گرانترین الماس جهان چند دلار فروخته شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: الماس های آبی که از معدن معروف کالینن «Cullinan» در آفریقای جنوبی استخراج شده اند، در زمره گرانترین الماس های آبی قرار دارند.

گرانترین الماس جهان چند دلار فروخته شد

پنج الماس آبی از معدن معروف کالینِن Petra Diamonds در آفریقای جنوبی کشف شده است.

آنها از کمیاب ترین و گرانترین الماس های جهان هستند و در اعماق زمین شکل گرفتند - حدود 400 مایل (645 کیلو متر) زیر سطح زمین، که عمق آن چهار برابر الماس سفید است. عنصر بور که همان چیزی است که به سنگ ها رنگ آبی اعطا می کند، و با کربن ترکیب شده و تحت فشار و گرمای شدید متبلور می شود. Hope Diamond از مشهورترین الماس های آبی جهان است و زمانی متعلق به لوئیس چهاردهم (همچنین به نام پادشاه خورشید) و ماری آنتوانت «Marie Antoinette» و همچنین جورج چهارم «George IV» بود. با وزن 45.52 قیراط، در موزه ملی تاریخ طبیعی Smithsonian در واشنگتن است. و گفته می شود که پس از آنکه بسیاری از صاحبان سابق آن به مرگ زودرس دچار شدند، نفرین شده است.

الماس آبی راف کمیاب

مناقصه فروش پنج الماس آبی نوع IIb در اواخر ماه نوامبر، در 24 نوامبر، که در آنتورپ، هنگ کنگ و نیویورک مشاهده شده است، بسته می شود. وزن آنها به ترتیب 25.75، 21.25، 17.57، 11.42 و 9.61 قیراط است.

الماس های نوع II در ساختار شیمیایی خود نیتروژن قابل تشخیص ندارند، بدین معنی که از شفافیت استثنایی برخوردار هستند.

الماس آبی به قدری نادر است که اکثر مردم، حتی در صنعت جواهرات، هرگز فرصتی برای دیدن یک الماس ندارند. همین امر فوق العاده غیرمعمول است که این پنج الماس در مدت تولید یک هفته در ماه سپتامبر بازیابی شدند. محل تولد آنها، معدن کالینن، یکی از مهمترین منابع الماس آبی است. این همچنین منشأ الماس 3،106 قیراطی کالینن است که برای تشکیل 530 قیراط ستاره بزرگ آفریقا و 317 قیراط ستاره دوم آفریقا تراش خورده است، که در جواهرات تاج بریتانیا قرار دارد.

این اولین بار است که پنج الماس راف آبی به طور همزمان برای فروش ارائه می شود. در سال 2013، یک الماس آبی 25.5 قیراطی توسط شرکت Petra Diamonds با بیش از 16.9 میلیون دلار به فروش رسید.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما