تکه ای از این سنگ سلامتی تان را تضمین می کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: زمرد کلمبیا علاوه بر این که به دلیل رنگ سبز سیر خود مورد توجه است، به دلیل خواص جسمی و روحی متعددی که دارد نیز مورد علاقه بسیاری از افراد است. این سنگ قیمتی رنگی، در گذشته با رمز و راز مرتبط دانسته می‌شد و برای تقویت روحیه و آرامش از آن استفاده می‌کردند.

تکه ای از این سنگ سلامتی تان را تضمین می کند

 این سنگ مجلل و پرانرژی، در بهبود بیماری‌های چشم و دستگاه گوارش موثر شناخته می‌شود و برای افزایش ثروت، قدرت حافظه و تمرکز، نشاط و سلامتی توصیه شده است. 

راه‌های تشخیص زمرد کلمبیا

برای شناخت زمرد کلمبیا مهم‌ترین راه توجه به رنگ و مشخصات ظاهری سنگ است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، زمرد کلمبیا رنگ سبز تیره دارد و در بعضی موارد نیز رنگ آن می‌تواند ته‌مایه آبی داشته باشد. رنگ این سنگ، معمولا به طور یک‌دست در تمامی قسمت‌های آن توزیع می‌شود و درخشش مناسبی نیز دارد. این زمردها هم‌چنین ممکن است دارای اجزای ریز باشند با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است. با این وجود باید گفت تشخیص سنگ زمرد کلمبیا مانند سایر جواهرات گران‌قیمت کار آسانی نیست و برای خرید زیورآلاتی با این سنگ بهتر است به فروشگاه جواهر سنگ زمرد معتبر مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم سنگ زمرد کلمبیا اصل است؟

همان‌طور که در بخش قبلی مطرح شد، با توجه به رنگ و مشخصات فیزیکی سنگ زمرد می‌توان به مبدا استخراج آن پی برد، اما این کار به آسانی قابل انجام نیست و تنها متخصصان این حوزه می‌توانند نوع سنگ زمرد و اصل بودن آن را با دستگاه‌های مربوط به سنجش جواهرات و یا آزمایش‌های مربوط به بازتاب نور و... بررسی کنند. با این همه یکی از راه‌های مهم برای اطلاع از اصل بودن و منشا سنگ زمرد، خرید از فروشگاه‌هایی است که گزارش GIA را به همراه سنگ زمرد کلمبیا ارائه می‌کنند. در این گزارش کلیه اطلاعات مربوط به سنگ درج و مبدا آن نیز مشخص می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما