جواهرات چگونه پدید آمدند ؟ / تاریخچه پیدایش

طلا و جواهر اقتصاد 100: صحبت جواهرات از زمان‌های قدیم در میان آدمیان رواج داشته و کتاب‌های بسیار و مشهوری از نویسندگان مختلف و نامی جهان در رابطه با جواهرات موجود است. و این دلیلی بر این امر است که متقدمین از خواص و قدر و قیمت سنگها و جواهرات بخوبی آگاه بودند.

جواهرات چگونه پدید آمدند ؟ / تاریخچه پیدایش

در کتاب‌های قدیمی، معروف و مشهور فارسی، هندی، چینی و دیگر کشورها داستان‌ها و قصه های جالبی درباره سنگ ها، خواص و چگونگی بوجود آمدن جواهرات وجود دارد. کتاب‌های هندی قصه‌های مختلف درباره پیدایش جواهرات و جنگ آدمی با دیوها و ملائکه با دیوها و چگونگی بوجود آمدن سنگ ها و استفاده از این جواهرات برای کارهای مختلف دارند.

علماء و دانشمندان پارسی در کتاب‌های خود معتقد لایه‌های مختلف زمین بودند که این عناصر در اثر نزدیکی با آتش و آب و خاک یعنی عناصر اربعه و بعد از آن تأثیر حرارت، برودت، رطوبت و غیره، سنگ‌ها بوجود آمده و همینطور رنگ آنها تأثیر مستقیم بر این تغییرات داشته است.

مثلا در اثر برودت و رطوبت زیاد رنگ جواهرات روشن و سفید و در اثر کمی این دو ، تیره و رنگ آنها سیاه می‌شود. و گذشته از آن عناصر را شناخته و می‌دانستند که با ترکیب آنها و یا تأثیرگذاری گازها عناصر تغییر پذیرند. دانشمندان اروپائی همه چیز را دارای قوه جاذبه میدانستند و معتقد بودند بر اثر همین قوت اشیاء پیدا شده و با ترکیب آنها شی تازه‌ای درست می شود و دیگر عناصر و گازها هم در رنگ و روی آنها تاثیر دارند.

روزگاران قدیم و جواهرات

از هزاران سال قبل در هندوستان و ایران و دیگر نقاط جهان استفاده از جواهرات رواج داشته است. در زمان حضرت سلیمان (علیه السلام)، مردم از جواهرات استفاده می‌کردند و به آن فخر و عزت می‌نمودند، گفته شده که در کشتی حضرت نوح (علیه السلام)، از جواهرات در تاریکی برای روشن شدن استفاده شده است. در مصر قدیم هم از جواهرات استفاده شده و از جواهرات درجه دوم مهم برای کارهای مختلف تزئینی و تزئین لباس‌ها و غیره استفاده می‌گردند و در زبان عبری هم نام‌های مختلفی برای سنگها وجود دارد. هفت صد سال قبل از میلاد یونانیان و رومیان هم از جواهرات برای زینت استفاده می‌کردند. پارسیان برای کارهای

مختلف از سنگ‌ها استفاده می‌کردند و همینطور برای زینت و تاج پادشاهان جواهرات را بکار می‌گرفتند.

در زمان اسکندر هم از انگشتر و زیورالات هم خود و هم دیگران استفاده می‌کردند. در قرن چهاردهم مردم ایتالیا و اسپانیا با جواهرات زیادی خود را زینت می‌دادند و این امر به شکل یک مد در آن زمان رواج یافته بود. و همینطور بر روی این جواهرات از اشکال مختلفی استفاده می‌کردند. عیسویان برای دوازده رسول، دوازده جواهر مقرر استفاده می‌کردند.

هرودوت، افلاطون و ارسطو در رابطه با خواص و قدر و قیمت جواهرات نوشته‌اند. در کتاب‌های اسلامی و مذهب شیعه مانند کتاب تحفه عالم شاهی، هدایت الائمه، فرحت الغری، مصباح، تذکره، کنزالحقائق و دیگر کتب در رابطه با جواهرات و خواص آنها نوشته شده و در رابطه با استفاده معصومین (علیه السلام) از سنگ‌ها و انگشترهای مختلف و رنگهای گوناگون نوشته‌اند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما