صفر تا صد معرفی یک برند ساعت مچی که پر طرفدار است
طلا و جواهر اقتصاد 100 : موریس لاکروا (Maurice Lacroix) یکی از برندهای معروف ساعت سوئیسی است که در زمینه تولید ساعتهای لوکس فعالیت دارد.
تاریخچه جامع برند موریس لاکروا
دلیل معروفیت این برند را میتوان طراحیهای خلاقانه و دستساز بودن ساعتهایش دانست. موریس لاکروا با عرضه محصولاتش به آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، توانسته علاقهمندان بسیاری را به سمت خود بکشاند. این شرکت، زیرمجموعه Desco Luxury Holding AG بوده و همچنان به حفظ میراث ساعتسازی سوئیس خود ادامه میدهد و درعینحال با تقاضاهای بازار معاصر نیز سازگار است. در این مطلب از الیت آنلاین، قصد داریم شما را به طور کامل با تاریخچه برند ساعت موریس لاکروا و برخی از پرفروشترین محصولاتش آشنا کنیم. با ما همراه شوید.
تاریخچه برند موریس لاکروا
در این قسمت، تاریخچه برند موریس لاکروا را به تفکیک سال برایتان آوردهایم.
1975 تا 1980
موریس لاکروا در سال 1975 توسط شرکت تجاری Zurich Desco von Schulthess AG ایجاد شد. خود Desco، در سال 1889 تاسیس شد و در زمینه تجارت ابریشم فعالیت داشت تا اینکه به سمت بازار ساعتهای لوکس کشیده شد و از سال 1946 نماینده برخی از برندهای ساعتهای لوکس، از جمله Audemars Piguet، Heuer، Eterna و Jaeger-LeCoultre بود. پس از آن، دسکو جایگاه بهتری را در بازاریابی ساعت به دست آورد. در سال 1961 مالک کارخانه مونتاژ تیارا در Saignelegia، در کانتون جورا شد، جایی که شروع به تولید ساعت برای برندهای بزرگ کرد.
در سال 1975، دسکو نام تجاری خود را با نام موریس لاکروا راهاندازی کرد: نام موریس لاکروآ به افتخار یکی از اعضای هیئت مدیره او که دقیقا در زمان جستجوی نام برای برند جدید فوت کرد، انتخاب شد. شرکت جدید توسط دکتر پیتر برونر، رئیس و نماینده هیئت مدیره دسکو تأسیس شده است.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 1975 تا 1980
1980 تا 1990
در سال 1980، Maurice Lacroix به موفقیتی دست یافت که کارخانه Saignelegier تولید خود را برای اشخاص ثالث متوقف کرد و با خرید شرکت سازنده قاب ساعت Queloz SA، تمرکز خود را روی تولید قاب ساعت گذاشت. علاوه بر این با استخدام مهندسان و طراحان خبره و تولید قابهای ساعت فوقالعاده، توانست در مقایسه با دیگر شرکتهای لوکس ساعتسازی، دو به هیچ جلو بیفتد.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 1980 تا 1990
1990 تا 2000
در دهه 1990، خط ساعت Les Mécaniques را راهاندازی کرد و همچنان به روند صعودی خود در بازار ساعتهای لوکس ادامه داد. کمی بعد این خط را به مجموعه شاهکار (MASTERPIECE) تغییر نام داد و شروع به تولید ساعتهایی با کارکردها و پیچیدگیهای نوآورانه و شگفتانگیز کرد. به جرات میتوان گفت مجموعه شاهکار موریس لاکروا، بهترین کالکشن او تا به امروز است که هم خلاقیت و هم درخشش خلاقانه را به نمایش میگذارد.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 1990 تا 2000
2000 تا 2010
این برند در سال 2006، کرونوگراف دستی ML106 را تولید کرد و از تجارت خود به عنوان یک تولیدکننده یکپارچه نام برد. تا سال 2010، این شرکت دارای 220 کارمند و 4000 فروشگاه در بیش از 60 کشور بود.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 2000 تا 2010
2010 تا 2016
در این بخش از تاریخچه برند موریس لاکروا، مجموعه AIKON را داریم که در سال 2016 معرفی شد. قطعات AIKON، مانند سایر ساعتهای ورزشی ممتاز، قابهای یکپارچه با دستبند فلزی و بند چرمی دارند. علاوه بر این، به دلیل به کار رفتن رنگهای زندهتر در ساعتهای این مجموعه، میتوان آنها را با هر نوع استایل، از اسپرت گرفته تا رسمی ست کرد.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 2010 تا 2016
2016 تا به امروز
Pontos، Les Classiques، Fiaba و Eliros از دیگر مجموعههای موجود هستند.Fiaba مجموعهای متشکل از ساعتهای کوارتزی است که صفحات گرد کوچکی داشته و دارای روکشهای طلایی یا نقرهای هستند.
Pontos مجموعهای از ساعتهای اسپرت را با طراحیهای نوآورانه روانه بازار کرده و همه ساعتهایش مجهز به نمایشگر روز، تاریخ، کرونوگراف و مقاومت در برابر آب هستند.
شرکت موریس لاکروا امروزه یکی از پرچمداران تولیدکننده تخصصی ساعت است که برای طراحی و ساخت ساعتهای لوکسش، تکنیکها و فناوریهای روز دنیا را در کنار روشهای سنتی ساعتسازی به کار میگیرد. کیفیت بالا و طراحی لوکس ساعتهای این برند سوئیسی باعث شده شخصیتهای معروفی همچون جاستین رز از آن حمایت کنند.
تاریخچه برند موریس لاکروا از 2016 تا به امروز
ارزشهای برند موریس لاکروآ
سوئیس در طول قرنها، به لطف روحیه نوآورانه و کمال گرایانه ساعتسازان خود، توانسته شهرتی جهانی به دست بیاورد و موریس لاکروا هم در حال دنبال کردن این سنت دیرینه است. بیش از 40 سال است که ساعتهای موریس لاکروا در کارگاه فوق مدرنش در Saignelegia تولید میشود. این برند فوقالعاده، تمامی معیارهای لازم ازجمله دانش ساعتسازی، صنعتگران حرفهای، تخصص صنعتی و مهارتهای فناوری را برای تولید بهترین و لوکسترین ساعتها به کار میگیرد.
این برند طی سالها برنده بیش از 20 جایزه معتبر از سمت هیئت داوران بینالمللی شده است و به تکیه بر یک فرمول برنده به توسعه خود ادامه میدهد: کیفیت، قابلیت اطمینان، نبوغ و عزم راسخ. موریس لاکروا دیدگاه جدیدی از زمان را پیشنهاد میکند که هدفش تشویق و همراهی مشتریان خود در مسیر موفقیت است. شعار آن، «موفقیت یک مقصد نیست: یک سفر است» در قلب فرهنگ این برند قرار دارد.
ارسال نظر