خانم ها ، با انواع مختلف قفل گوشواره ها و کاربرد آن ها آشنا شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: گوشواره ها بدون شک یکی از محبوب ترین و خوش سابقه ترین خانواده زیورآلات هستند. این دسته از زیورآلات از گذشته تا به امروز فراز و نشیب های مختلفی را طی کرده اند و نشان داده اند که محبوبیت آن ها وابسته به هیچ دوران و یا قشر خاصی از جامعه نیست.

خانم ها ، با انواع مختلف قفل گوشواره ها و کاربرد آن ها آشنا شوید

مصریان و بابلیان، خانواده های ثروتمند و اشراف اروپایی در قرن هجده و نوزده میلادی،  نوجوانان آمریکایی و بومیان آمریکای جنوبی با انواع گوشواره ها آشنا هستند و متناسب با فرهنگ، بودجه، سلیقه و جایگاه اجتماعی خود از آنها استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم تا انواع قفل گوشواره را معرفی کرده و مواد سازنده ای که غالبا در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی کنیم.

قفل گوشواره

معرفی انواع قفل گوشواره زنانه

گوشواره ها دنیای متنوع و گوناگونی از مدل ها، شکل ها، اندازه ها، مواد سازنده و ترند ها را شامل می شوند. یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در طبقه بندی این دسته از زیورآلات، نوع قفلی است که در ساختار گوشواره استفاده شده است. انتخاب قفل های مختلف و خرید گوشواره بستگی به آناتومی گوش، محدودیت ها و سلیقه افراد دارد. با این حال، برخی از قفل ها مانند گوشواره های کلیپسی با هدف خاصی طراحی شده اند.

گوشواره کلیپسی:

قفل گوشواره کلیپسی معمولا شامل یک بست است که بر روی یک لولای ظریف سوار شده است. به هنگام استفاده از این گوشواره ها، لاله گوش شما میان بسط و بدنه اصلی گوشواره قرار می گیرد و بدین شکل، قطعه بر روی گوش شما محکم می شود. گوشواره کلیپسی بیشتر برای افرادی که از سوراخ کردن گوش های خود هراس دارند و افرادی که به دنبال استفاده از چندین گوشواره به طور همزمان و بدون نیاز به ایجاد پیرسینگ های اضافی هستند، کاربرد دارد. همچنین این نوع بست برای گوشواره های بزرگ و سنگین نیز استفاده می شود.

گوشواره با قفل فرانسوی:

این دسته از زیورآلات با نام گوشواره های امگا نیز شناخته می شوند. قفل این دسته از گوشواره ها به صورت یک گیره فلزی است که پس از عبور از سوراخ گوش، در بخش دیگر بدنه به یک بست چفت می شود. این نوع از قفل در گوشواره های گرانقیمت و یا آن دسته از گوشواره هایی که با استفاده از سنگ ها و کریستال های بسیار گران قیمت تزئین شده‌اند، کاربرد دارد. معمولا این نوع از قفل بسیار امن است و استفاده از آن می تواند احتمال گم شدن و یا افتادن گوشواره را به حداقل برساند.

قفل پیچشی فرانسوی:

نام دیگر این نوع از بست گوشواره ها، قفل ماهیگیری است. این نوع از قفل‌ها معمولا در گوشواره های آویزی استفاده می شوند. قفل پیچشی فرانسوی به آن دسته از قفل‌هایی اطلاق می شود که در بخش فوقانی خود دارای یک سیم نازک به شکل اشک هستند و به واسطه پیچش قفل، گوشواره پس از عبور از سوراخ گوش، آویزان باقی می ماند. معمولا برای محکم کردن این نوع از گوشواره ها در بخش پشتی لاله گوش از هیچ بسط اضافه ای استفاده نمی شود.

گوشواره با قفل های فشاری:

یکی دیگر از انواع رایج قفل های گوشواره، قفل های فشاری هستند. نام دیگر این نوع از قفل ها، گیره ای یا پشتی پروانه ای نیز می باشد. این نوع یکی از استاندارد ترین نمونه های موجود در دنیای زیورآلات هستند. بخش پشتی گوشواره به شکل یک نوار باریک از دو انحنای دایره ای شکل است که در مرکز آن ها سوراخی تعبیه شده است. به واسطه شباهت بسیار زیاد این ساختار به پروانه است که بسیاری این نوع از قفل ها را به عنوان پشتی پروانه ای می شناسند.  قفل های فشاری معمولا در گوشواره های میخی  دیده می شوند. بخش میخی گوشواره پس از عبور از گوش، در سوی دیگر از داخل حفره ایجاد شده در  قفل، عبور می کند. این ساختار میخی سپس به کمک دو دایره تعبیه شده بر روی بسط، از سمت دیگر محکم می شود.

انواع قفل گوشواره: زین اسبی

این مدل از قفل گوشواره نیز شباهت بسیار زیادی به قفل فرانسوی دارد، با این تفاوت که معمولا از قفل های زین اسبی در گوشواره های حلقه ای و U شکل استفاده می شود. همانند قفل های فرانسوی، پشتی های زین اسبی نیز دارای قفل مخصوص هستند و بخش محرک گوشواره، پس از عبور از گوش، در بخش دیگر به بدنه اصلی محکم می شود. این نوع از بست ها به ویژه در گوشواره های دایره ای بزرگ و سنگین کاربرد دارد.

انواع قفل گوشواره: پیچی

این مدل از قفل گوشواره ها بسیار مشابه با نمونه های فشاری یا پروانه ای است. تفاوت میان این دو قفل در وجود شیارهای ظریفی است که در قفل های پیچی تعبیه شده اند. به واسطه وجود این شیار ها، گوشواره به صورت پیچ بر روی گوش قفل می شود و خطر شل شدن بست پشتی و افتادن گوشواره ها کاهش پیدا می کند. از این نوع  قفل ها در گوشواره های الماس نشان، گوشواره نقره و سایر نمونه های  بسیار گرانقیمت استفاده می شود.

برای ساخت پشتی قفل های پیچی و فشاری از چه موادی استفاده می شود؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، قفل های پیچی و فشاری یکی از رایج ترین انواع قفل گوشواره هستند و از آن ها در گوشواره های چندلیر، آویزی و میخی استفاده می شود. پشتی گوشواره ها معمولا به عنوان کم اهمیت ترین بخش در آناتومی یک گوشواره محسوب می شوند و شاید به همین دلیل باشد که معمولا تعداد افراد کمتری به جنس این پشتی ها دقت می کنند. در ادامه با گزینه‌های مختلف برای جنس این پشتی ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

پشتی طلا:

این فلز یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی بخش پشتی قفل گوشواره ها است. از آنجایی که معمولا این قسمت از گوشواره ها در تماس مستقیم با پوست فرد قرار دارند، استفاده از طلا می تواند از احتمال بروز حساسیت های پوستی بکاهد. همچنین این فلز یکی از ماندگار ترین و مقاوم ترین انتخاب هایی است که می توان برای زیورآلات داشت بنابراین استفاده از آن برای پشتی قفل گوشواره ها، که معمولا بیشتر در تماس با مواد شیمیایی و عرق دست قرار دارند، انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شود. از آنجایی که این بخش از گوشواره ها کمتر مورد توجه هستند، معمولا در ساخت آن ها از آلیاژ های ترکیبی طلا با درجه خلوص پایین تر استفاده می شود.

پشتی پلاستیکی:

این دسته از پشتی های مخصوص گوشواره ها معمولا نرم و انعطاف پذیر هستند و به واسطه اصطکاک خود با بدنه گوشواره، می توانند امنیت کافی را برای گوشواره‌ها فراهم کنند. در صورت داشتن پوستی حساس، انتخاب پشتی های پلاستیکی را به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین این دسته از پشتی ها به واسطه شفافیت خود، معمولا جلب توجه نمی کنند و در صورت استفاده از آن ها، بدنه اصلی گوشواره بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قفل گوشواره ها و مواد سازنده آن ها باید در تناسب با اندازه، طراحی و نوع گوشواره باشد. قفل گوشواره ها و مواد سازنده آن ها باید در تناسب با اندازه، طراحی و نوع گوشواره باشد.

پشتی نقره و استیل ضد زنگ:

استفاده از نقره و استیل ضد زنگ برای ساخت بست پروانه‌ای پشت گوشواره نیز رایج است. پشتی های نقره معمولا انعطاف پذیرتر هستند و ماندگاری آن ها به اندازه طلا یا استیل ضد زنگ نیست. همچنین بست های نقره همواره در خطر زنگ زدن قرار دارند.  بست های استیل ضد زنگ، نه تنها ماندگاری به مراتب بیشتری دارند بلکه در صورت تماس با پوست گوش ها، حساسیت پوستی ایجاد نمی کنند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما