چگونه گلوله ها ی تفنگ جواهرات زینتی می شوند؟

اقتصاد100- صلح و آرامش در جهان یکی از آرزوهای بزرگ بشریت است و بسیاری، برای تحقق این رویا تلاش می کنند. بتازگی یکی از طلاسازهای کامبوجی به منظور ترویج صلح جهانی، تلاش کرده تا با استفاده از برنج موجود در گلوله ها،غلاف آنها را به جواهرات زینتی تبدیل کند.

چگونه گلوله ها ی تفنگ جواهرات زینتی می شوند؟

به گزارش گروه طلا و جواهر، توئون چانتا، طلاساز کامبوجی، هر هفته حدود 5 کیلوگرم غلاف برنجی گلوله های AK-47 و M-16 را به جواهرات تبدیل می کند.

برای بیش از دو دهه است که این مرد 42 ساله که پدرش در سال های جنگ کامبوج کشته شد، کارگاهی را راه اندازی کرده است تا نمادهای خشونت را به آنچه که او آن را قطعات پوشیدنی هنری می نامد تبدیل کند.

گلوله

وی دراین باره گفت: من به عنوان یکی از مردم کامبوج که اعضای خانواده خود را در آن از دست دادم قربانی جنگ هستم و همچنان جهان در جنگ است. من می خواهم با کار خود به همه نشان بدهم که جهان جنگ نمی‌خواهد و همه ما صلح می‌خواهیم.

گلوله و جواهرات

گفتنی است که این گلوله ها از میدان های تیراندازی و زمین های آموزشی نظامی در اطراف پنوم پن، پایتخت کامبوج جمع آوری شده اند. گلوله هایی که ایمن تلقی می شوند، ذوب شده و در قالب استوانه ای ریخته می شوند.

سپس این فلز با دست فرم و شکل داده شده و به دستبندها، گردنبندها، انگشترها و گوشواره های پیچیده تبدیل می شود تا به قیمت حدود 5 دلار (7.49 دلار) تا 20 دلار در هر قطعه در بازارهای محبوب گردشگران فروخته شود.

انتهای پیام/

 

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما