحان کنید! علاوه بر آن، دانستن سایز ساعت مچی می تواند به شما در محدود کردن انتخاب طرح ها کمک کند. به عنوان مثال، اگر مچ دست شما تقریبا لاغراست، ممکن است بخواهید یک ساعت ظزیف ترانتخاب کنید؛ در حالی که اگر مچ دست شما بزرگ باشد، یک ساعت ورزشی می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد. همچنین اگر مچ دست کوچکی دارید، بهتر است قاب ساعت را با نوع لباسی که میخواهید بپوشید هماهنگ کنید تا تعادل در استایلتان رعایت شود.

چگونگی اندازه گیری سایز دور مچ

یک متر منعطف یا نوار کاغذی بردارید.

آن را دور تا دور ساعد خود دقیقا همانجایی که معمولا بند ساعتتان قرار میگیرد قرار دهید. توجه کنید که باید زیر استخوان مچ شما باشد.

اگر از نوار کاغذی استفاده می کنید یک خودکار بردارید. محلی که دو سر نوار کاغذی بهم میرسند را علامت بزنید.

نوار کاغذی را از دور مچ خود باز کنید. ان را کاملا صاف در کنار یک خط کش بخوابانید و اندازه را یادداشت کنید.

برای آقایان اگر مچ دست شما ۱۴ تا ۱۶ سانتی متر است خیلی لاغر، اگر ۱۶ تا ۱۷ سانتی متر است لاغر، اگر ۱۷ تا ۱۸ سانتی متر است متوسط و اگر ۱۸ تا ۱۹ سانتی متر است بزرگ می باشد.

برای خانمها اگر مچ دست شما ۱۱ تا ۱۲ سانتی متر است خیلی لاغر، اگر ۱۲ تا ۱۳ سانتی متر است لاغر، اگر ۱۳ تا ۱۴ سانتی متر است متوسط و اگر ۱۴ تا ۱۶ سانتی متر است بزرگ می باشد.

نکاتی که باید هنگام خرید ساعت مناسب به آن توجه کنید.

بعد از آنکه سایز ساعت مچی مناسب خود را پیدا کردید در هنگام خرید ساعت مناسب، باید به عناصر اصلی آن فکر کنید. قطر قاب، ضخامت قاب، پهنای بند ساعت، جنس بند و جزئیات آن همگی ویژگی های اساسی هستند که باید از آنها برای یافتن ساعت مناسب استفاده کنید.

قطر قاب ساعت

از آنجا که قطر قاب ساعت بیشترین توجه را به خود جلب می کند، مهمترین مورد در هنگام خرید ساعتی جدید است. به طور کلی، قطر ساعت مردانه از ۳۸ تا ۴۶ میلی متر است. هر چیزی خارج از این محدوده بسیار کوچک یا بسیار بزرگ به نظر می رسد.  برای یافتن اندازه ی مناسب خود دراین محدوده، باید ازسایزمچتان کمک بگیرید. اگراندازه ی مچ دست شما بین ۱۴ تا ۱۸ سانتی متراست، یک ساعت کوچک یا متوسط ​​به قطر ۳۸، ۴۰، یا ۴۲ میلی متر انتخاب کنید اما اگر اندازه مچ دست شما از ۱۸ سانتی متر به بالا است، یک کیس بزرگتر مانند کیس ۴۴-۴۶ میلی متری انتخاب کنید.

در ساعت زنانه اندازه مچ دست خانم ها به طور کلی بین ۱۱ تا ۱۶ سانتی متر است. کسانی که مچ ریزتری دارند اندازه قاب را از ۲۱ تا ۲۸ میلی متر ترجیح می دهند. سپس ، زنانی با مچ دست متوسط ​​و بزرگ به ترتیب ترجیح می دهند اندازه قاب بین ۲۸ و ۳۴ میلی متر باشد.

نحوه اندازه گیری قطر ساعت

برای اینکه بتوان قطر ساعت را اندازه گرفت، میتوان از کولیس و یا یک خط کش شفاف استفاده کرد. برای اندازه گیری قطر ساعت، کولیس را از یک طرف به طرف مقابل درست در بالا و یا پایین تاج، جای که قطر قاب در کوچکترین اندازه است، قرار دهید. ساده ترین راه فهمیدن اندازه قاب ساعت این است که فاصله بین ساعت ۴ تا ۱۰ و یا ۲ تا ۸ را اندازه بگیرید. چون اکثر ساعت ها تاج آنها کنار عدد ۳ قرار دارد، به همین دلیل است که باید فاصله بین عدد ۴ تا ۱۰ را اندازه بگیریم. البته یادتان باشد که نیازی نیست خودتان قاب ساعت را اندازه بگیرید چرا که اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان آنلاین این اطلاعات را در اختیار شما قرار میدهند.

ضخامت قاب ساعت

مورد بعدی که شما باید مدنظر قرار دهید ضخامت کیس است. به عنوان یک قاعده کلی، ضخامت باید همزمان با قطر،  دراندازه ی ساعت افزایش یابد. با رعایت این قانون، می توانید ساعتی را انتخاب کنید که مناسب ترین ضخامت را برای دور مچ دست شما دارد، به شرطی که قطر کیس مناسب سایز شما باشد. به طور معمول، ساعت مچی با قطر ۳۸ تا ۴۲ میلی متر دارای ضخامت ۷ میلی متر است. ضخامت آنهایی که ۴۴ میلی متر به بالا هستند حدود ۹ میلی متر یا بیشتر خواهد بود.

پهنای بند ساعت

وقتی نوبت به بند ساعت می رسد، دراکثر ساعت های متناسب پهنای بند ساعت با نصف قطرقاب برابراست. بنابراین، اگر ساعت شما از قاب ۴۲ میلی متری برخوردار است، باید پهنای بند آن ۲۱ میلی متر باشد. البته، این فقط یک راهنما است. بسیاری ازآقایان بسته به سلیقه ی خود بند باریک یا پهن تری را ترجیح می دهند.

جنس بند ساعت

برای انتخاب ساعت مچی مناسب، مواد اولیه ی سازنده ی بند ساعت نیز به اندازه پهنای آن مهم است. از آنجا که بند های فلزی از بندهای چرمی یا جنسهای دیگر سنگین تر و ضخیم تر به نظر می رسند، در دور مچ های بزرگتر به بهترین شکل ظاهر می شوند.  با این حال، این امر بسته به سلیقه ی شخصی شماست. می توانید بندهای فلزی نازکتر، مانند سبک های میلانس را استفاده کنید.

توجه به تاثیر جزئیات ساعت بر طراحی نهایی آن

طراحی و مقیاس اعداد و اجزای صفحه ساعت شما میتواند کوچکتر و یا بزرگتر به نظر برسد. این تفاوت های ظریف و جزئی در صفحه ساعت یا هارمونی خاصی به ساعت شما میبخشد و یا تناسب آن را از بین میبرد. هنگام خرید یک ساعت جدید، جزئیات ساعت از جمله نشانگر، عقربه ها و تاج ها نیز باید در نظر گرفته شوند. اندازه این عناصر و میزان برجسته بودن آنها به راحتی می تواند بر اینکه ساعت شما چقدر بزرگ به نظر می رسد تأثیر بگذارد. به همین ترتیب برای آقایانی با مچهای لاغرتر که ساعتهای کوچک تر دارند اغلب طرحهای مینیمال بهترین گزینه است. در حالیکه برای ساعت هایی که قابها و استایل های بزرگ تر دارند طرحهای نمایان و شلوغ ترعالی بنظرمی رسد.

انتخاب ساعت مناسب با توجه به سایز ساعت مچی

هنگامی که سایز دور مچ دست خود و عناصر اصلی را تعیین کردید، می توانید ساعتی که برای جذاب تر نشان دادن استایلتان مناسب است را پیدا کنید. وقتی صحبت از استایل میشود، تعادل کلیدی ترین نکته است که باید رعایت کنید. چه بخواهید ساعت خود را با ژاکت و یا با لباس های اداری و مجلسی ست کنید، باید تعادل داشته باشید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این راهنما را دنبال کنید تا به زودی صاحب ساعت مچی جدیدی شوید که بر روی دست شما متناسب و شیک ظاهرشود و به شما حس غرور بی نظیری را منتقل کند.

اگر مچ دست خیلی لاغری دارید، سمت ساعت های درشت نروید!

هنگامی ک میخواهید یک ساعت مچی بخرید، اینکه بتوانید تناسب بین اندازه ساعت و دور مچ دستتان برقرار کنید بسیار مهم است. اینکه ساعت های مختلف را ارزیابی کنید و ببینید هرکدام چگونه روی مچ دستتان مینشینند بسیار مهم است. آقایانی که اندازه مچ دست آنها کوچک است، باید از ساعت های بزرگ خودداری کنید چرا که به خوبی روی مچ دستتان نمینشیند و جلوه ناخوشایندی به دستتان میبخشد. اگر یک ساعت با قطر ۳۸ میلیمتر پیدا کنید عالی است. اگرچه ممکن است این اندازه ساعت برای مچ دست آقایان کمی کوچک باشد، اما ظاهری متعادل به شما میبخشد.

آقایانی که مچ دست لاغر دارند، یک ساعت باریک و پیچیده انتخاب کنند!

اگر اندازه مچ دست شما نسبت به بقیه آقایان لاغرتر است، پس سراغ یک ساعت باریک بروید. ساعت هایی که قاب نازک و قطر متوسطی در حدود ۴۰ میلیمتر دارند، میتوانند برای شما گزینه مناسبی باشند. همچنین قطر قاب ساعت بهتر است در حدود ۸ میلیمتر و یا کمتر باشد. اگر قطر قاب ساعت شما از ۸ میلیمتر بیشتر باشد ممکن است از مچ دست شما بیرون بزند و حجیم به نظر برسد. ساعت هایی با قطر قاب های کم و دستبندهای باریک، یک انتخاب عالی میتواند برای شما باشد. ساعت هایی که بند چرمی و یا میلانس دارند، بهترین انتخاب است. یک صفحه مینیمال ساده که هیچگونه طراحی های اضافه ای ندارد، روی مچ دست باریک و لاغر جلوه مناسبی دارند.

مچ دست متوسطی دارید؟ پس بسیار خوش شانس هستید!

اگر جزو آقایانی هستید که اندازه مچ دست شما متوسط است، خود را بسیار خوش شانس بدانید! ساعت های زیادی وجود دارند که مناسب این افراد است. اگر مچ دست متوسطی دارید، پس از مدل های بسیار کوچک و یا بزرگ اجتناب کنید. ساعت هایی که قطر آن ها در حدود ۴۲ میلی متر است کاملا مناسب مچ دست شماست. مچ دست متوسط، کاملا پتانسیل این را دارد که طیف های متفاوتی از ساعت با دستبتندهای مختلف را امتحان کند. پس با خیال راحت مدل های مختلف ساعت مچی را امتحان کنید!

مچ دستتان توپر است؟ ساعت های درشت را انتخاب کنید!

یک مچ ضخیم، نیاز به یک ساعت بزرگ دارد. اینکه ساعتی با قطر ۴۴-۴۶ میلیمتری انتخاب کنید، میتواند برای شما مناسب باشد. برای آقایانی که اندازه مچ دست آنها بزرگ است، ساعت های اسپرت جلوه بهتری بر روی دستانشان دارد. در کنار بقیه موارد سعی کنید حواستان به صفحه ساعت هم باشد. ساعتی که صفحه مینیمال داشته باشد و بر روی صفحه اش جزئیات زیادی کار نشده باشد، پراکنده و خالی به نظر میرسد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما