سنگ مورد علاقه حضرت نوح با قدمتی 3 هزار ساله

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ گارنت، سنگی زیبا به رنگ و اندازه دانه‌های انار است که رنگ‌های دیگری از این سنگ نیز کشف‌شده است اما گارنت های سبز و بنفش و زرد بسیار کمیاب هستند.

سنگ مورد علاقه حضرت نوح با قدمتی 3 هزار ساله

سنگ گارنت ، همچون دانه‌های انار، درخشان و پررمزوراز

 گارنت هایی که بلورهای درشت تشکیل داده باشند، در جواهرسازی تراش داده شده و استفاده می‌شوند. اغلب گارنت را با سنگ‌هایی مثل یاقوت، زبرجد، تورمالین و برخی دیگر از سنگ‌های قرمزرنگ اشتباه می‌گیرند اما بهتر است به رنگ تیره‌تر سنگ گارنت نسبت به سنگ‌های قرمز دیگر توجه شود.

این سنگ زیبای قرمز، سنگی نسبتاً سخت با درجه سختی ۶٫۵ تا ۷ است و میزان تیرگی و روشنی رنگ آن بسته به ترکیبات آن دارد. ترکیبات شیمیایی سنگ گارنت، درواقع ترکیبی از چند سنگ مختلف است و نمی‌توان گارنت را حاصل فعل‌وانفعالات یک عنصر خاص دانست.

سنگ گارنت در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود اما متأسفانه امروزه افراد زیادی با این سنگ آشنایی ندارند. بیشتر گارنت های استخراج‌شده در جهان از کشورهای امریکا، چین، استرالیا و هند هستند؛ اما در کشورهای دیگری نیز این سنگ استخراج می‌شود. حتی در ایران نیز در شهرهایی نظیر همدان، رفسنجان، آذربایجان غربی، خراسان و کرمان این سنگ یافت می‌شود اما به دلیل بهره‌برداری غیراصولی، بیشتر سنگ‌های استخراج‌شده در جواهرسازی استفاده نمی‌شوند.

گارنت، سنگ راهنمای مسیر کشتی نوح

گفته می‌شود قدمت پیدایش این سنگ به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. حتی افسانه‌هایی نیز در مورد اینکه حضرت نوح برای هدایت کشتی خود در طول چهل شبانه‌روز، از نور فانوسی که با سنگی چون گارنت روشن می‌شده، استفاده کرده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد سنگ گارنت را به‌عنوان نمادی برای روشن کردن مسیر زندگی می‌دانند.

گفته می‌شود قدمت پیدایش این سنگ به 3000 سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. حتی افسانه‌هایی نیز در مورد اینکه حضرت نوح برای هدایت کشتی خود در طول چهل شبانه‌روز، از نور فانوسی که با سنگی چون گارنت روشن می‌شده، استفاده کرده است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد سنگ گارنت را به‌عنوان نمادی برای روشن کردن مسیر زندگی می‌دانند.

نگین جواهر گارنت واسطه میان عاشق و معشوق

در قرون‌وسطی مردم بر این باور بودند که استفاده از سنگ گارنت، افسردگی و کابوس‌های شبانه را قطع می‌کند. در یونان باستان این سنگ نماد عشق و علاقه قلبی بوده و به‌عنوان هدیه نوزدهمین سالگرد ازدواج استفاده می‌شد. همچنین یونانیان هنگام سفرهای طولانی و جدا شدن از معشوق و همسرهایشان، این سنگ را به آن‌ها می‌دادند تا تضمینی برای برگشت از سفر و دیدار مجدد معشوق باشد. هندوها نیز از این سنگ به‌عنوان گلوله در تیرکمان استفاده می‌کردند.

ازجمله تأثیرات معنوی سنگ گارنت، پاک‌سازی چاکرای اول و چهارم است که به چاکرای ریشه و قلب می‌شناسیم. به همین دلیل است که گارنت را در درمان بیماری‌های مربوط به قلب و گردش خون در کنار داروها مؤثر می‌دانند. همچنین این سنگ زیبا را برای تقویت افکار مثبت و اعتمادبه‌نفس توصیه می‌کنند. گارنت می‌تواند محافظی در مقابل انرژی‌های منفی برای شما باشد و باعث محبوبیت افراد در بین مردم شود. همه این‌ها تأثیرات معنوی سنگ گارنت است که مردم به آن‌ها معتقد هستند.

ازنظر شفابخشی و تأثیرات درمانی، سنگ گارنت را در درمان بیماری‌های زنان، بیماری کم‌خونی، صرع، تنظیم فشارخون، بیماری‌های دستگاه تنفس مؤثر می‌دانند. همچنین برای بیماری‌های طحال و کبد، استفاده مداوم از گارنت را توصیه می‌کنند.

جواهراتی زیبا از دانه‌های انار با گارنت

به‌طورکلی سنگ گارنت، در تقویت ویژگی‌های مثبت در افراد و دورکردن انرژی‌های منفی، بسیار مؤثر است. بسیاری از افراد از انگشتر یا آویز و گوشواره و سایر آیتم‌های اکسسوری که با این سنگ ساخته‌شده است، به طور مداوم استفاده می‌کنند تا از این تأثیرات معنوی و درمانی گارنت استفاده نمایند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما