موقعیت طلا باز هم برجسته شد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) امروز برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به 2670 دلار یا بالاترین سطح یک و نیم هفته اخیر رسید.

موقعیت طلا باز هم برجسته شد!

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» قیمت طلا (XAU/USD) روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت و به 2670 دلار یا بالاترین سطح یک و نیم هفته اخیر رسید. آنچه مسلم است این فلز گرانبها از احساس خطر ناشی از تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بهره برد.

با این حال، ثابت‌ماندن دلار آمریکا و انتظارات فدرال رزرو در حال تحول، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

انتظارات نرخ فدرال رزرو پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند

دلار آمریکا که در هفته‌ی گذشته به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید، از آن زمان به بعد رشد خود را تثبیت کرد و از این رو چیزی برای رشد قیمت طلا ارائه نداد. با توجه به اینکه انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه نوامبر، کاهش 25 واحدی را اعمال کند، فضای کمی برای افت قابل توجه دلار وجود دارد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند: «رویکرد محتاطانه‌ی فدرال رزرو برای تسهیل پولی احتمالاً هر گونه افزایش قابل توجه طلا را محدود خواهد کرد.»

بازدهی خزانه‌داری آمریکا برای دومین روز در واکنش به داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار کاهش یافت.

در چشم‌انداز داده‌ها، شاخص تولید امپایر استیت نیز در ماه اکتبر به 11.9- کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از ماه می بود و نشان‌دهنده‌ی رکود در تولید ایالات متحده است.

کاهش بازدهی از آنجا که ماهیت غیر بازدهی طلا را در یک محیط با نرخ پایین جذاب‌تر می‌کند، طلا را تقویت کرده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان به افزایش تقاضا برای طلا ادامه می‌دهد. در حال حاضر، درگیری‌ها در منطقه، ریسک را در بازارها افزایش داده است و سرمایه‌گذاران برای محافظت در برابر این خطرات، به دارایی‌های امن روی می‌آورند.

انتظار می‌رود این تحولات در کوتاه‌مدت، مومنتوم صعودی طلا را پایدار نگه کند.

به طور خلاصه، قیمت طلا با ترکیبی از دو مؤلفه یعنی کاهش بازده خزانه‌داری و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی حمایت می‌شود، در حالی که انتظارات از سیاست‌های ثابت فدرال رزرو می‌تواند افزایش قابل توجه قیمت‌ها را محدود کند.

طلا ممکن است با تداوم تنش‌های ژئوپلیتیکی روند صعودی خود را ادامه دهد. با این حال، مقاومت در 2,676.15 دلار می‌تواند سود را محدود کند، در حالی که شکستن به زیر 2,660 دلار، خطر فروش احتمالی را به همراه دارد.

طلا (XAU/USD) با 0.18 درصد افزایش در قیمت 2666 دلار معامله می‌شود، زیرا در نمودار 4 ساعته درست زیر نقطه محوری 2658.98 دلار قرار دارد. مقاومت فوری در 2676.15 دلار و سطوح مقاومت بیشتر در 2685.60 دلار و 2695.44 دلار است.

پشتیبانی در 2646.10 دلار قرار دارد و اگر قیمت‌ها به زیر آن برسد، می‌توانیم شاهد کاهش به 2635.33 دلار یا حتی 2624.38 دلار باشیم.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2649.20 دلار است، در حالی که متحرک نمایی 200 روزه در 2632.32 دلار پایین‌تر است که در حال حاضر مومنتوم صعودی را به تصویر می‌کشد.

طلا بالای 2660 دلار قوی به نظر می‌رسد، اما شکستن زیر این سطح می‌تواند باعث فروش شدیدتر شود.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما