معرفی محبوب ترین انواع گل سینه مردانه برای آقایان خوش پوش + عکس ها

طلا و جواهر اقتصاد 100: دنیای زیورآلات روز به روز گسترده تر و متنوع تر می شود و دیگر محدود به مدل های زنانه جذاب و فاخر نیست. در دنیای مدرن مد و فشن، مردان نیز می توانند از نعمت وجود زیورآلات جذاب و تاثیرگذار بهره مند شوند. در میان پیشنهاد های گسترده و متنوع، گل سینه های مردان شاید یکی از خاص ترین و متفاوت ترین انتخاب هایی باشد که اکثر مردان شیک پوش عصر حاضر به دنبالش هستند.

معرفی محبوب ترین انواع گل سینه مردانه برای آقایان خوش پوش + عکس ها

 گل سینه ها قطعاتی هستند که در طول زمان و در ادوار مختلف تاریخ دوام آورده اند. به همین سبب بسیاری آن ها را جاودانه می دانند. گل سینه ها می توانند نماد یک فرهنگ، یک باور، یک اتفاق و یک خط فکری باشند. اگر چه در طول تاریخ استفاده از گل سینه ها بیشتر در میان زنان رواج داشته است، اما دنیای مدرن این قطعات ظریف از اکسسوری ها و زیورآلات را یکی از ملزومات استایل مردان شیک پوش می داند. ما در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع سبک های گل سینه مردانه، شما را با این شاخه از زیورآلات و اکسسوری های جذاب مردان بیشتر آشنا کنیم.

گل سینه مردانه

گل سینه مردانه : از گذشته تا به امروز

اگرچه گل سینه ها به عنوان یکی از زیورآلات غیر ضروری در دنیای ما شناخته می شوند، اما روزی به عنوان یکی از ملزومات زندگی در جوامع به شمار می رفتند. اگر رد پای گل سینه های مردان را دنبال کنیم، اولین نشانه ها از حضور آن ها در جوامع به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. پادشاهان، خانواده های اشرافی، وزیران و قاضی ها افرادی بودند که به واسطه شغل و منصب خود مجبور به استفاده از گل سینه بودند. گل سینه های این افراد معمولا نماد خانواده سلطنتی یا دولتی را نشان می داد که فرد در آن خدمت می کرد. به مرور زمان و با پیشرفت جواهرسازان در تکنیک ها و استفاده از مواد اولیه مختلف، گل سینه ها شکل های متنوع تری به خود گرفتند. مدل های متنوعی از این زیورآلات پا به دنیای مد گذاشتند و استفاده از طلا، نقره، مس، استیل و سنگ های قیمتی یا حتی پارچه هایی با بافت های مختلف در ساخت این شاخه از زیورآلات مردانه، رواج پیدا کرد.

گل سینه مردانه

آنچه که امروز به عنوان گل سینه های مردان در گوشه و کنار دنیای مد می بینیم، شباهت بسیار زیادی به گل سینه های زمان رنسانس دارد. در آن دوران نیز برای طراحی گل سینه ها از سنگ های قیمتی، مروارید ها و جزئیات بسیار زیاد استفاده می کردند. انتخاب الماس، زمرد و یاقوت برای تزئین گل سینه های مردان و زنان در این دوران رواج داشت و امروزه نیز در طراحی برند های بزرگی همچون کارتیه، نمونه های مدرن آن ها را می توانیم بینیم. به کار بردن تکنیک های مدرن برش سنگ ها و قطعات، مهم ترین وجه تمایز میان گل سینه های مردان مدرن و نمونه های قدیمی آن ها در دوران رنسانس است.

گل سینه مردانه

در دوران سلطنت پادشاه جرج انگلیس طراحی گل سینه های مردان پیچیده تر شد و طراحان بیش از پیش به جزئیات بها می دادند. موتیف هایی با الهام از المان های طبیعی، پرتره های مینیاتوری و تصاویر حیوانات برای اولین بار در این دوران برای طراحی گل سینه ها مورد توجه قرار گرفتند. این ترند در دنیای مدرن و به ویژه در طراحی گل سینه های مردان در سال 2023 بسیار مورد توجه است.

گل سینه مردانه

در دوران نئوکلاسیک، توجه طراحان گل سینه های مردان به سبک های یونانی و رومی جلب شد. از همین روی، در میان سال های ۱۷۰۰تا ۱۸۰۰میلادی، گل سینه ها توسط شمایل رومی و یونانی تزئین می شدند. در همین دوران است که امکان استفاده از گل سینه ها برای گستره وسیع تری از افراد فراهم شد، چرا که تولید آن ها در مقیاس زیاد و با قیمت کمتر برای جواهر سازان ممکن شده بود. درست در همین زمان است که مردان شیک پوش با استایل های جذاب و متنوعی را در کوچه ها و خیابان های اروپا می بینیم که به صورت هنرمندانه ای از گل سینه ها استفاده می کردند.

گل سینه مردانه

گل سینه های دوران ویکتوریا، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین مدل ها در دنیای مدرن محسوب می شوند. تحقیقات نشان می دهد که محبوبیت گل سینه ها در همین دوران به اوج خود رسیده است. طرح های فاخر، لوکس، پر از جزئیات و متنوع، مهم ترین وجه تمایز گل سینه های مردان در این زمان محسوب می شود. در این دوران، گل سینه ها به عنوان نشانه ای از تعلق عاطفی و همچنین به عنوان نشانه ای از عزاداری به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفتند.

گل سینه مردانه

پس از این دروان استفاده از المان های تزئینی ملل مختلف، شکل های غیر رایج و مینیمال تر گل سینه های مردان و همچنین استفاده از مواد اولیه متفاوت برای ساخت آن ها مورد توجه قرار گرفت. امروزه نمونه های نفیس و گران قیمتی از گل سینه های مردان، مانند آنچه که توسط برندهای بزرگ و سرشناسی همچون گوچی و کارتیه طراحی می شود، تا نمونه های ارزان قیمت تر و رایج تر در بازار به راحتی پیدا می شوند. این خبر خوبی برای دوستداران این شاخه از زیورآلات مردانه است، چرا که افراد با هر بودجه و سلیقه ای به راحتی می توانند گل سینه محبوب و مورد نیاز خود را پیدا کنند.

  گل سینه مردانه سلتیک: این دسته از گل سینه های مردان معمولا از فلزات با قیمت، مانند طلا و نقره، ساخته می شوند و ریشه های طراحی آن ها به قرون وسطی و کشورهای اروپایی باز می گردد. این نوع از گل سینه ها دارای دو بخش هستند. بدنه اصلی آن ها شامل یک دایره یا حلقه بزرگ است که به کمک یک سوزن بزرگ مجزا به پارچه محکم می شود. معمولا از سنگ های قیمتی برای تزئین سطح سوزن و حلقه اصلی این گل سینه ها استفاده می شود.

  گل سینه های مردانه با سبک آنتیک: این سبک از گل سینه های مردانه بیشتر با کمک شمایل حیوانات، موتیف های قدیمی، پرتره انسان ها و همچنین سنگ ها و کریستال های قیمتی تزیین شده اند. همانطور که از نامشان پیداست، گل سینه های آنتیک بر اساس المان های کلاسیک ساخته شده اند و معمولا در ساخت آن ها از طلا، نقره و سایر فلزات قیمتی استفاده می شود. ساختار کلی این گل سینه ها نیز کاملا کلاسیک است. در پشت بخش اصلی آن ها یک سوزن جانمایی شده است که کل قطعه را به پارچه متصل می کند.

  گل سینه های مردانه وینتیج: گل سینه های وینتیج از نظر طراحی و کاربرد یکی از متنوع ترین شاخه های گل سینه های مردان را شامل می شوند. اگر به این سبک علاقه مند باشید، می توانید خیلی راحت گل سینه مورد نیاز خود را با توجه به سلیقه و نیازتان، پیدا کنید. گل سینه های سبک وینتیج بسیار کاربردی هستند و در اداره، مهمانی و قرارهای عاشقانه و کمی رسمی به خوبی کاربرد دارند. شما همچنین می توانید از آن ها در سبک های مختلف پوشش استفاده کیند. در ساخت این دسته از گل سینه ها از گستره وسیعی از مواد اولیه، مانند فلزات گران قیمت، فلزات سبکتر و حتی پلاستیک استفاده می شود.

  گل سینه های مردانه مدرن: گل سینه های مدرن معمولا طراحی ساده تر و مینیمال تری دارند و اندازه آن ها نیز کوچک تر است. معمولا از این گل سینه ها بر روی یقه کت ها و یا بر روی کراوات ها استفاده می شود. نقطه قوت طراحی این گل سینه ها، استفاده از فلز براق و درخشانی در ساختمان آن ها است، به گونه ای که درخشش این فلز مهم ترین المان تزئینی در طراحی این شاخه از گل سینه های مردان محسوب می شود. گل سینه های مدرن با کمک الماس ها و کریستال های گران قیمت تزئین می شوند وانتخاب بسیار ایده آلی برای سبک های مدرن و مینیمال هستند.

 گل سینه های زنجیر دار: این دسته از گل سینه های مردان شامل دو بخش هستند که به لباس متصل می شود و حدفاصل این دو بخش اصلی با کمک یک یا چند لایه زنجیر ظریف به یکدیگر متصل می شوند. این گل سینه ها برای مراسم رسمی، جلسات اداری و یا شرکت در یک ایونت مهم و خاص مورد استفاده قرار می گیرند.طراحان می توانند موتیف هایی با الهام از طبیعت و یا المان های تزئینی کلاسیک را برای تزئین دو بخش انتهایی کار انتخاب کنند. افرادی که به سبک های نئو کلاسیک و مینیمال علاقه دارند، شیفته زیبایی و کاربرد بالای این دسته از گل سینه های خواهند شد.

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما دولت پزشکیان باید کدام مورد را در اولویت قر ار دهد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما