طلای سفید چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100:برای دانستن تفاوت طلای سفید و نقره بسیار مهم است که ویژگی‌های هر یک از فلزات طلا و نقره به خوبی دانسته شود.

طلای سفید چیست؟

 طلا یک فلز نرم و زرد است که دارای قابلیت انعطاف بالا و شکل‌پذیری بسیار زیاد است. هم‌چنین طلا می‌تواند به راحتی برق و گرما را حرکت دهد. فلز طلا دارای چگالی بسیار زیادی به مقدار ۱۹/۳ گرم در سانتی‌متر مکعب است. چگالی آن کمی از چگالی سرب بیشتر است.

برای تفاوت طلا و نقره باید دقت کرد که از دیگر خواص طلا، مقاومت زیاد آن در برابر اکسید شدن است. معمولا، فلزات به دلیل قرار گرفتن در برابر اکسیژن در شرایط محیطی اتاق اکسید می‌شوند. در طلا به راحتی این لایه اکسایش شکل نمی‌گیرد و مدت زیادی سالم می‌ماند. طلا دارای انعطاف پذیری زیادی است و بیشتر اسیدها و بازها بر روی آن دارای تاثیری نخواهند بود. هم‌چنین فلز طلا انعطاف پذیری بالایی دارد.

طلای سفید آلیاژی (ترکیبی از فلزات) است که به دلیل روکش سفید فلزی، مانند آینه می‌درخشد. ترکیب معمول آن ۹۰ ٪ طلا و ۱۰ ٪ نیکل است. در صنعت جواهرات، غالباً به هر آلیاژ طلا با رنگ مایل به سفید، طلای سفید گفته می‌شود؛ بنابراین طیف وسیعی از رنگ‌ها، از سرخ کم رنگ تا زرد کم رنگ را شامل می‌شود. معمولاً برای ایجاد درخشندگی طلای سفید از روکش رودیم استفاده می‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما