قیمت ساعت مچی چگونه ارزش گذاری می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100:یکی از فراوان‌ترین اکسسوری‌ها موجود در بازار و البته محبوب‌ترین و گران‌ترین آن ساعت‌ها هستند.

قیمت ساعت مچی چگونه ارزش گذاری می شود؟

یکی از فراوان‌ترین اکسسوری‌ها موجود در بازار و البته محبوب‌ترین و گران‌ترین آن ساعت‌ها هستند. مشخص نیست که ساعت مچی از کجا و کی به جزء لاینفک از استایل انسان‌ها تبدیل‌شده اما آنچه عیان است آن است که ما میلیاردها ساعت تولیدشده در جهان داریم و به نسبت همین گستردگی هم مدل ساعت در دسترس است.

ساعت ذاتاً کالای لوکسی است. البته می‌توان ساعت را پر نوسان‌ترین کالا در میان کالاهای دنیای مد و فشن دانست. ساعت‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان برای ساعت‌ها حداقل قیمت یا حداکثر قیمت متصور شد و دنیای قیمت‌های ساعت‌ها انتها ندارد.

در دنیای ساعت قوانین نانوشته وجود دارد که رعایت این قوانین قیمت ساعت را افزایش می‌دهد البته خرید ساعت مچی زنانه ارزان یا خرید ساعت مچی مرانه گران به‌منزله آن نیست که حتماً شما انتخاب و خرید بد یا خوبی دارید اما باور عمومی آن است که ساعت هرچه گران‌تر بهتر!

برخی از این قوانین شامل گزینه‌های زیر می‌شوند.

کشور سازنده

باوری دارد که ساعت‌های خوب الزاماً محصول سوئیس یا ژاپن هستند. البته نباید این موضوع را کتمان کرد که بهترین شرکت‌های سازنده ساعت در این دو کشور به‌خصوص سوئیس وجود دارند.

تعداد موتور ساعت

یکی از باورهایی که در آن می‌توان شک کرد این مسئله است که تعداد موتورهای ساعت نشانه‌ای از کیفیت بالای آن است و دلیلی هم بر گران بودن ساعت است.

درست است که تعداد موتورهای ساعت امکانی بیشتر و ویژگی افزونی نسبت به دیگر ویژگی‌های آن است اما دلیلی بر باکیفیت بودن ساعت نیست و دقت کنید که با این ترفند و دلیل سرتان کلاه نرود.

برند ساعت

یکی از نکاتی که باعث می‌شود شما چشم‌بسته ساعتی را بخرید و بدون آنکه مقایسه قیمت داشته باشید، برند ساعت است

برندهای ساعتی وجود دارند که طی سال‌ها خود را پس دادند و غول‌های ساعت‌سازی دنیا هستند و اسم آن‌ها هم می‌تواند خیال شما را از بابت خرید ساعت را حل کند اما توجه داشته باشید در دنیای امروز که هر کالای اصل بدلی دارد به اقدام به خرید ساعت کپی نکنید!

طلا و نقره یا الماس؟!

یکی از عواملی که باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمت نداشته باشند، این مسئله است که در آن فلزات یا سنگ‌های قیمتی به‌کاررفته باشد در بسیاری از ساعت‌های گران جهان گران‌ترین فلز جهان یعنی طلا و گران‌ترین شیء جهان یعنی الماس به کار می‌رود این مسئله باعث می‌شود ساعت‌ها محدودیت قیمتی نداشته باشند و با توجه به حجم یا قیراط الماس و یا مروارید به‌کاررفته در آن ارزش‌گذاری شوند.

البته این نمونه از ساعت‌ها معمولاً کیفیت و موتورهای خوبی دارد و منطقی هم به نظر می‌رسد که وقتی قرار است چند هزار دلار که امروزه برای ما متأسفانه چند صد میلیون و حتی چند میلیارد هزینه دارد خریداری شود باید حداقل موتور و کیفیت خوبی داشته باشد.

بند ساعت

کیفیت بند ساعت نیز بسیار مهم است اگر بند چرمی خواهید مانند کفش چرم یا کیف چرم که هرچه چرم بهتر و باکیفیت‌تری در آن به‌کاررفته باشد گران‌تر است ساعت نیز هرچه بند چرم باکیفیت‌تری داشته باشد گران‌تر است.

 ستاره

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما