رنگ الماس چیست؟ / تاثیر رنگ در ارزش الماس

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای اکثر مردم، کلمه “رنگ” تصاویری از رنگ های روشن را تداعی می کند. خب، این مورد در مورد الماس صادق نیست. در زبان الماس و سولیتر، اصطلاح رنگ در واقع به بی رنگی آن اشاره دارد، مگر اینکه در مورد الماس های رنگی فانتزی صحبت کنیم.

رنگ الماس چیست؟ / تاثیر رنگ در ارزش الماس

رنگ یا بدون رنگ: اصطلاح رنگ الماس به چه معناست؟

اگر بخواهید یک الماس که از نظر ساختاری کامل و از نظر شیمیایی خالص است را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که اصلاً رنگی ندارد، دقیقاً مانند یک قطره آب شفاف. در واقع، الماس طبیعی کامل به اندازه یک جواهر, تقریباً نادر است زیرا چنین الماسی از ۱۰۰٪ کربن خالص تشکیل شده است که اصلاً ناخالصی ندارد. با این حال، در دنیای واقعی، یافتن چنین قطعه ای از زیبایی مطلق یک پدیده نادر خواهد بود.

چگونه رنگ الماس بر ارزش آن تأثیر می گذارد؟

تقریباً تمام الماس ها درجاتی از ناخالصی رنگ را در ترکیب خود دارند. چنین ناخالصی ها و یا نقص های ساختاری در شبکه کریستالی سنگ بر رنگ آن تأثیر می گذارد. بر اساس شدت و رنگ الماس، ارزش سنگ می تواند به طور چشمگیری افزایش یا کاهش یابد. به عنوان مثال، الماس با رنگ زرد در آن اغلب از یک الماس سفید کم ارزش تر تلقی می شود. الماس های رنگی فانتزی به طور کلی داستان متفاوتی دارند. الماس هایی با رنگ های آبی یا صورتی تند را می توان بسیار ارزشمند دانست. الماس افسانه ای هوپ نمونه ای از سنگ های قیمتی با رنگ آبی شدید است. سنگ های قرمز یکی از کمیاب ترین الماس هایی هستند که روی زمین یافت می شوند. در اینجا لازم به ذکر است که اغلب تمایزات رنگ در سنگ به قدری ظریف هستند که نمی توانید آنها را به راحتی مشاهده کنید. اما این تمایزات است که در قیمت و کیفیت الماس شما تفاوت ایجاد می کند.

رنگ یکی از چهار فاکتور اصلی (4C)هایی است که بر ظاهر الماس و همچنین ارزش آن تأثیر می گذارد. هنگامی که نور به وجوه الماس برخورد می کند، برخی از پرتوها در رنگین کمانی از رنگ ها پراکنده می شوند. سپس از سطوح داخلی سنگ منعکس می‌شوند و با جرقه‌های رنگی به چشمان ما برمی‌گردند. این به آتش الماس معروف است. اگر یک کریستال الماس دارای رنگ قابل مشاهده باشد، توانایی آن در بازتاب نور در مقایسه با الماس بی رنگ کاهش می یابد. بنابراین، آتش و درخشش هر دو آسیب می بینند. به این ترتیب، ارزش الماس نیز کاهش می یابد. به همین دلیل است که مردم الماس های بی رنگ را ترجیح می دهند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما