کدام کشورها بیشترین تولید نقره جهان را دارند؟

مکزیک، چین و پرو بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان

اقتصاد۱۰۰- بر اساس داده های سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS)، تولید جهانی معادن نقره در طول سال 2022 به ۲۶هزار تن رسید که در مقایسه با سال 2021 که رقمی معادل ۲۵هزار تن بود، افزایش 4 درصدی نشان می دهد.

مکزیک، چین و پرو بزرگترین تولیدکنندگان نقره جهان

به گزارش گروه طلا و جواهر، این افزایش تولید نقره درنتیجه استخراج بیشتر از معادن موجود در مکزیک و سایر کشورها بوده است دلیل این امر هم این است که معادن نقره همچنان در حال بهبود وضعیت پس از تعطیلی های ناشی از همه گیری کووید ۱۹ است.

silver_producer_0131_2

طبق اطلاعات این سازمان، در سال ۲۰۲۲ مکزیک بزرگترین کشور تولید کننده نقره بوده و حدود ۶۳هزار تن از این فلز از معادن این کشور استخراج شده است.

در سال ۲۰۲۲ از معادن چین ۳۶هزار تن و از معادن پرو هم ۳۱هزار تن نقره استخراج شده است و این کشورها به ترتیب در جایگاه اول تا سوم جهان قرار گرفته اند و برترین تولیدکننده های نقره جهان محسوب می شوند.

شیلی، استرالیا و لهستان هم در رتبه چهارم تا ششم قرار دارند. بولیوی هم پنجمین کشور تولیدکننده نقره جهان محسوب می شود و پس از آن، روسیه، امریکا، آرژانتین و هند قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، مصرف جهانی نقره در سال 2022 به ۳۸هزار تن رسید که یک رکورد جدید  محسوب می شود. این رقم نسبت به سال 2021، افزایش 16 درصدی داشته است.

میزان مصرف نقره برای مصارف صنعتی 5 درصد در مقایسه با سال 2021 رشد داشته است که این افزایش، درنتیجه روند روبه رشد ایجاد زیرساخت های ارتباطی اینترنت نسل پنجم(5G)، پنل های خورشیدی فتوولتائیک PVو افزایش تولید خودروهای سبک است. در تولید این محصولات،نقره زیادی استفاده می شود.

انتهای پیام/

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما