قیمت طلا به طرز شگفت آوری مقاوم شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: رکورد دوباره در راه است؟

قیمت طلا به طرز شگفت آوری مقاوم شد

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا به طرز شگفت آوری مقاوم بوده و تحت تاثیر بالا رفتن ارزش دلار و افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قرار نگرفته است.انتخابات آمریکا می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را به خاطر بی‌ثباتی‌های به وجود آمده افزایش دهد

رالی طلا که فلز زرد را به رکوردهای متوالی در ماه های اخیر سوق داده است، در حال حاضر در حال توقف است اما به گفته یک تحلیلگر، عقب نشینی فعلی یک چشم انداز خوشایند است و به زودی به عنوان سکوی پرشی برای حرکت رو به بالا بعدی عمل خواهد کرد.

قیمت طلا در معاملات امروز به دلیل افزایش شاخص دلار آمریکا کاهشی شد در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر دیدگاه‌های جدیدی در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند.

شاخص دلار در روز دوشنبه به بالاترین سطح طی دو ماه گذشته رسید و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرد. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2649 دلار رسید

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا به طرز شگفت آوری مقاوم بوده و تحت تاثیر بالا رفتن ارزش دلار و افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قرار نگرفته است.

انتخابات آمریکا می‌تواند تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را به خاطر بی‌ثباتی‌های به وجود آمده افزایش دهد. به علاوه، کاهش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هم طلا را به یک رکورد جدید می‌رساند. طلا احتمالاً سال جاری میلادی را با 2800 دلار به پایان خواهد رساند.

کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو خواستار احتیاط بیشتری در مورد پایین آوردن نرخ بهره شده است.

به گزارش سایت طلا، ژوزف کاواتونی، استراتژیست بازار شورای جهانی طلا، گفت که تنش‌های ژئوپلیتیکی و شتاب‌دهندگان قیمت طلای جهانی (سرمایه‌گذاران غربی) همچنان به‌طور فعال برای حمایت از قیمت طلا تلاش می‌کنند.

بازارها 87 احتمال می‌دهند نرخ بهره در اجلاس ماه نوامبر 0.25 درصد کاهش یابد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات خرده فروشی آمریکا، تولید صنعتی و همچنین اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری هفتگی هستند که قرار است طی چند روز آینده منتشر شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.61 درصد کاهش به 31 دلار و 13 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.24 درصدی 983 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در بلولاین فیوچرز، گفت: «موانع زیاد اما کوچک برای رشد قیمت طلا وجود دارد، از جمله محرک‌های چین، دلار قوی‌تر، یورو ضعیف‌تر، فلزات پایه ضعیف‌تر و سودآوری. روند رشد قیمتی طلا در چند ماه گذشته که با رکوردشکنی‌های پیاپی همراه بود، احساسات سرمایه‌گذاران و تقاضای طلا در چین را کاهش داده است. دلار قوی‌تر، طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

زاین وادا، تحلیل‌گر بازار، اعلام کرد: «داده‌های چین یک شمشیر دو لبه است. داده‌های ضعیف چین می‌تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد، اما کند شدن گسترده‌تر این کشور می‌تواند بازارها را بی‌قرار کند و جذابیت طلا به عنوان یک پناهگاه امن را افزایش دهد.»

وادا گفت: «به‌طور کلی، هنوز عوامل بیشتری وجود دارند که از قیمت‌های بالاتر طلا حمایت می‌کنند تا مواردی که باعث کاهش قیمت آن شوند.»



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما