معرفی برندی زنانه که هوش از سر خانم های شیک پوش می برد
طلا و جواهر اقتصاد 100: زیورآلات میتوانند در کنار ارزش مادی که دارند، ارزش معنوی زیادی برای هر فرد داشته باشند. برخی از این زیورآلات سمبلی از یک دوره مهم و خاص از زندگی افراد هستند یا برخی دیگر یک هدیه و یادگاری ازیک فرد یا رویداد خاص هستند، که میتوانند به واسطه آنها، ارزش بالاتری نسبت به سایر زیورآلات داشته باشند.
اما در این بین یکسری از زیورآلات به خاطر جذابیت و زیبایی منحصر به فردی که دارند مورد استقبال قرار میگیرند. یکی از این زیورآلات خاص و زیبا که هر زنی آرزوی داشتن آن را در کلکسیون جواهرات خود دارد، زیورآلات برند پاندورا Pandora میباشد. این اکسسوریها به قدری زیبا و دلفریب هستند که به سختی میتوان از آنها چشم برداشت. اغلب افراد برند پاندورا را به خاطر دستبندهای جذاب و متفاوتی که دارد، میشناسند در حالی که این برند انواع گوشواره طلا، گردنبند و سایر اکسسوریها را نیز ارائه میکند. در ادامه شما را با این برند متفاوت و خاص بیشتر آشنا میکنیم.
پاندورا از کجا شکل گرفت
سی سال پیش در سال 1982 در کپنهاگ دانمارک فردی به نام Per Enevoldesh و همسرش وینی یک مغازه گمنام طلا و جواهر فروشی به نام پاندورا را افتتاح کردند. در آن زمان این زوج با خرید زیورآلات ارزان قیمت تایلندی و فروش آن با قیمت مناسب، توانستند سود خوبی کسب کنند. رفته رفته این زوج با سلیقه با نیاز بازار بیشتر آشنا شدند و با سوار شدن بر موج شخصیسازی زیورآلات و در نظر گرفتن علایق شخصی افراد، شروع به ارائه زیورآلات خاص و تک کردند و به این ترتیب برند پاندورا به عنوان یک برند مطرح پا به عرصه صنعت طلا و جواهر گذاشت. در سال 1987، پس از چندین سال موفقیت در زمینه خرده فروشی، شرکت وارد عرصه جدیدی از فعالیت خود شد. در این زمان پاندروا تمرکز خود را بر طراحی و تولید جواهرات منحصر به فرد و خاص قرار داد، به طوری که دو سال بعد تصمیم گرفت به تولید جواهرات در تایلند بپردازد. رفته رفته در سال 2000 دستبند جذاب پاندورا برای اولین بار وارد بازار دانمارک شد و علاقمندان زیادی به استقابل این مدل دستبند مفهومی و خاص رو آوردند. با تقاضای رو به رشد و دلگرم کننده از طرف مردم، برند پاندورا نیز به گسترش فعالیت خود در سطح بین المللی پرداخت و وارد بازارهای جدید در ایالات متحده، آلمان و استرالیا شد. در پی موفقیتهایی که در این بازارها کسب کرد، پاندورا به فکر حضور در یک بستر تازه در اسکاندیناوی افتاد، این شرکت با یک پلت فرم بازاریابی و فروش عالی بر پایه توزیع کنندگان شخص ثالث و قابلیت تولید قوی در تایلند به سرعت شروع به گسترش قدرت خود در بازاراهای جهانی نمود. سرانجام در سال 2005 یک مرکز تولید در شش طبقه در تایلند افتتاح کرد که هنوز هم بخش اصلی تولیدات و زیرساختهای این شرکت را تشکیل میدهند. در آگوست 2008 دومین تاسیسات تولید محصولات در همان منطقه آغاز به کار کرد. با افزایش تقاضا در بازارهای مختلف در سال 2010 سومین و چهارمین تشکیلات نیز تاسیس شد و به این ترتیب باعث تقویت بیشتر تولیدات منحصر به فرد این برند خاص شد. دقت نظر، خلاقیت، نکته سنجی و تجربه این زوج توانست برند پاندورا را به یکی از بزرگترین و پر سودترین برندهای جواهرسازی در دنیا تبدیل کند. امروزه برند پاندورا با بیش از 10.000 فروشگاه اصلی و 2000 فروشگاه جانبی در 100 کشور دنیا اداره میگردد.
محصولات برند پاندورا
اکثر افراد به محض شنیدن نام پاندورا به یاد دستبندهای زیبای این شرکت با طراحی منحصر به فردی که دارند، میافتند. شهرت و آوازه دستبندهای پاندورا به قدری است که اغلب افراد تصور میکنند محصولات برند پاندورا تنها در تولید دستبند خلاصه میشود و محصول دیگری ندارد، در حالی که علاوه بر دستبند، انواع گردنبند، چوکر، گوشواره و بسیاری از اکسسوریهای زیبا و جذاب در کلکسیون پاندورا وجود دارندکه، در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم.
دستبندهای معروف پاندورا
کمتر کسی را میتوان یافت که نام پاندورا را بشنود و به یاد دستنبدهای خاص و زیبای آن نیفتد. اغلب اوقات زمانی یک برند بر سر زبانها میافتد که، یکی از محصولات آن به طور خیلی ویژه در بین افراد جامعه مورد استقبال قرار میگیرد. دستبندهای متحرک و رنگی برند پاندورا در واقع دلیل محبوبیت و شهرت این برند میباشند. طراحی ویژه این دستبندها، به دلیل مهرهها و دانهها با اشکال خاص و متفاوت، که به دستبند وصل هستند، میباشد. این مهرهها ثابت نیستند ودر واقع متحرک بودن آنها باعث افزایش جذابیتشان شده است. همچنین متغیر بودن رنگ مهرهها و نگینها، اشکال متنوع مهرهها و جنس دستبندها، همگی از نقاط قوت این برند محسوب میگردند و در واقع همین امر باعث متمایز شدن این برند با سایر برندها شده است.
گوشوارههای پاندورا
یکی دیگر از محصولات پاندورا که باعث موفقیت بیش از پیش این برند شد، گوشوارههای بزرگ، جذاب و ریش ریش این برند است. این گوشوارههای بزرگ که با سنگهای بزرگ فیروزه تزئین شدهاند، توانستند در مدت زمان کوتاهی نظر بسیاری از مخاطبان را جلب نمایند. ترکیب این گوشوارهها با لباسهای تابستانی یکی از بهترین انتخابهای هر بانوی شیک پوش در یک مهمانی و دورهمی دوستانه در یک بعد از ظهر طولانی تابستان میباشد. از دیگر طرحهای گوشواره این برند میتوان به گوشوارههای میخی با طرح و رنگ شاد و جذاب اشاره کرد. گوشوارههای میخی پاندورا استرلینگ و پاندورا رز، جزو بهترین انتخابهایی هستند که خانمها میتوانند برای تکمیل استایل خود داشته باشند.
محصولات دیگر پاندورا
همانطور که گفتیم علی رقم شهرت دستبندهای پاندورا، محصولات این برند تنها به دستبند طلا ختم نمیشود و مانند سایر برندهای مطرح دنیا، طرحها و مدلهای مختلف اکسسوریهایی چون گردنبند طلا، انگشتر و ... را شامل میشوند. گردنبند زنجیر مار Momentsکه ازنقره استرلینگ ساخته شده، همچنین انواع انگشتر طلا و حلقه این برند همانند دستبندهای آن بسیار خاص و منحصر به فرد هستند.
ویژگیهای محصولات برند پاندورا
محصولات پاندورا در مقایسه با سایر اکسسوریهای دیگر دارای ویژگیهایی است که باعث متمایز شدن این برند با دیگر برندهای مشابه خود میشود. در ادامه شما را با ویژگیهای این اکسسوریهای زیبا آشنا میکنیم.
اولین ویژگی منحصر به فرد پاندورا این است که مهرهها به چند قسمت جداگانه متصل هستند. در واقع دو مهره به نام گیره وجود دارند که حرکت نمیکنند و به گونهای طراحی شده است که مهرهها را در دو طرف خود نگه میدارند.
برای ساخت زیورآلات پاندورا از بهترین متریال و مواد با ماندگاری بالا استفاده میشود و باعث میشود این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
برای این که تمام اقشار جامه بتوانند از محصولات پاندورا استفاده کنند، اکسسوری های این برند با سه نوع درجه کیفیت و قیمت به بازار ارائه میشوند، تا هم اقشار کم درآمد بتوانند از این محصولات استفاده کنند، هم افراد ثروتمند و متمول جامعه از این اکسسوریها بهرمند شوند.
یکی از خصوصیات ویژه این برند، مبادله محصولات قدیمی خود در شرایط خاص با محصولات جدید میباشد. یعنی اگر محصول خریداری شده شما از جنس طلا، نقره، الماس و ... یا هر چیز گران بهایی باشد و فاکتور خرید معتبری داشته باشید، میتوانید با مراجعه به نمایندگی اصلی این برند اقدام به تبادل نمائید.
علت موفقیت برند پاندورا چیست؟
رقابت در صنعت تولید زیورآلات و حفظ جایگاه برای مدت زمان طولاتی، امری بسیار دشوار و چالش برانگیز است. در واقع از میان تمام برندهایی که به دنیای مد پا میگذارند، موفقیت از آن کسانی است که از حیث نوآوری، خلاقیت و کیفیت حرفی برای گفتن دارند. برند پاندورا به دلیل این که تمام این نکات را رعایت کرده است، امروزه به رشد و موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده است. به عنوان مثال دستبندهای خارقالعاده و خاص این برند توانستهاند در مدت زمان کوتاهی در بین تمام سنین و با سلیقههای مختلف، جایگاه ویژهای برای خود رقم بزنند، به طوری که هر بارکه پاندورا یک کلکسیون جدید ارائه میدهد، با استقبال بینظیری مواجه میشود. در ادامه عوامل تاثیرگذار در این روند رو به رشد را با هم بررسی میکنیم.
بازاریابی و تحقیق قبل از تولید R& D
یکی از اصول مهم در رشد و موفقیت هر بیزینسی، تحقیق و بررسی بازار هدف پیش از ارائه محصول میباشد، برند پاندورا به خوبی این امر را مورد بررسی قرار داده و توانسته با جستجو در علایق و سلیقههای افراد مختلف جامعه هدف، به خوبی از نظرها و علاقمندیهای آنان آگاه گردد، سپس اقدام به تولید محصولات با سبک و سلیقه اشخاص بنماید. به طور مثال این برند تنها شرکت تولیدی است که شما میتوانید اکسسوری مورد علاقه خود را با در نظر گرفتن کوچکترین جنبه زندگی و خاطراتتان تولید کرده و آن را با زیباترین لحظههای زندگی شما پیوند دهد. این برند با الهام از موسیقی، گیاهان، حیوانات خانگی، فارغ التحصیل شدن، کتاب، عشق، فرزند، ورزش، هنر، عوامل طبیعی، شخصیتهای کارتونی و هر آنچه در زندگی یک فرد میتواند مهم باشد، به ارائه کلکلسیون و اکسسوری پرداخته است. در واقع این فرصت برای طرفداران برند پاندورا وجود دارد تا بتوانند با آزادی کامل، دستبندهای خود را به آن شکلی که واقعا دوست دارند، طراحی کنند.
مشتری مداری بر پایه ارائه محصول با کیفیت
یکی دیگر از رموز ماندگاری این برند، ارائه محصولات با کیفیت است. تقریبا 80 درصد محصولات برند پاندورا از نقره استرلینگ با کیفیت بالا ساخته شده است. این نقره علاوه بر ارزشمند بودن، جزو معدود فلزاتی است که ایجاد حساسیت نمیکند، بنابراین استفاده از آن درصنعت تولید زیورآلات یکی از مطمئنترین انتخابها میباشد. نقره در واقع نمادی از سلامت و کیفیت است و نماد پاندورا نماد امید، پس ترکیب این دو با هم میتواند نشانه کمال باشد. همچنین پاندورا در تولید محصولات خود از طلای 14 عیار، کریستالهای مرغوب سواروسکی، سنگهای قیمتی و طلای رزگلد نیز استفاده میکند. ترکیب این مواد اولیه در کنار هم، کلکسیونهای جذاب پاندورا را به وجود میآورند، که توانسته رضایت بالای مشتریان و طرفداران خود را جلب نماید.
بازاریابی شناور و اولویت اکثریت متوسط بر اقلیت ثروتمند
یکی از ویژگیهای بارز این برند این است که محصولات آن در مقایسه با سایر برندهای لوکس دنیا، گران قیمت نیستند، اما در مقابل سود این شرکت قابل مقایسه با برندهای بزرگی مانند تیفانی و کارتیر است. این امر تنها به یک علت می باشد که، پاندورا مانند بقیه برندهای معروف توجه خود را معطوف به خلق دستبندها و گردنبندهای بسیار لوکس و گرانقیمت برای اقلیت ثروتمند جامعه نمیکند، بلکه با سرک کشیدن به گوشههای زندگی مردم عادی و تبدیل سادهترین ایدهها به مهرههای کوچک و جذاب و زیبا، گروه بزرگتری از مخاطبین را به سمت خود جلب میکند. ساختن مهرههای کوچکی که بسیاری از افراد جامعه توانایی خرید آن را دارند، میتواند از نظر روانی مشتریان بیشتری را به خود جلب نماید. این در حالی است که این مهرههای کوچک و جذاب، علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت خوبی هم برخواردار هستند، بنابراین طرافدارن بیشتری هم دارند.
آینده نگری
برند پاندورا با یک ایده خاص و منحصر به فرد به دنیای مد وارد شده است، که باعث شده یکه تاز باشد. به بیان دیگر، هیچ برندی توانایی مقابله با ایده خاص پاندورا را ندارد. همین امر باعث شده که جزو ده برند پرفروش دنیا باشد و طراحان و خالقان آن در رده برندهایی مانند کارتیر و تیفانی قرار بگیرند. روندی که پاندورا در پیش گرفته است، باعث شده بتواند آینده خوبی را در پیش داشته باشد.
ارسال نظر