آیا رکوردزنی طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در بحبوحه‌ی ابهامات پیرامون انتخابات آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه، طلا پس از عبور از رقم 2700 دلار همچنان به رکورد خود ادامه داد.

آیا رکوردزنی طلا ادامه دارد؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» در بحبوحه‌ی ابهامات پیرامون انتخابات آمریکا و تنش‌ها در خاورمیانه، طلا پس از عبور از رقم 2700 دلار، همچنان به رکورد خود ادامه داد.

این حرکت بر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و دلار آمریکا تأثیر گذاشت که پس از فتح قله‌ی دو ماهه 103.87، به پایین‌ترین سطح دو روزه 103.45 سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، طلا XAU/USD با 1.09 درصد افزایش، در 2721 دلار معامله شد.

با توجه به اینکه وال استریت رشدهای اندکی را به ثبت رسانده، وضعیت بازار همچنان خوشبیانه است.

اما در این میان، پس از آنکه اسرائیل، مرگ یحیی سنوار، رهبر حماس را تأیید کرد، مسائل ژئوپلیتیک در کانون توجه قرار گرفت. با این وجود، در حالی که آستین وزیر دفاع آمریکا کشته‌شدن رهبر حماس را فرصتی برای آتش بس برشمرد، حزب الله تصریح کرد که قصد تشدید رویارویی خود با اسرائیل را دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل اعلام کرد که انتظار می‌رود در روزهای آینده برای گفتگو در مورد توافق آتش بس، وارد اسرائیل شود.

و اما در پی وعده‌ی حزب الله برای تشدید درگیری، قیمت شمش افزایش یافت. طلا XAU/USD به طور چشمگیری مسیر خود را به بالای 2700 دلار امتداد و به بالاترین سطح تاریخی 2720 دلار رسید.

با این حال، الکساندر زامپف، تاجر فلزات گرانبها در هرائوس متالز آلمان، بر این باور است که علاوه بر ژئوپلیتیک، «نگرانی‌ها در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و پیش‌بینی سیاست‌های پولی سست‌تر بر تجمع پیرامون فلز زرد دامن زده است».

از سوی دیگر، انتظار می‌رود سیاست‌های تسهیل‌کننده در بانک‌های مرکزی بزرگ ادامه یابند. در طول هفته، تورم در بریتانیا در ماه سپتامبر بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی انگلیس (BoE) بود و به 1.7 درصد سالانه رسید که باعث گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ BoE شد. روز قبل، بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از کاهش تورم به سطح 1.7 درصد که کمتر از هدف بانک مرکزی اروپا بود، هزینه‌های استقراض را کاهش داد. در نتیجه، بازدهی جهانی کاهش یافت که نقش باد موافقی را برای این فلز بدون بازده ایفاء می‌کند. بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا دو واحد پایه (bps) در طول روز کاهش یافت و پس از رسیدن به بالاترین سطح هفتگی 4.142 درصدی، به 4.073 درصد رسید.

بررسی نوسانات فلز زرد حاکی از آن است که طلا در طول سال به چندین رکورد تاریخی رسیده است و از ابتدای سال تاکنون (YTD) 30 درصد افزایش یافته است. مکس لیتون، رئیس تحقیقات جهانی کالا در سیتی، پیش‌بینی می‌کند قیمت طلا طی شش تا ۱۲ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس برسد.

با وجود این، به شدت انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست نوامبر، نرخ بهره را 25 واحد پایه کاهش دهد. مطابق با داده‌های ابزار نظارت بر نرخ CME، این احتمال در سطح 92.9٪ باقی ماند.

محرک‌های روزانه بازار: قیمت طلا بدون توجه به داده‌های خوش‌بینانه ایالات متحده، افزایش می‌یابد

در چشم‌انداز داده‌ها، مجوزهای ساختمانی ایالات متحده در ماه سپتامبر، 2.9 درصد کاهش یافت و از 1.47 میلیون به 1.428 میلیون رسید که نتوانست برآوردهای 1.46 میلیونی را محقق کند.

به علاوه، شروع مسکن در ماه سپتامبر با کاهش 0.6- درصدی از 1.361 میلیون به 1.354 میلیون کاهش یافت.

داده‌های هیئت تجارت شیکاگو، بر اساس قرارداد آتی نرخ وجوه فدرال رزرو در دسامبر، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران تا پایان سال، 48 واحد پایه (bps) تسهیلات فدرال رزرو را برآورد می‌کنند.

روند صعودی طلا دست‌نخورده باقی می‌ماند. همانطور که توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان داده شده است، مومنتوم از گاوهای نر حمایت می‌کند که با افزایش، اشباع خرید شد، گرچه هیچ نشانه‌ای از تثبیت وجود نداشت.

با توجه به پس‌زمینه، مسیر کمترین مقاومت صعودی است. اولین مقاومت طلا 2750 دلار و پس از آن 2800 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر طلا (XAU/USD) از بالاترین رکورد به زیر 2700 دلار عقب نشینی‌کند، می‌تواند راه را برای عقب‌نشینی هموار سازد. اولین حمایت، سقف قیمت 17 اکتبر در 2696 دلار، و پس از آن بالاترین سطح 4 اکتبر در 2670 دلار خواهد بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما