پیش‌بینی مهم از بازار طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: امروز طلا بخریم یا نخریم؟

پیش‌بینی مهم از بازار طلا

بازار طلا و سکه امروز هم چشم به نوسانات اونس طلا و دلار دارد تا بتواند مسیر حرکت خود را تعیین کند.

معامله‌گران معاملات امروز بازار طلا و سکه را با نیم نگاهی به نوسانات شبانه اونس طلا و دلار آغاز خواهند کرد؛ دو مولفه مهمی که این روزها بازار طلا و سکه را با نوسانات قابل توجهی روبرو کرده است. قیمت اونس طلا که در روز سه‌شنبه ۲۶۵۵ دلار قیمت خورده بود، در لحظه تدوین این گزارش ۲۶۶۷ دلار نرخ گذاری شد. قیمت دلار هم در جریان معاملات پشت خطی ۶۲ هزار و ۸۳۰ تومان نرخ گذاری شد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند اونس طلا در مرز ۲۶۳۵ دلار حمایت قوی دارد و نوسان این فلز گرانبها در ناحیه یاد شده تعیین‌کننده خواهد بود و در صورت کاهش قیمت به پایین این سطح، احتمال نوسانات بیشتر قوت خواهد گرفت. به عقیده این گروه، قیمت طلا در روز سه‌شنبه با کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت، در حالیکه سرمایه‌گذاران با احتیاط منتظر داده‌های بیشتری بودند که بتواند سرنخ‌های جدیدی در مورد چرخه کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو ارائه دهد.

با این حال، طلای آبشده روز گذشته متاثر از نوسان نزولی قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار گرفت. طلای آبشده معاملات را با قیمت ۱۷ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان آغاز کرد و سپس به ۱۷ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات عقب نشینی کرد و ۱۷ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان قیمت خورد. این فلز گرانبها در معاملات شبانه تغییر فاز داد و با قدم گذاشتن در مسیر صعودی، ۱۷ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان نرخ گذاری شد. هر گرم طلای 18 عیار در روز گذشته چهار میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

سکه امامی هم پس از بازگشایی در محدوده ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، معاملات روز سه‌شنبه را با کمی افزایش ادامه داد و ۴۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت سکه امامی هم در معاملات شب گذشته مسیری مشابه طلای آبشده را دنبال کرد و با افزایش به کانال ۵۰ میلیون تومان وارد شد و در ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جا خوش کرد. نیم سکه و ربع سکه نیز دیروز به قیمت ۲۷ میلیون تومان و ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران فنی، روند فعلی بازار سکه از آغاز مسیر صعودی حکایت دارد و برای تداوم این روند، باید سطوح حمایتی حفظ شود.

تکنیکالیست‌ها معتقدند مرز ۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان از حمایت مهمی برای سکه برخوردار است و اگر قیمت به زیر این سطح کاهش یابد، احتمال نوسانات منفی و کاهش بیشتر قیمت وجود دارد. در مقابل، سطح مقاومت کلیدی سکه در حدود ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد و شکستن این مرز و تثبیت روزانه بالای آن تضمین کننده تداوم روند صعودی برای این فلز گرانبها خواهد بود. معامله‌گران معتقدند این روند می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را بیشتر کند و موجب جلب توجه خریداران جدید شود.

معامله‌گران فنی معتقدند مرز حمایت طلای آبشده در ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد و اگر قیمت به پایین مرز یاد شده کاهش یابد، احتمال نوسانات منفی بیشتر قوت خواهد گرفت و قیمت به سمت مرز حمایت بعدی که ۱۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است حرکت خواهد کرد. این سطح حمایت از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا شکستن آن می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت‌ها منجر شود و اعتماد سرمایه‌گذاران را تحت تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر، سطح مقاومتی کلیدی طلای آبشده حدود ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و اگر قیمت از این سطح عبور کند، مسیر صعودی پیش روی طلا قرار خواهد گرفت. 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما