زنان شیک پوش این مرد معروف را به خوبی می شناسند + عکس

طلا و جواهر اقتصاد 100: چارلز تیفانی بعد از خرید خوبی که در فرانسه در خلال انقلاب دوم انجام داد، فهمیده بود که خرید سنگ‌های قیمتی با ارزش و کمیاب سودآوری زیادی برایش دارد. و از همان زمان این کار را به طور جدی انجام می‌داد و در نهایت در سال ۱۸۷۸ توانست عنوان “پادشاه الماس‌ها” را از آن خود کرد.

زنان شیک پوش این مرد معروف را به خوبی می شناسند + عکس

الماس زرد افسانه‌ای تیفانی در سال ۱۸۷۷ در معادن الماس کیمبرلی در آفریقا با وزن حدود ۲۸۷ قیراط کشف شد. این وزن متعلق به سنگ راف یا برش نخورده الماس بود. یک سال بعد چارلز لوئیس تیفانی، بنیانگذار برند تیفانی، آن را به قیمت ۱۸۰۰۰ دلار خریداری کرد و شهرت خود را به عنوان “پادشاه الماس‌ها” تثبیت کرد.

چارلز تیفانی بعد از خرید خوبی که در فرانسه در خلال انقلاب دوم انجام داد، فهمیده بود که خرید سنگ‌های قیمتی با ارزش و کمیاب سودآوری زیادی برایش دارد. و از همان زمان این کار را به طور جدی انجام می‌داد و در نهایت در سال ۱۸۷۸ توانست عنوان “پادشاه الماس‌ها” را از آن خود کرد.

الماس زرد برای تراش به پاریس برده شد و توسط دکتر جورج فردریک کونز، گوهرشناس ارشد تیفانی برش داده شد. این الماس بعد از برش به قطعه‌ای ۱۲۸ قیراطی و با ۸۲ صفحه تبدیل شد. الماس زرد افسانه‌ای تیفانی با ۲۴ صفحه بیشتر از حالت نرمال که ۵۸ صفحه می‌باشد برش خورد. همین مساله تاثیر زیادی در زیبایی و درخشش آن داشت. الماس زرد افسانه‌ای تیفانی تا کنون توسط پنج زن استفاده شده است و در حال حاضر به عنوان بخشی از دارایی و گنجینه تیفانی می‌باشد.

این یک رفتار مرسوم بین برندهای معروف جواهرات می‌باشد. همه سنگ‌های ارزشمندی که توسط این برندها خریداری می‌شود لزوما به فروش نمی‌رسد، برخی از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین آنها نزد خود برندها می‌ماند. و به نوعی قدرت نمایی و نشان دهنده ارزش برند خواهد بود.

رشد و توسعه

در سال ۱۸۴۱ تاجری به نام اِلیس با آنها شریک شد و نام فروشگاه آنها به تیفانی و یونگ و اِلیس تغییر کرد. شریک جدید با ورود سرمایه نقدی به شرکت توانست برند تیفانی را به مهم‌ترین پخش کننده ظروف چینی و کریستال و اقلامی مانند عطر و لوازم جانبی مرتبط با مد تبدیل کنند آنها این محصولات را مستقیم از فرانسه وارد می‌کردند.

زنان شیک پوش آن زمان نام تیفانی را به خوبی می‌شناختند و برای تهیه کالاهای لوکس به فروشگاه آنها مراجعه می‌کردند. به این ترتیب نام آنها به سرعت سر زبانها افتاد.در اواسط دهه ۱۸۵۰ تیفانی و شرکا تصمیم به فروش جواهرات گرفتند و جواهرات تیفانی از اینجا شروع شد. در سال ۱۸۴۵ آنها اولین کاتالوگ از محصولات را منتشر کردند که این نوآوری آنها برای اولین بار انجام می‌شد، آنها نام این کتاب را کتاب آبی گذاشتند و طیف کاملی از محصولاتشان را در آن معرفی کردند و این امکان را فراهم کردند که مشتریان برای دریافت این کاتالوگ آن‌را از طریق پست سفارش بدهند و نیازی به مراجعه حضوری نبود. این مساله یکی از نقاط عطف در تاریخچه برند به حساب می آید. این کاتالوگ اکنون به نام کتاب آبی تیفانی شناخته می‌شود و هر سال برای معرفی محصولات جدید چاپ می‌شود.

انقلاب فرانسه و ارتقای تجارت جواهرات تیفانی

در سال ۱۸۴۸ با سقوط لوئی فیلیپ انقلاب دیگری در فرانسه اتفاق افتاد و جمهوری دوم با محوریت مبارزه با تجملات و اشرافی‌گرایی به پا شد، به همین دلیل در فرانسه تمام اشراف‌زادگان و درباریان در حال فرار بودند و فقط می‌توانستند اشیای قیمتی که کمتر جا می‌گیرند نظیر جواهرات را با خود ببرند و اینجا بود که شرکا با تیزهوشی توانستند برگ مهمی را در تاریخچه برند تیفانی رقم بزنند.  اشراف‌زادگان فراری تمایل زیادی داشتند تا جواهراتشان را بفروشند و تبدیل به پول نقد کنند. با وجود اینکه شرایط در فرانسه پایدار نبود و حضور در پاریس می‌توانست خطرات زیادی به همراه داشته باشد شرکا تصمیم گرفتند که از این موقعیت استفاده کنند و برای خرید این جواهرات باکیفیت و ارزشمند به آنجا بروند، یانگ به سرعت در پاریس مستقر شد و شروع به خرید این جواهرات عالی کرد و مدت کمی بعد این جواهرات روی پیشخوان فروشگاه برادوی نیویورک بود. با سود خوبی که خرید و فروش این جواهرات فرانسوی برای شرکت به همراه داشت آنها چندین مغازه جواهرفروشی افتتاح کردند. این یکی دیگر از نقاط عطف در تاریخچه برند تیفانی بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما کدام پرونده فساد اقتصادی، رسوایی بزرگتری به بار آورد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما