بهترین نوع سکه برای سرمایه‌گذاری چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای سرمایه‌گذاری باید سکه‌ها را از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد و بررسی کرد که از هر لحاظ کدام‌یک بر دیگری برتری دارد تا بتوان تصمیم نهایی را گرفت.

بهترین نوع سکه برای سرمایه‌گذاری چیست؟

نکته‌ای که شایان توجه است این است که در نهایت هیچ نوعی از سکه به طور مطلق برتر از دیگری نیست و هرکدام مزایا و معایب مخصوص خود را ممکن است داشته باشند.

اولین جنبه‌ای که به آن می‌پردازیم نوسانات قیمت سکه در بازار است. باید بدانید که نوسان قیمت سکه بهار آزادی از انواع دیگر در یک مدت زمان مشخص بیشتر است. پس این نکته را هنگام خرید و یا سرمایه‌گذاری به خاطر داشته باشید.

موضوع بعدی میزان تقاضا و قیمت است. سکه امامی و به طور کلی سکه‌هایی که زمان کمتری از ضرب آنها گذشته است قیمت بیشتری دارند و تقاضای بیشتری هم در بازار برای آنها وجود دارد. البته بانک تا کنون سعی بر این داشته که توازنی بین تقاضا برای سکه‌های قدیمی و جدید برقرار کند؛ اما در عمل چندان موفق نبوده است و کمابیش اوضاع قیمت و تقاضا سکه‌ها به همان صورت سابق است.

به‌عنوان نکته آخر در این باره به یاد داشته باشید که به طور معمول برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت از ربع سکه استفاده می‌کنند و کاربرد این سکه برای این منظور بیشتر است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما