عکس حلقه ازدواج 630 هزار دلاری مرد سرشناس دنیا

طلا و جواهر اقتصاد 100: زندگی عاشقانه پابلو پیکاسو «Pablo Picasso» به طور گسترده توسط مورخان هنر مستند شده است.

عکس حلقه ازدواج 630 هزار دلاری مرد سرشناس دنیا

به طور خلاصه فراز و نشیب هایی برای تفکر کردن او وجود داشت. آنچه که در مورد پیکاسو کمتر شناخته شده است این است که مانند بسیاری از مردان در تاریخ با ارائه جواهرات خود با استدلال حداقل یکی از دوستدارانش این کار را انجام داد. این الگو از اواخر دهه ۱۹۳۰ آغاز شد.

در هنگام قدم زدن در کنار رودخانه سن در فرانسه پیکاسو با دورا مار (Dora Maar) درگیر بحث شدیدی شد که وی را به تجارت نقاشی‌ برای کابوچون یاقوت سرخ و حلقه عقیق ترغیب کرد. ماری عصبانی اساساً با برداشتن تکه جواهر و انداختن آن در رودخانه او را ساکت کرد.

به گفته جیمز لرد که این سناریو را در کتاب خود پیکاسو و دورا (Dora) را بازگو کرد گفت: یک خاطره شخصی که Dora Maar از انداختن شتاب زده حلقه پشیمان شد. او به رودخانه بازگشت در حالی که رودخانه در حال لایروبی بود و روز به روز سعی کرد تا آن را پیدا کند. وقتی تلاشش به نتیجه نرسید مرتبا آن هنرمند را به خاطر از دست دادن جواهرات سرزنش کرد. پیکاسو به طور خلاقانه Maar را جایگزین ویژه‌ای کرد.

یکی از چندین نقاشی پابلو پیکاسو از معشوقش دورا مارا، دورا در یک صندلی توسط این هنرمند در سال 1939 نقاشی شد

او یک حلقه سفارشی را پیدا کرد و تصویر دورا مار (Dora Maar) را در حالت مکتب کوبیسم در مرکز حلقه نقاشی کرد.

این تکه جواهر توسط چندین جواهر دیگر پیکاسو که برای Maar در طول رابطه ۸ ساله طولانی پرشور خود خلق کرد تقلید شده بود.

کلکسیون جواهرات به همراه یک انبار نقاشی در املاک Maar در پاریس در Maison de la chimie توسط گروه حراجی PIASA در سال ۱۹۹۸ فروخته شد. تاریخچه همه جواهرات به زیبایی توسط کاترین مک‌کارتی (Cathleen Mccarthy) در وبلاگ خود جواهرات Loupe ثبت شده است.

دو تصویر از حلقه پرتره پیکاسو که توسط هنرمند برای دورا ماار در اواخر دهه 1930 ساخته شده است

اکنون حلقه تصویری که رسما آن را Bague de forme ovale می نامند توسط مالکی که آن را از فروش اصلی در حراجی ساتبی (Sotheby’s) در لندن خریداری که در ۲۱ ژوئن توسط همین مالک خریداری شده است.

تصویر روی حلقه باعث شده است تا زیباترین قطعه در میان جواهرات پیکاسو در کلکسیون Maar بشود. در حالی که هنوز تایید نشده است به نظر می رسد این تکه جواهر Maar در یک نشست با عکاسی به نام اروینگ پن (Irving Penn) در سال ۱۹۴۸ مورد استفاده قرار گرفته بود.

تخمین قیمت این جواهر تقریباً ۳۸۰ هزار دلار تا ۶۳۰ هزار دلار است. این بخش از فروش ویژه با عنوان اندازه واقعی: یک فروش شفاف شبانه است. تمام آثار موجود در این کاتالوگ در اندازه واقعی چاپ می‌شوند.

حلقه پیکاسو تنها جواهری است که ۳۵ قطعه هنری را پیشنهاد می دهد. ما ایده شکستن عادات را دوست داریم که به نظر می رسد بخش اعظم بازار هنر توسعه یافته است که، بازارهای بزرگتر همیشه بهتر هستند.

توماس بمپرد (Thomas Bompard) و آلن شوارتزمن (Allan Schwartzman) متصدیان فروش اندازه واقعی می گویند ما می خواهیم در این مورد با تمرکز بر روی کارهای استثنایی در مقیاس خودمانی تر، خبرگی را از راه های مختلف دوباره زنده کنیم. به عبارت دیگر در حقیقت آنچه که عاشقان جواهرات می‌دانند این است که حراجی ساتبی (Sotheby’s) اثبات کرده است که کوچک بودن برای جمع هنر زیباست.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما