اکسیر جوانی در این سنگ درخشان نهفته است + عکس

طلا و جواهر اقتصاد 100:تورمالین منوع ترین و زیباترین سنگ ماه تولد مرداد است. این گوهر دارای خاکه بیرنگ است و بلور های آن بلند و دارای شیارهای طولی هستند.

اکسیر جوانی در این سنگ درخشان نهفته است + عکس

 تورمالین از شیشه سان تا کدر وجود دارد که نوع شیشه سان آن در جواهر سازی استفاده می شود. احتمالا بیشترین طیف رنگ و همچنین بیشترین اسامی را این جواهر دارد. انواع آن عبارتند از روبلیت به رنگ صورتی، ایندیکولیت به رنگ آبی، زمرد برزیلی به رنگ سبز، آکروئیت بیرنگ، دراویت به رنگ قهوه ای، سیبریت به رنگ بنفش و اسکورل به رنگ سیاه.

تورمالین ممکن است در یک سنگ دارای دورنگ باشد. نوعی از آن با مرکز صورتی و اطراف سبز، به تورمالین هندوانه ای معروف است. در سنگهای تیره تر، دورنگی واضح تر است. تورمالین از هر رنگ که باشد، اگر حرارت بیند، دارای بار الکتریکی می شود و یک سوی بلور منفی و سوی دیگر مثبت خواهد بود. این بلور چیزهای سبک و گرد و غبار را جذب می کند. به علت این خاصیت در جعبه گوهر فروشی، تورمالین زودتر از دیگر سنگها گردو غبار را بخود جذب می کند.

تورمالین اگر تحت فشار هم قرار گیرد دارای بار الکتریکی می شود. کوههای اورال روسیه دارای تورمالین آبی و قرمز است، که در خاکهای زرد حاصل از گرانیت های هواخورده می توان آن را یافت. در ماداگاسکار در صخره های پگماتیتی، انواع قرمز و بیرنگ آن را می توان یافت. نوع زرد و قهوه ای در سریلانکا، نوع سبز، آبی و قرمز در برزیل و نوع سبز در نامیبیا یافت می شود. اکثرا به آن برش تخت می دهند.

جواهر تورمالین هندوانه ای

تورمالین سبز، عمیق و در عین حال پر تحرک است. تورمالین سبز، از طریق سیستم عصبی، ذهن را آرام و متعادل می کند و بوجود آورنده این خواسته است که، عقل و دانایی را بدست آوریم و حل تضادها و کشمکشها را آسان سازیم. تورمالین سبز، صاف، نیروبخش و درمان کننده است؛ دارای قدرت جوانی بخش بوده و موجب تجدید حیات، در تمام بدن میشود.

تورمالین سبز، ذهنیت را به این ترتیب تغییر میدهد که، ادراکات و تصورات کهنه را در هم می شکند و ما را بسوی شروع جدیدی، در سطح متفاوتی از آگاهی، می راند. هر فردی بسوی رنگ مناسب و صحیح خود هدایت میشود. تورمالین سبز، درمان کننده فوق العاده ای، برای بیماریهای قلبی، اشکالات مربوط به فشار خون، یا آسم می باشد.

تورمالین صورتی یا روبلیت در طیف های رنگی مختلفی از قرمز پررنگ تا صورتی و گاه بنفش دیده می شود. تورمالین صورتی احساس عشق قلبی و از خودگذشتگی را تقویت کرده و ذات ما را خالص و به هدفمان جهت می دهد. همانند یاقوت سرخ، تورمالین نیز در مورد تعادل دادن به درون انسان و قلب آنها اثر بسیار مفیدی دارد. روبلایت یا تورمالین صورتی قوه ادراک احساسی و بینش را در ما ایجاد می کند و اندوه و ناامیدی و دردهایی که درونمان را آزار می دهند از ما دور می کند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما