معاملات فردایی طلا چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که معاملات فردایی طلا چیست؟ منظور از معاملات فردایی، معاملاتی است که در پایان روز کاری و براساس پیش‌بینی قیمت طلا، سکه و ارز در روز بعد، انجام می‌شود.

معاملات فردایی طلا چیست؟

 این تحلیل و پیش‌بینی قیمت، به ایجاد تعهداتی بین طرفین معامله منجر می‌شود؛ بدین صورت که اگر پیش‌بینی آنها درست باشد، معامله‌ی آنها به سود و اگر غلط باشد به ضرر منجر می‌شود و هر دو طرف در این سود و ضرر شریک خواهند بود.

این نوع معاملات بر روی طلای آب شده، سکه و ارز انجام می‌شود و از آنجا که نهاد ناظری بر این نوع معاملات وجود ندارد، نسبت به سایر معاملات در بازار طلا و سکه، پرریسک‌تر است. اگر طلا به‌صورت فردایی معامله شود به آن معامله فردایی طلا می‌گویند. حال که با مفهوم معاملات فردایی و معاملات فردایی طلا چیست، آشنا شدید، در ادامه به توضیح و بررسی تمام جوانب آن یعنی روند انجام این نوع معاملات، سکه‌ی فردایی و جرم معاملات فردایی خواهیم پرداخت.

فرایند انجام معاملات طلای فردایی چیست؟

معاملات فردایی طلا، معمولاً بر روی طلای آب شده انجام می‌شود. فرآیند انجام آن هم بدین صورت است که یک گروه از افراد معتبری که به یکدیگر اعتماد دارند، در پایان روز کاری با تحلیل قیمت طلا در روز بعد، آن را معامله می‌کنند.

از این گروه باید یک نفر به‌عنوان سرپرست تعیین شود. وظیفه این سرپرست یا سرگروه تضمین معاملات است؛ این شخص از کسی که بر اساس تحلیل و پیش‌بینی خود، طلا خریداری می‌کند، یک چک به‌عنوان ضمانت دریافت می‌کند تا در صورت پیش‌بینی اشتباه وی، آن چک به‌عنوان غرامت یا تاوان به فروشنده پرداخت می‌شود.

به‌طور مثال اگر میزان تفاوت قیمت طلای آب شده براساس تحلیل‌های خریدار یک میلیون باشد، چکی که به‌عنوان ضمانت داده می‌شود باید از این مبلغ بالاتر باشد. اگر کسی چک غرامت را نپردازد، این شخص از گروه اخراج خواهد شد.

آیا در معاملات فردایی تحویل طلا وجود دارد؟

 توجه کنید که در این نوع معاملات، طلا به‌صورت فیزیکی معامله نمی‌شود؛ بلکه براساس تفاوت قیمت از روز معامله تا روز بعد، این معامله انجام شده و طلا یا در روزهای آتی به وی داده می‌شود یا از ابتدا قصد تحویل طلا وجود ندارد؛ زیرا در این نوع معامله هدف افراد، سود از میزان تفاوت قیمت از این روز به روز بعد است.

 با توجه به اینکه قرارداد مکتوبی بین طرفین نوشته نمی‌شود و اینکه سازمان خاصی بر روی عملکرد این نوع معاملات، هیچ نظارتی ندارد، این نوع معاملات کمی ریسک بالاتری دارند. حال که با ماهیت و فرآیند معاملات فردایی طلا چیست، آشنا شدید، باید بدانید که این نوع معاملات بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما