طلا به رویدادها واکنش مثبت نشان داد

طلا و جواهر اقتصاد 100: این افزایش در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده در خاورمیانه، نگرانی‌ها در مورد انتخابات ایالات متحده و انتظارات برای سیاست‌های پولی ضعیف‌تر از سوی بانک‌های مرکزی است.

طلا به رویدادها واکنش مثبت نشان داد

طلا در روز جمعه در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیک مستمر در خاورمیانه و ابهام در مورد انتخابات آمریکا به رکورد 2700 دلار دست یافت.

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا در روز جمعه به رکورد 2700 دلار در هر اونس رسید.

این افزایش در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده در خاورمیانه، نگرانی‌ها در مورد انتخابات ایالات متحده و انتظارات برای سیاست‌های پولی ضعیف‌تر از سوی بانک‌های مرکزی است.

بررسی روندهای بازار حاکی از آن است که سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های امن هستند، به سمت طلا هجوم آورده‌اند و آن را به سمت قلمروی بی‌سابقه هدایت کرده‌اند، چرا که در حال حاضر، چشم‌انداز جهانی در هاله‌ای از ابهام است.

در روز جمعه، طلا (XAU/USD) به 2721.90 دلار رسید که 28.89 دلار یا 1.07+ درصد افزایش داشت.

تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، تقاضای پناهگاه امن را افزایش می‌دهد

تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله یکی از محرک‌های مهم پشتیبان رالی اخیر طلا بوده است. در پی تداوم تنش بین حزب‌الله با اسرائیل، ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران عمیق‌تر شده است.

آنچه مسلم است شدت‌گرفتن جنگ، بدون هیچ نشانه‌ای از کاهش و عقب‌نشینی، جذابیت طلا را به عنوان ذخیره ارزش تقویت کرده است. به علاوه، وضعیت پس از کشته‌شدن رهبران مبارز فلسطینی وخیم‌تر شد و همه طرف‌های منطقه به ادامه‌ی درگیری متعهد شدند.

نقش تاریخی طلا به عنوان یک دارایی امن در زمان چنین عدم اطمینان ژئوپلیتیک شدیدی، کلیدی و حیاتی است.

انتخابات ایالات متحده و انتظارات نرخ فدرال رزرو، طلا را تقویت می‌کند

علاوه بر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، عدم اطمینان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به رشد قیمت طلا کمک می‌کند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو می‌تواند در ماه نوامبر نرخ بهره را کاهش دهد و معامله‌گران با احتمال 92 درصد کاهش 25 واحدی را قیمت‌گذاری کنند.

از آنجا که نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه‌ی فرصت نگهداری فلز بدون بازده را کاهش می‌دهد، سیاست‌های پولی سست‌تر تمایل به حمایت از قیمت طلا دارند.

از سوی دیگر، بانک مرکزی اروپا (ECB) با ارائه‌ی سومین کاهش نرخ بهره در سال و کاهش نرخ سپرده به 3.25 درصد، به روحیه‌ی صعودی کمک کرد. انتظار می‌رود کاهش بیشتر در ماه دسامبر، از تقاضای طلا به عنوان پوششی در برابر شرایط نامطمئن اقتصادی در ایالات متحده و اروپا حمایت کند.

داده‌های اقتصادی قوی، سیگنال‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند

با وجود عدم قطعیت‌های جهانی، داده‌های اقتصادی ایالات متحده نسبتا قوی باقی مانده است.

خرده‌فروشی که مخارج مصرف کنندگان را منعکس می‌کند، در ماه سپتامبر 0.4% افزایش یافت که بالاتر از 0.3% پیش‌بینی‌شده بود. با این حال، بازار مسکن نشانه‌هایی از ضعف را نشان داد، چرا که شروع مسکن و پروانه‌های ساختمانی هر دو در ماه گذشته کاهش یافتند.

این سیگنال‌های مختلط منجر به کاهش انتظارات مبنی بر تسهیل رویکرد تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو شده است، اما همچنان حامی چشم‌انداز بدتر است و به تداوم قدرت طلا کمک می‌کند.

پیش بینی بازار: چشم‌انداز صعودی برای طلا

با توجه به شرایط ژئوپلیتیک فعلی و انتظارات مبنی بر کاهش بیشتر نرخ‌های بانک مرکزی، قیمت طلا برای صعود بیشتر آماده است.

به علاوه، پیش‌بینی تحلیلگران آن است که با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری و ETF، طلا در 6 تا 12 ماه آینده به 3000 دلار در هر اونس برسد. تا زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه در سطح بالایی باشد و ابهامات اقتصادی ادامه یابد، احتمالاً طلا جایگاه امن خود را حفظ می‌کند و ضمن جذب سرمایه گذاران، قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما