با داشتن این سنگ همیشه خوش شانس خواهید بود

طلا و جواهر اقتصاد 100: نام لابرادوریت (Labradorite) با الهام از نام شبه جزیره لابرادور در شرق کانادا که این سنگ برای اولین بار در آنجا کشف شد انتخاب شده است.

با داشتن این سنگ همیشه خوش شانس خواهید بود

 در واقع سنگ لابرادوریت توسط مبلغین مذهبی موراویایی در سال ۱۷۷۰ در این منطقه برای نخستین بار یافت شد. از نظر علم سنگ شناسی، لابرادوریت از خانواده پلاژیوکلاز (plagioclase) فلدسپار و دارای سختی ۶ تا ۶.۵ در مقیاس موس است. این سنگ زیبا دارای پدیده لابرادورسنس (labradorescence) است که جلوه‌ای متالیک و درخشش آبی سبز به آن می‌بخشد.

خواص سنگ لابرادوریت

از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروز خواص بسیاری برای سنگ لابرادوریت تعریف شده است. در قرون وسطی این سنگ را به منظور ستاره‌شناسی و انجام طلسم به کار می‌گرفتند. همچنین معتقد بودند که این سنگ برای دارنده‌اش با خوش شانسی همراه است.

سرخپوستان آمریکای شمالی عقیده داشتند که اولین لابرادوریت از شفق قطبی شمالی از آسمان به زمین سقوط کرده است. از گذشته‌های دور این سنگ را مرتبط با طلسم و جادوگری می‌دانستند و توانایی‌های ذهنی و شهودی دارنده آن را باور داشته اند.

از جمله خواص سنگ لابرادوریت در زمینه‌های روحی می‌توان به کاهش احساس نگرانی، ناامیدی و افسردگی و افزایش شور و شوق، اعتمادبه‌نفس و تفکر مثبت اشاره کرد. همچنین استقامت روانی، قدرت و تفکری روشن از جمله دیگر خواصی است که دارنده این سنگ از آن بهره‌مند خواهد شد.

از دیگر خواص سنگ لابرادوریت می‌توان به رشد توانایی‌های روانی، کاهش ترس و ناامنی، تقویت اعتمادبه‌نفس، تسکین اضطراب، تقویت قدرت تخیل و فعال‌سازی ذهن، هضم بهتر غذا، افزایش آگاهی، بهبود اختلالات چشم و مغز، متعادل‌سازی هورمون‌ها، رفع تنش‌های قاعدگی، نقرس، رماتیسم و فشارخون نیز اشاره کرد.

شاید جالب باشد بدانید که از این سنگ برای کمک به کاهش وزن نیز استفاده می‌شود. استفاده از لابرادوریت باعث تعادل و تنظیم متابولیسم می‌شود.

تأثیر سنگ لابرادوریت روی چاکرا

از دیگر خواص سنگ لابرادوریت می‌توان به تقویت چاکراهای بدن اشاره کرد. گفته می‌شود لابرادوریت با چاکرای تاج، مرکز انرژی حاکم بر انبساط معنوی و سطوح بالاتر ذهن و روح در ارتباط است. همچنین لابرادوریت باعث تحریک چاکرای گلو نیز می‌گردد. لابرادوریت نماد اتصال به سطوح بالاتر آگاهی نیز محسوب می‌شود.

تأثیر سنگ لابرادوریت روی چاکرا

از دیگر خواصی که برای لابرادوریت تعریف شده است می‌توان به بهبود تمرکز اشاره کرد. بنابراین استفاده از این سنگ برای افرادی مانند دانش آموزان در زمان امتحان و کسانی که مجبور به کار کردن برای ساعات طولانی هستند می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما