نسل اینترنت، پیشتاز بازار سنگ های قیمتی
اقتصاد۱۰۰- بعد از گذر از بحران کرونا، شاهد رونق بازار جواهرات بویژه سنگهای قیمتی هستیم و در این میان نسل های جوانتر به این بخش از جواهرات توجه بیشتری داشته اند.
به گزارش گروه طلا و جواهر، تازه ترین تحقیقات موسسه پژوهشی Future Market Insights (FMI) نشان می دهد که جمعیت های نسل Gen Z و Gen Y از جمله بخش های هدف اصلی در بازار سنگ های قیمتی هستند.
( نسل زد (Z) به افرادی اطلاق میشود که تقریباً بین سالهای 1995 تا 2010 متولد شدهاند و از همان کودکی توانستند پیشرفت اینترنت و سایر ابزارهای هوشمند دنیا را ببینند و به همین خاطر به آنها نسل نت (اینترنت) یا بومیهای دیجیتال هم گفته میشود. نسلِ وای(Y) هم پیش از نسل Z زاده شدهاند که در ایران برابر با شروع دههٔ شصت تا آغاز دههٔ هشتاد است).
پیشبینی میشود که الماس، بیشترین پتانسیل رشد را در بین تمام سنگهای قیمتی موجود در بازار جهانی سنگهای قیمتی داشته باشد. در این گزارش دلیل آن افزایش میزان تقاضا برای جواهرات الماس در میان مصرفکنندگان نسلY است.
ازسوی دیگر در این گزارش آمده است از آنجاکه هزینه فرآیندهای مورد نیاز برای پردازش و ایجاد الماس مصنوعی به طور قابل توجهی کمتر از الماس واقعی است، الماس مصنوعی یا تولید شده در آزمایشگاه مقرون به صرفه، بیشتر مورد استقبال قرار دارد.
افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای الماس مصنوعی و آزمایشگاهی احتمالاً به گسترش مداوم بازار جهانی سنگ های قیمتی در طول این دوره پیش بینی شده ۱۰ساله کمک می کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر