درمان افسردگی متولدین مرداد ماه در این سنگ نهفته است

طلا و جواهر اقتصاد 100:نیروهای درمانی توپاز طلایی برای متولدین مرداد را بخوانید.

درمان افسردگی متولدین مرداد ماه در این سنگ نهفته است

توپاز طلایی؛ سنگ متولدین مرداد

توپاز طلایی و زرد

توپاز را می توان در تمامی رنگ های رنگین کمان پیدا کرد. با ارزش ترین رنگ قرمز یا صورتی است و اغلب به عنوان توپاز امپراتوری شناخته می شود. کمتر از 1٪ از تمام جواهرات توپاز شامل این رنگ می باشند. توپاز اکثر در برزیل یافت می شود. بعضی مکان های قابل توجه دیگر برای این سنگ قیمتی عبارتند از روسیه، آلمان، زیمبابوه و نیجریه. Topaz دارای رتبه 8 از 10 در مقیاس سختی موس (Mohs) برای سنگ های قیمتی است، و درنتیجه یک گوهر قیمتی محکم است که می تواند روزانه بدون خطر آسیب دوام بیاورد.

مشخص نیست که نام توپاز اولین بار کی نامگذاری شده است اما آنچه ما می دانیم این است که جزیره کوچکی در دریای سرخ که امروزه به عنوان زابارگاد zabargad شناخته می شود، بعدها به نام “توپازیوس” نامگذاری شد. پلینی بزرگ، نویسنده تاریخ طبیعی در قرن اول میلادی، این گوهر را به جزیره پیوند می دهد و می گوید نام جزیره از کلمه یونانی “topazos”، مشتق شده است. بعضی دیگر معتقدند که نام توپاز از زبان سانسکریت “tapaz” است که به معنای آتش است گرفته شده است.

توپاز سنگی است که به منظور محافظت مورد استفاده قرار می گیرد، به ویژه در برابر حسادت، فتنه، بیماری، آسیب، مرگ ناگهانی، جادوگری و سحر و جادو منفی و غیر انسانی کاربرد دارد. گفته شده زمانی که توپاز در انگشتری با رکاب طلا در دست چپ قرار بگیرد، بسیار موثر می باشد. افسردگی، خشم، حرص و طمع، ترس، دیوانگی و همه احساسات ناخوشایند را از بین می برد. هنگامی که در داخل یا اطراف خانه قرار بگیرد، در برابر حوادث و آتش بسیار قوی عمل می کند. در زیر بالش یا در اتاق هنگام خواب باعث دفع کابوس شبانه و یا خوابگردی می شود.

توپاز متابولیسم و هضم را تحریک کرده و با توجه به سنت های باستانی، خون ریزی را بند آورده و با تسکین تنش باعث آرامش می شود. توپاز گوهری آرامش دهنده و متعادل کننده احساسات بوده، فشار و تنش را آزاد می کند و می تواند شادی را به ارمغان بیاورد. از لحاظ فیزیکی، توپاز در درمان نقرس، اختلالات خون، خونریزی، کم اشتهایی، بازسازی بافت، سل، سالخوردگی (معکوس)، سیستم غدد درون ریز مفید می باشد.

توپاز زرد با خلق و خوی بد مقابله کرده و بد تحریک پذیری کج خلقی ناشی از کمبود خواب را آرام می کند. این رنگ همچنین می تواند بدن را در جهت بازسازی بافت کمک کند. توپاز آبی به طور خاص موجب الهام هنری، تقویت غده تیروئید و افزایش متابولیسم می شود. معروف است که معمولا برای کاهش وزن (به علت رنگ آبی) استفاده می شود. توپاز طلایی سنگ ماه تولد مرداد ، فروردین، آذر و سنگ اصلی تولد ماه آبان توپاز نیز است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما