عکس حلقه 55 هزار دلاری یک فرد معروف

طلا و جواهر اقتصاد 100:حلقه الماس آدل بلوخ باوئر اول (Adele Bloch-Bauer I) 55 هزار دلار فروخته شد.

عکس حلقه 55 هزار دلاری یک فرد معروف

این چرخش ساده خط است که باعث می شود حلقه بزمی شود. زمانی که منشا لیست حراجی ساتبی (Sotheby’s) لندن را برای فروش جواهرات که در روز ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد می خوانید، آدل بلوخ باوئر (Adele Bloch-Bauer) و پس از آن توسط خانواده صدای خش خش کردن سنگ ها به حمل و نقل تبدیل می شود. جزئیات طراحی مربوط به این دو الماس کاملاً بیانگر آن روزهای باشکوه باله De siècle Vienna است. دوره ای که گوستاو کلیمت (Gustav Klimt) از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۷ طول کشید تا نقاشی تصویر آدل بلوخ باوئر اول (Adele Bloch-Bauer I) را انجام دهد.این شاهکار همچنین به عنوان (زنی در طلا) شناخته میشود.

انگشتر الماس (mot et toi) آدل بلوخ باوئر با الماس قهوه ای و سفید رنگ ساخته شده است

چه کسی این حلقه را ساخته است؟ این اثر امضا نشده است، بنابراین این واقعیت ها قابل تایید نیستند. ما شک داریم که فردیناند بلوخ باوئر (Ferdinand Bloch-Bauer) همسر آدل بلوخ باوئر این جواهرات را از خانه مد روز وین واقع در جایی در اطراف RingStrasse بزرگ در شهر قدیمی خریداری کرده است.

طرح Moi et toi به صورت هنرمندانه با الماس قهوه ای ۲.۱۹ و ۱.۸۵ قیراط الماس سفید بی رنگ تشکیل شده است. این الماس در اندازه‌های مختلف قرار می‌گیرند تا کاملاً پر شوند.

در حالی که این جواهرات در میان جواهرات زرق و برق‌دار قرار نداشت، آدل بلوخ باوئر آن را برای نشستن با گوستاو کلیمت پوشید و می توان به راحتی تصور کرد که شخص طراز اول جامعه این جواهرات را پوشید ، در حالی که میزبان مهمانی خود در آپارتمان اشرافی اش در وین بود.

بعد از درگذشت آدل بلوخ باوئر بر اثر مننژیت در سن ۴۳ سالگی شوهرش این حلقه را به عنوان هدیه عروسی به خواهرزاده خود هلن ماری استوتزوا (Helen Marie Stutzova) داد. سپس او به دخترش شارلوت مایر داد که در لندن مجسمه ساز شد و در سال ۱۹۳۹ پس از فرار از دست نازی ها مهاجرت کرد. به عبارت دیگر این حلقه توسط Gestapo (گشتاپو) حفظ شد، کسی که بسیاری از اموال برجسته خانواده یهودی را در طول جنگ جهانی دوم تصاحب کرد.

پرتره آدل بلوخ باوئر اول (Adele Bloch-Bauer I) از گوستاو کلیمت (Gustav Klimt)

زمانی که این جواهرات در حراج خانه ساتبی (Sotheby’s) قرار گرفت حدود ۵۰۰۰ الی 7000 هزار پوند تخمین زده شد که حدود 6.300 دلار تا 8.830 دلار است. در کمال تعجب هیچکس قیمت این تکه جواهر بسیار بالا رفت. این جواهر ۵۵.۱۸۵ دلار به فروش رفت. خریدار مشخص نشده است. ما امیدوار بودیم که خریدار رونالد لودر (Ronald Lauder) باشد. او عکس Adele Bloch-Bauer اول را برای گالری Neue خود خرید که شامل: موزه هنرهای آلمانی و اتریشی در نیویورک از فرزندان خانواده که سال ها برای بازیابی این هنر در دولت اتریش کار می‌کردند بود. هنوز هم ممکن است او آن را خریداری کند. بعضی اوقات خریداران پس از سالها از فروش مشخص نمی شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما