طلا در جبهه‌ عقب حرکت می‌کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه با کاهش همراه بود و به کمترین میزان در روز یعنی 2643.61 دلار رسید.

طلا در جبهه‌ عقب حرکت می‌کند

در حالی که معامله‌گران با مسائلی مانند تقویت دلار آمریکا و انتظارات در مورد فدرال رزرو سر و کار دارند، طلا امروز با کاهش قیمت همراه بود.

قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه با کاهش همراه بود و به کمترین میزان در روز یعنی 2643.61 دلار رسید.

مسائلی همچون تقویت دلار آمریکا و تغییر انتظارات فدرال رزرو، معامله‌گران را درگیر خود کرده است.

در حال حاضر، ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد خود از 8 آگوست رسیده که کاهش امیدها برای تعدیل قابل توجه نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه نوامبر، این روند را تقویت کرده است.

معامله‌گران هم‌اکنون انتظار کاهش 25 واحد پایه را دارند که نسبت به امیدهای قبلی برای کاهش تهاجمی‌تر تغییر کرده است. افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز نه‌تنها حامی دلار است، بلکه برای طلا، که یک دارایی بدون بازده تلقی می‌شود، باد مخالفی را ایجاد می‌کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس به این احساسات محتاطانه افزود و خاطرنشان کرد که در حالی که سیاست پولی محدودکننده باقی می‌ماند، بازار کار قوی می‌تواند به کاهش متوسط ​​منجر شود.

به علاوه، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، با تکرار این موضوع تأکید کرد که اقتصاد با عملکردی بهتر از انتظار، از سرعت کاهش نرخ بهره می‌کاهد.

داده‌های چینی ناامیدکننده، به فشار نزولی طلا می‌افزایند

داده‌های ضعیف اقتصادی از چین، بزرگترین مصرف‌کننده‌ی فلز گرانبها در جهان، بر طلا تأثیر بیشتری دارد. ارقام تورم نتوانسته اعتماد کافی را ایجاد کند و فقدان یک برنامه‌ی محرک مالی دقیق، سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است.

این امر، به ویژه با افزایش احساسات ریسک مثبت و تمرکز معامله‌گران به سمت سایر دارایی‌ها، از جذابیت طلا کاسته است.

ضعف اقتصادی چین مشهود است، و قیمت طلا به ویژه با عدم وجود اقدامات مالی قوی، با فشار فروش مواجه است. البته بازار پیش از این، اقدامات قوی‌تری از سوی پکن برای تحریک رشد را پیش‌بینی کرده بود که می‌توانست قدرت تازه‌ای به تقاضای طلا دهد.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، حمایت نسبی از قیمت طلا به عمل می‌آورد

علیرغم این بادهای مخالف، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه تا حدودی از قیمت طلا حمایت می‌کنند.

اخیراً تشدید درگیری اسرائیل با حزب‌الله پس از حمله‌ی پهپادی، نگرانی‌ها را در مورد بی‌ثباتی گسترده‌تر منطقه‌ای افزایش داده است.

گفتنی است ترس از اقدام نظامی بیشتر، که به طور بالقوه شامل ایران می‌شود، تقاضای پناهگاه امن برای طلا را دست‌نخورده نگه می‌دارد.

در حالی که این خطرات ژئوپلیتیکی ممکن است از فروش عمیق‌تر جلوگیری کنند، طلا همچنان تحت فشار قوی‌تر دلار آمریکا و عملکرد ضعیف اقتصادی چین قرار دارد.

معامله‌گران همچنین داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده از جمله شاخص تولید امپایر استیت را زیر نظر دارند. اهمیت این داده‌ها بدان دلیل است که می‌تواند بینش بیشتری در مورد فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت برای طلا XAU/USD ارائه دهد.

قیمت طلا نزدیک به حمایت 2647.26 دلار در نوسان است. شکست کمتر از این می‌تواند آغازگر یک روند نزولی باشد، در حالی که حرکت بالاتر ممکن است منجر به آزمایش مقاومت 2656.86 دلار شود.

پیش بینی و تحلیل تکنیکال طلا

طلا (XAU/USD) امروز با 0.20 درصد کاهش، در 2643.61 دلار معامله شد. قیمت‌ها درست زیر نقطه محوری 2647.26 دلار در نوسان هستند و هم‌اکنون به عنوان پشتیبانی کلیدی عمل می‌کنند. شکست بالاتر از این سطح می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را استارت بزند و سطوح مقاومت بعدی را در 2656.86 دلار و 2665.47 دلار هدف قرار دهد.

با این حال، تشکیل یک کندل نزولی، نشان‌دهنده‌ی خطر بالقوه‌ی نزولی است. پشتیبانی فوری 2636.12 دلار و سطوح پشتیبانی عمیق‌تر 2628.21 دلار و 2619.18 دلار هستند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2646.95 دلار از نزدیک به عنوان یک مقاومت پویا مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حالی که متحرک نمایی 200 روزه در 2640.05 دلار پشتیبانی بنیادین را ارائه می‌کند.

معامله‌گران باید شکست زیر 2647.26 دلار را زیر نظر داشته باشند، زیرا این امر می‌تواند تأییدی بر سوگیری نزولی باشد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما