راهکارهای تمیز کردن جواهراتی با این سنگ گرانبها

طلا و جواهر اقتصاد 100: برای تمیز کردن سنگ اونیکس، می توان از محلول آب گرم و صابون و یک برس نرم استفاده کرد. پس از شستشوی سنگ، اطمینان حاصل کنید که صابون کاملا از سطح سنگ پاک شده است.

راهکارهای تمیز کردن جواهراتی با این سنگ گرانبها

سپس این سنگ را کاملا با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید. استفاده از پاک کننده های قوی تری مانند اولتراسونیک برای سنگ های قیمتی مانند اونیکس توصیه نمی شود، چرا که این تکنیک ها به راحتی می توانند به سنگ و ساختار درونی آن آسیب وارد کنند.

بهتر است زیورالات اونیکس خود را در یک پارچه نخی یا مخملی و به صورت جداگانه، نگهداری کنید. بهتر است زیورالات اونیکس خود را در یک پارچه نخی یا مخملی و به صورت جداگانه، نگهداری کنید.

بهتر است زیورالات اونیکس خود را در یک پارچه نخی یا مخملی و به صورت جداگانه، نگهداری کنید. این کار نه تنها از خاک گرفتن سنگ جلوگیری می کند بلکه از آسیب های محتمل توسط سایر زیورآلات نیز به می کاهد.  همچنین بهتر است جواهرات اونیکس را به دور از تماس مستقیم با مواد شیمیایی، مانند شوینده ها، سفید کننده ها و لوازم آرایشی، نگه دارید. درست مانند زیورالات نقره، توصیه می شود که در هنگام فعالیت های بدنی، مانند ورزش، پیاده روی و شنا در استخر یا آب دریا، از پوشیدن زیورآلات اونیکس خودداری کنید.

این امر به ویژه در خصوص انگشترها و حلقه های اونیکس باید رعایت شود؛ چرا که حلقه ها کمتر از گوشواره ها و گردنبند ها در معرض تماس با مواد شیمیایی و ضربه هستند.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما