طلا در تنگنای سطوح قیمت!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در روز جمعه در محدوده‌ای نسبتاً تنگ پنج روزه در بازه 2709 تا 2758 قرار گرفت.

طلا در تنگنای سطوح قیمت!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» روز جمعه برای طلا موقعیتی حساس ایجاد شد و این فلز گرانبها همچنان در تنگنای محدوده قیمتی پنج روزه از 2709 تا 2758 گیر کرد.

گرچه طلا در تلاش بود تا در راستای اوج‌های اخیر همچنان به افزایش خود ادامه دهد، اما محدوده قیمت از روز چهارشنبه، برای هر یک از پنج روز، از بالا تا پایین قرار گرفته است.

گفتنی است در روز چهارشنبه، طلا قبل از مواجهه با مقاومتی که قیمت را کاهش داد، به رکورد جدید 2758 رسید و در پایان روز، با وضعیت نزولی در یک روز معکوس بسته شد که کمتر از کف قیمت روز قبل بود. با این وجود، طلا توانسته است در دو روز گذشته تا حدودی تقویت شود، اما همچنان در محدوده قیمتی قرار دارد و بنابراین ممکن است باز هم تحت تأثیر پیامدهای نزولی آن روز قرار گیرد.

مقاومت در حوالی تکمیل یک اصلاح 250 درصدی افزایش‌یافته مشاهده شده است که نوسان نزولی مارس 2022 را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین، خط بالای کانال روند افزایشی، منطقه قیمتی مشابهی را نشان می‌دهد. اما با توجه به نشانه‌های تداوم قدرت، به نظر می‌رسد طلا هنوز بخواهد قبل از یک عقب‌نشینی چشمگیرتر، باز هم بالاتر رود. صرفنظر از این، قبل از نشان دادن هر چیزی به یک سیگنال نیاز است. یک سیگنال صعودی در یک رالی قاطع بالاتر از رکورد 2758 رخ می‌دهد.

اگر قیمت از آنجا به تقویت خود ادامه دهد، طلا احتمالاً به سمت محدوده‌ی قیمتی 2797 تا 2815 حرکت می‌کند. این محدوده شامل یک اصلاح 200 درصدی برای کاهش است که از اوج سال 2011 شروع شد.

بعدی سطح 2808 یا اصلاح افزایش‌یافته 261.8% از نزول اوج مارس 2022 است. و در نهایت، محدوده قیمت با هدف تخمینی 2815 از الگوی پرچم گاو نر که هفته‌ی گذشته آغاز شد، به پایان می‌رسد.

از جنبه نزولی، شکست زیر 2758 ممکن است منجر به آزمایش حمایت در قیمت‌های پایین‌تر شود. آخرین سطح شکست در بالاترین روند قبلی 2686 بود و هم‌اکنون ممکن است شاهد پشتیبانی باشد. پس از آن، MA بحرانی 20 روزه برای روند کوتاه‌مدت 2674 است.

توجه داشته باشید که خط 20 روزه در اولین روز شکست پرچم قبل از صعود به بالای خط مرزی پرچم بالا آزمایش شد. شکستن زیر خط 20 روز ممکن است باعث شود که MA-50 در 2599 و در نهایت به عنوان پشتیبانی آزمایش شود.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما