در سال 2022 و با هزینه 15.5 میلیارد یورو
مردم کره جنوبی رتبه اول خرید برندهای لوکس را در دنیا از آن خود کردند
اقتصاد100- آیا می توانید حدس بزنید مردم کدام کشور بیشترین هزینه را برای کالاها و برندهای لوکس انجام می دهند؟ شاید باور نکنید ولی این رتبه در اختیار ساکنان کره جنوبی قرار دارد و یکی از دلایل اصلی آن، تمایل فراوان مردم این کشور به نمایش موقعیت اجتماعی خود است.
به گزارش گروه طلا و جواهر، با وجود بحران های اقتصادی در گوشه و کنار جهان، همچنان کالاهای لوکس از کیف های برند شنل گرفته تا کارتیه و رولکس، خریدی محبوب برای مصرف کنندگان در سرتاسر جهان بوده است و این روند هیچ نشانه ای از کاهش را نشان نمی دهد.
هرچند بسیاری از کشورها شاهد افزایش هزینههای خرید کالاهای لوکس بودهاند، اما یک کشور اکنون به عنوان بزرگترین هزینه کننده کالاها و برندهای لوکس در جهان شناخته میشود و آن هم کره جنوبی است.
در میان برندهای موفق در این کشور می توان به کارتیه، ون کلیف و دیور اشاره کرد.به گفته تحلیلگران مورگان استنلی، هزینه کره جنوبی برای کالاهای لوکس با افزایش 24 درصدی در سال 2022 به 15.4 میلیارد یورو یا حدود 300 یورو به ازای هر نفر رسید که این رقم بسیار بیشتر از سرانه 46 و 234 یورویی است که توسط مردم چین و آمریکا هزینه می شود.
انتهای پیام/
این تقاضای پررونق برای کالاهای لوکس را می توان به عوامل متعددی از جمله افزایش قدرت خرید و تمایل به نمایش موقعیت اجتماعی نسبت داد چراکه در جامعه کره ای، نمایش ثروت از نظر اجتماعی بسیار قابل قبول است.
ارسال نظر