چرا کلکسیونرهای آسیایی علاقه زیادی به جواهرات عتیقه دارند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: کلکسیونرهای آسیایی قیمت جواهرات عتیقه را در حراجی ها به سمت آسمان هدایت می کنند.

چرا کلکسیونرهای آسیایی علاقه زیادی به جواهرات عتیقه دارند؟

در ماه جولای فروش جواهرات Phillips و Jadeite در هنگ کنگ، یک حلقه الماس استثنایی 12.55 قیراطی، حدود سال 1953، با یک چشم انداز 1.1 میلیون دلاری زیر چکش رفت. طراحی شده توسط هری وینستون «Harry Winston» با سنگ مرکزی عظیم و یک برش نیمرخ، این طرح تجسم تجمل و خوش بینی دوران پس از جنگ است. و در حراج خانه ساتبی «Sotheby’s» سال گذشته، یک گردنبند هنر تزئینی زمرد و الماس ساخته شده برای Hélène Beaumont، یک شخص مقتدر آمریکایی و دوست نزدیک والیس سیمپسون «Wallis Simpson»، دوک ویندزور «Duchess of Windsor»، با قیمت تقریبی 3.6 میلیون دلار به یک کلکسیونر آسیایی - بیش از دو برابر آنچه در سال 1994 به دست آورد فروخت.

این فروش نشان دهنده بازار پررونق تکه جواهرات با کیفیت بالا و همچنین محبوبیت روزافزون هنر تزئینی در آسیاست. Jean Ghika، رئیس جهانی جواهرات در حراج خانه Bonhams، می گوید:"مطمئناً علاقه به جواهرات عتیقه در آسیا نسبت به 15 سال پیش افزایش یافته است." "درک و قدردانی از این تکه جواهرات قدیمی وجود دارد و این واقعیت است که بسیاری از آنها که با تاریخ همراه هستند، منحصر به فرد هستند یا به تعداد محدود تولید می شوند." سلیقه خریداران آسیایی از اولویت اولیه برای طرح های با الماس سفید و یشم سبز امپریالیستی به علاقه بیشتر به ساخت و تولید ریشه دار و سنگ های قیمتی درجه یک کمتر تبدیل شده است.

Ghika می گوید: اگرچه علاقه به تکه جواهرات قرن نوزدهم، به ویژه تکه جواهرات طبیعت گرایانه که گیاهان و جانوران را به تصویر می کشد، وجود دارد، اما شاید علاقه بیشتری به تکه جواهرهایی که مربوط به سه ماهه اول قرن 20 است، به ویژه دوره هنر دکو وجود داشته باشد." "در خواست های بیشماری نسبت به طرح جواهرات این عصر که بین کلکسیونرها طنین انداخته وجود دارد. تکه جواهرات برند های معروف جواهرات فرانسوی و ایتالیایی مانند کارتیه «Cartier»، ون کلیف اند آرپلز «Van Cleef & Arpels»، بولگاری «Bulgari» و بوچلاتی «Buccellati» محبوبیت خاصی دارند.

گریم تامپسون «Graeme Thompson»، رئیس جواهرات در سراسر جهان در حراج خانه فیلیپس، با این نظر موافق است. او می گوید: "من همچنین می بینم که جواهرات اوایل قرن 20، به ویژه دوره Belle Époque، هم در چین و هم در مناطق وسیع آسیا بسیار محبوب شده اند." دوره Belle Époque تاریخ غرب از پایان جنگ Franco_Prussian در سال 1871 تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 آغاز شده است. این سال های ایده آلیستی بود که صرف نوآوری و کاوش فرصت های جدید شد. یک دوره اعتماد به نفس و ثروت فوق العاده، در جواهرات با استفاده از طرح های زنده الهام گرفته از طبیعت مترادف است.

یک حلق آویز از یاقوت سرخ و الماس Belle Époque، حدود سال 1910، توسط Bonhams در سال 2018 با قیمتی نزدیک به 70 هزار دلار فروخته شد. الماس تراش اشکی که توسط Ghika به عنوان "یک نمونه شگفت انگیز از جواهرات" توصیف شده است، در یک یاقوت سرخ برش خورده از کالیبره قرار گرفته است که از یک طرح تاج گل آویزان است. Ghika می گوید: "Belle Époque دوره ای از صلح، رشد، شکوفایی و خوش بینی بود و در طراحی جواهرات، به ویژه در استفاده از پلاتین، نوعی نوآوری چشمگیر وجود داشت."

جواهرات

تامپسون چندین تکه جواهر عتیقه به یاد ماندنی را به یاد می آورد که در حراجی آسیا فروخته شده است. وی می گوید: "یکی از آنها گردنبندهای هنری الماس و نگین یاقوت سرخ توسط کارتیه بود."در ماه مه 2013، تامپسون هنگام کار در یک شرکت دیگر، این "گردنبند زرق و برق دار" را برای حراج هنگ کنگ تحویل داد. "در آن زمان نادانسته برای من، ده سال قبل همین گردنبند در حراج رقیب، که در هنگ کنگ نیز برگزار شده بود، فروخته نشده است. ما فروش را پیش بردیم و با تعداد زیادی مشتاق از سراسر آسیا، این فروش بسیار چشمگیری بود. آن جواهر به دو برابر مبلغی که ده سال قبل تر از آن پیشنهاد شده بود، فروخته شد. در این مرحله بود که فهمیدم جواهرات عتیقه در آسیا بسیار مورد توجه قرار می گیرند."

L'École، که توسط Van Cleef & Arpels پشتیبانی می شود، سال گذشته دومین مدرسه هنرهای جواهرات خود را در هنگ کنگ افتتاح کرد و نمایشگاه Precious Art Deco Objects خود، که شامل موارد سیگار، مواد پودری و موارد پوچی از کلکسیون شاهزاده فقید صدرالدین آقاخان، مامور عالی رتبه سابق سازمان ملل در امور پناهندگان و گردآورنده هنرهای اسلامی می باشد را برگزار کرد. Inezita Gay-Eckel، مورخ هنری در L'École، می گوید:"می توانم به واقعیت بگویم که علاقه مردم به تاریخ جواهرات به طور مداوم در سراسر آسیا افزایش می یابد." "من شخصاً آن را تجربه کرده ام."

درک بهتر جواهرات و هنرهای نادر باعث ایجاد اطمینان در خریداران آسیایی شده است. در حال حاضر مجموعه ای از کلکسیونرهای  آگاه و آماده برای پرداخت قیمت های سرسام آور برای به دست آوردن تکه جواهرات نفیس عتیقه در حراج وجود دارد، خواه بازگشت احتمالی بازده سرمایه باشد خواه نباشد. Ghika توضیح می دهد: "خریداران به ویژه به دلیل سطح بالایی که ساخت که آنها نشان دادند، به جواهرات عتیقه جلب می شوند."

جواهرات

او هشدار می دهد که در هیچ چیزی عجله نکنید. کارشناسان به سرمایه گذاران بالقوه توصیه می کنند قبل از خرید با دقت فکر کنند. این یک زمینه کاملاً تخصصی است، بنابراین وقتی نوبت به سرمایه گذاری در یک تکه جواهرات عتیقه می رسد، باید واقعاً آن را بخواهید و بدانید که از پوشیدن آن لذت خواهید برد. بر خلاف سهام یا دارایی، با قرار دادن پول در یک تاج کلاه قرمزی کمیاب Belle Époque ثروت کسب نخواهید کرد. Ghika می گوید: "شرایط مهم است." "اگر در یک محیط حراج خرید می کنید، همیشه تکه جواهر را بررسی کنید و گزارش وضعیت را بخواهید و مطمئن شوید که سنگ ها اصل هستند و بعدا اضافه نشده اند."

در ضمن، نگاهی به جعبه جواهرات خود بیاندازید. کارشناسان تکه جواهرات عتیقه می گویند که مردم معمولاً زحمت نمی کشند که جواهرات خود را با این فرض که میراث خانوادگی ارزش چندانی ندارند، ارزیابی کنند. این اغلب درست است - اما، شما هرگز نمی دانید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما