برای سرمایه گذاری طلا بخریم یا بیت کوین؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا بیت کوین می‌تواند جایگزین طلا به‌عنوان کالایی برای سرمایه‌گذاری و پوشش تورم شود؟

برای سرمایه گذاری طلا بخریم یا بیت کوین؟

 بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال به‌دست‌آوردن دارایی‌های بیشتری برای حفظ سرمایه و رشد سهام خود هستند.

در دهه گذشته، ظهور ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک مسیر سرمایه‌گذاری جدید است و سرمایه‌گذاران را به تنوع بخشیدن به سهام خود با بیت کوین محرک بازار ترغیب کرده است.

درحالی‌که ارزهای دیجیتال به دلیل تغییر بازار محبوب هستند، این سوال به وجود می‌آید طلا بخریم یا بیت‌ کوین؟ سرمایه‌گذاران نباید گزینه‌های سرمایه‌گذاری باسابقه طولانی مثل طلا را رد کنند.

این امر برخی از سرمایه‌گذاران را به این سؤال واداشته است که آیا ارزهای دیجیتال و بیت کوین می‌توانند نقشی مشابه طلا در سهام سرمایه‌گذاری ایفا کنند یا خیر؟ در همین راستا به بررسی رابطه طلا و ارز دیجیتال می‌پردازیم و آنها را از دید سرمایه‌گذاری مقایسه می‌کنیم.

مقایسه طلا و بیت کوین برای سرمایه‌گذاری

اکنون ما برای مقایسه مستقیم این دو دارایی تعدادی از ویژگی‌های کلیدی که بر نظر سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارند تمرکز می‌کنیم. در این بخش، برای اینکه بفهمیم طلا بخریم یا ارز دیجیتال به‌صورت موازی در مورد امنیت، نوسانات و کمیابی مطالبی را عنوان می‌کنیم. در پایان هر بخش، اعلام می‌کنیم که کدام یک از دو سرمایه‌گذاری  بیت‌ کوین یا طلا کدام بهتر عمل می‌کنند.

امنیت در سرمایه گذاری طلا و بیت کوین

طلا بخریم یا ارز دیجیتال؟ کدام ایمن‌تر است؟ طلا یکی از امن‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توان انجام داد. می‌توان آن را در انبارها و بانک‌هایی با امنیت بالا که غیرقابل‌نفوذ هستند، نگهداری کرد. البته، این امر دسترسی به طلای شما را دشوارتر از دسترسی به بیت کوین می‌کند؛ اما برای یک سهام سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت، به‌ندرت نیاز به دسترسی فوری وجود دارد. سرمایه‌گذاران معمولاً است مقادیر متوسطی از طلا را در گاوصندوق شخصی برای دسترسی فوری ذخیره کنند.

بیت کوین نیز بسیار امن است. بااین‌حال، ارزهای دیجیتال به روی هکرها باز هستند و کیف پول‌ها با نرخی بالاتر از همیشه هک می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، سال ۲۰۲۲ بزرگ‌ترین سال برای هک کریپتو بود. تصور می‌شود که تا سال ۲۰۲۲ تقریباً ۱۴۰ میلیارد دلار بیت کوین به طور غیر قابل برگشتی ازدست‌رفته است. در این بخش از پاسخ سؤال طلا بخریم یا بیت‌ کوین، طلا از امنیت بالایی برخوردار است.

امنیت بیت کوین بیشتر است یا طلا؟

به خاطر رشد هکر‌های بیت‌کوین، سرمایه گذاری طلا راه امن‌تری است.

نوسان در سرمایه گذاری طلا و بیت کوین

در هنگام نوسانات بازار بیت ‌کوین یا طلا قابل‌اعتمادتر است؟ طلا به دلیل نوسانات کم خود در طول زمان مشهور است. تحت‌تأثیر بازار سهام باقی می‌ماند و ذخیره خالص به‌ویژه در برابر تورم باارزش است. سرمایه‌گذاری طلا به طور مرتب به‌عنوان ابزاری برای کاهش نوسانات کلی سهام استفاده می‌شود. هنگامی که سایر بازارها سقوط می‌کنند، ارزش آن افزایش می‌یابد و قابلیت پیش‌بینی سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند.

بیت کوین روی دیگر سکه است. این ارز دیجیتال پرچم‌دار سرمایه‌گذاری‌های بی‌ثبات و پرخطر شده است؛ بنابراین درحالی‌که سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌تواند جنبه مثبتی داشته باشد، اما نوسانات ریسک بزرگی را نیز به همراه دارد. باتوجه‌به اینکه بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، رفتار قیمت آن به طور باورنکردنی غیرقابل‌پیش‌بینی باقی‌مانده است، بنابراین پیش‌بینی دشوار است.

توزیع طلا و بیت کوین برای سرمایه گذاری

 بیت‌ کوین بخریم یا طلا؟ کدام بیشتر عرضه می‌شود؟ طلا در عرضه محدود است و چیزی نیست که بتوان تولید یا ایجاد کرد. تقریباً ۵۰ میلیون تروی اونس طلا در سال استخراج می‌شود و حدود ۱۹۴۰۴۰ تن در طول عمر ما استخراج می‌شود. این ثبات در استخراج و ارزش طلا است که شورای جهانی طلا ۳۰ سال آینده را برای طلا پیش‌بینی کرده است که بینش ارزشمندی را در مورد تقاضای طلا در آینده ارائه می‌کند.

 از نظر کمبود، بیت کوین را می‌توان بسیار کمیاب در نظر گرفت. در واقع تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد و دیگر نمی‌توان بیش از این سقف ایجاد یا استخراج کرد. در جواب طلا بخریم یا ارز دیجیتال در این بخش بیت کوین احتمالاً کمیاب‌تر از طلا است و اگر مشکلات مربوط به بیت کوین جعلی برطرف شود، ممکن است ارزش آن افزایش یابد.

شباهت طلا و بیت کوین در سرمایه گذاری

 در رابطه طلا و ارز دیجیتال باید گفت هر دو این فرصت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا به طور فعال کنترل امور مالی خود را خارج از دنیای بانکداری سنتی در دست بگیرند. هر دو سرمایه‌گذاری برای کسانی جذاب است که از پذیرش کنترل و قالب سرمایه‌گذاری تعیین شده خودداری می‌کنند. برخی دیگر از شباهت‌ها وقتی می‌خواهیم طلا بخریم یا ارز دیجیتال موارد زیر هستند:

    طلا و بیت کوین هر دو در عرضه محدود هستند.

    طلا و بیت کوین هر دو جایگزین ارزهای فیات هستند.

    طلا درگذشته به‌عنوان پول استفاده می‌شد و تقریباً با هر ارزی می‌توان آن را نقد تبدیل کرد. در همین حال، بیت کوین به طور فزاینده‌ای در حال ادغام با سیستم‌های مختلف پرداخت جهانی است.

بیت کوین بخریم یا طلا؟

طلا و بیت کوین هر دو بازار‌های سرمایه‌گذاری پر سودی هستند.

سخن پایانی

برای سرمایه‌گذاری طلا بخریم یا بیت کوین؟ در این مطلب با بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌ها فهمیدن جواب سؤال را آسان نمودیم. برخی تفاوت‌های مهم مانند امنیت، نوسان و کمبود بیت ‌کوین یا طلا را مفصل توضیحاتی ارائه کردیم. امیدواریم با خواندن مطالب آگاهی شما در رابطه طلا و ارز دیجیتال افزایش یابد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما