دو روز حساس در پیش روی قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: بازار بر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو تمرکز کرده که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. همچنین منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در آمریکاست که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

دو روز حساس در پیش روی قیمت طلا

قیمت فلز زرد همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و به دنبال افزایش اخیر خود به رکورد جدید، وارد یک دوره اصلاحی شده است.

علیرغم اصلاح فعلی، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چشم انداز بلندمدت طلا همچنان مثبت است. عوامل اساسی که باعث افزایش چشمگیر طلا در اوایل سال جاری شد – از جمله عدم قطعیت های اقتصادی و تنش های ژئوپلیتیکی همچنان به حمایت اساسی از بازار ادامه می دهند.از لحاظ تاریخی، فلز زرد همواره به‌عنوان یک دارایی مورد ترجیح در زمان‌های نااطمینانی سیاسی و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

قیمت طلا بیش از یک درصد در روز سه‌شنبه کاهش یافت و در آستانه بیشترین کاهش درصدی طی یک ماه و نیم گذشته قرار دارد. جدیدترین اطلاعات اشتغال آمریکا احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده است. از طرف دیگر، بازارها منتظر انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد مسیر تعیین نرخ بهره به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنطیم این گزارش با 21 دلار کاهش نسبت به روز گذشته به 2620 دلار رسید.

تغییر دیدگاه تحلیلگران نسبت به نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باعث پایین آمدن قیمت طلا طی چند روز گذشته شده است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته و ایده کاهش قابل توجه نرخ بهره تا حدی کنار گذاشته شده است.

بازارها پس از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته، حالا احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در اجلاس ماه نوامبر فدرال رزرو را پایین آورده‌اند و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 کاهش یابد.

بازار بر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو تمرکز کرده که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. همچنین منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده در آمریکاست که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

تحلیلگران کامرزبانک طی یادداشتی اعلام کردند اطلاعات تورم آمریکا احتمالاً حاکی از کاهش فشار قیمت‌ها خواهد بود اما باعث قوت گرفتن ایده کاهش قابل توجه نرخ بهره نخواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد مخاطرات ژئوپلیتیکی عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت طلا خواهد بود.

از طرفی بانک‌های مرکزی جهان با وجود قیمت‌های بالا، همچنان به طلا اعتماد دارند. انتظار می‌رود نسبت فلز گرانبها در ذخایر بانک مرکزی جهانی در هفته‌های آینده نوسان داشته باشد.

سهم طلا در ذخایر بانک مرکزی افزایش یافته است زیرا بانک‌های مرکزی در ۱۵ سال گذشته ۳۰۵ میلیون اونس خریده‌اند. قیمت در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۶۸۵ دلار در هر اونس افزایش یافت و در عصر دوشنبه (۷ اکتبر) اندکی به ۲۶۵۳ دلار کاهش یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.47 درصد افزایش به 30 دلار و 75 سنت رسید و پلاتین با 0.34 درصد کاهش 954 دلار و 83 سنت معامله می‌شود.

دیوید میگر، مدیر معاملات فلزات در High Ridge Futures، اعلام کرد: «به دلیل تغییر چشم‌انداز مربوط به نرخ‌های بهره آمریکا، چند روز اخیر شاهد عقب‌نشینی قیمت بودیم. بازده اوراق قرضه با رشد همراه شده و احتمال کاهش‌های بزرگ نرخ‌های بهره کمتر شده است.»

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما