مهم‌ترین فرق برلیان و الماس چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در میان انواع رنگ‌های الماس، الماس صورتی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های نگین الماس بوده که از ارزش و بهای زیادی برخوردار است. از رایج‌ترین انواع رنگ بندی الماس را نیز می‌توان الماس قهوه‌ای دانست که برای مقاصد صنعتی به‌طور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین فرق برلیان و الماس چیست؟

حال که با نگین الماس آشنا شدید، بهتر است درباره فرق برلیان و الماس نیز اطلاعات لازم را کسب کنید. برلیان نوعی تراش است که برای سنگ الماس زده می‌شود و برخی افراد اشتباها سنگ الماس را با برلیان یکی می‌دانند؛ اما تراش‌هایی که روی سنگ الماس زده می‌شود، با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. درواقع می‌توان گفت که فرق نگین برلیان و الماس در برش است. الماس سنگ قیمتی، ناهموار و معمولا بی‌رنگی بوده؛ درحالی‌که برلیان نوعی تراش منحصربه‌فرد و پرطرفدار بر روی الماس است.

در میان انواع رنگ‌های الماس، الماس صورتی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های نگین الماس بوده که از ارزش و بهای زیادی برخوردار است. از رایج‌ترین انواع رنگ بندی الماس را نیز می‌توان الماس قهوه‌ای دانست که برای مقاصد صنعتی به‌طور متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم انواع رنگ‌های الماس‌ها را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

انواع رنگ‌‌های نگین الماس

معمولا درجه‌بندی رنگ‌های الماس با چشم غیرمسلح قابل‌تشخیص نبوده و تنها افراد متخصص در این حوزه و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص می‌توانند به‌طور دقیق رنگ‌های الماس را در درجه‌های مختلفی با حروف انگلیسی تقسیم‌بندی کنند. الماس‌هایی که درجه رنگ آن‌ها با حروف انگلیسی D، E، F تعیین‌ شده است، شفاف درخشان و سفید هستند. الماس‌های حروف G و L در مقایسه با دسته قبلی از ارزش پایین‌تری برخوردار هستند و دسته آخر نیز الماس‌های حروف M تا Z هستند که با نام الماس رنگی یا رنگ شده نیز شناخته می‌شوند.

درجه رنگ D

بالاترین درجه رنگ در تمام الماس‌های کشف شده در دنیا D است. این الماس کاملا شفاف بوده و هیچ رنگی ندارد. الماس‌هایی با درجه رنگ D معمولا در حلقه یا جواهراتی با طلای سفید یا پلاتین استفاده می‌شوند؛ چراکه طلا رزگلد و زرد معمولا زیبایی این الماس را از کاهش می‌دهد. الماس‌هایی با درجه رنگ D را می‌توان در دسته نادرترین و با ارزش ترین الماس‌های موجود در بازار دانست که معامله می‌شوند.

درجه رنگ E

معمولا تنها جواهرشناسان حرفه‌ای و مجرب می‌توانند متوجه تفاوت درجه رنگ E با درجه رنگ D شوند؛ چرا که شباهت زیادی با یکدیگر داشته و تنها هنگام بزرگ‌نمایی درجه رنگ آن‌ها تعیین می‌شود. البته توجه داشته باشید که الماس‌هایی با درجه رنگ E از قیمت پایین‌تری در مقایسه با الماس‌های دسته قبلی برخوردار هستند.

درجه رنگ F

الماس‌هایی با درجه‌بندی F شباهت زیادی با الماس‌های دو دسته قبلی دارند. این الماس هیچ‌گونه رنگ خاصی نداشته و کاملا شفاف است. تنها متخصصان جواهرشناسی می‌توانند آن را از الماس‌های درجه رنگ D و F تشخیص دهند.

درجه رنگ G

الماس‌هایی با درجه رنگ G در چشم غیرمسلح و توسط افراد عادی بی‌رنگ به‌نظر رسیده و تقریبا هیچ رنگی ندارد. این الماس‌ها معمولا دارای کمی رنگ هستند اما توسط افراد عادی و با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست. الماس‌هایی با درجه رنگ G مانند دیگر الماس‌های بی‌رنگ و شفاف باید روی پلاتین یا طلا سفید سوار شوند تا جلوه بی‌نظیر و زیبایی را ایجاد کنند.

درجه رنگ H

یکی از راه‌های تشخیص الماس‌هایی با درجه رنگ H، گرفتن آن‌ها زیر نور روشن و بزرگ‌نمایی آن‌ها است. این الماس‌ها دارای مقدار بسیار کمی رنگ زرد بوده؛ اما با چشم غیرمسلح معمولا بی‌رنگ به‌نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید الماسی مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌تر از درجه رنگ G خریداری کنید، الماس‌های رنگ H گزینه بسیار مناسبی هستند.

درجه رنگ I

الماس‌هایی با درجه رنگ I دارای رنگ مایه زرد خفیفی است؛ اما تنها زمانی قابل تشخیص بوده که در کنار الماس‌هایی با درجه رنگ بالاتر قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای خرید الماسی بی‌رنگ و ارزان‌تر، الماس‌هایی با درجه رنگ I را انتخاب کنید. برای ایجاد ترکیب فوق‌العاده استفاده از الماس با درجه رنگ I در کنار طلا سفید، رزگلد و پلاتین توصیه می‌شود.

درجه رنگ J

برای تشخیص الماس‌هایی با درجه رنگ J باید از نورهای بسیار قوی استفاده نمود؛ چراکه با چشم غیرمسلح کاملا بی‌رنگ به‌نظر می‌رسند. جواهر شناسان این نوع الماس را دارای کمی رنگ زرد می‌دانند. معمولا تراش الماس گرد برای پنهان‌سازی ته مایه رنگ زرد این الماس توصیه می‌شود.

درجه رنگ K

الماس‌هایی با درجه رنگ K دارای ته مایه رنگ ناچیز زرد بوده که با چشم غیرمسلح نیز قابل تشخیص هستند. این الماس‌ها در مقایسه با الماس‌های موجود در محدوده G تا J قیمت بسیار پایین‌تری دارند. توصیه می‌شود برای افزایش زیبایی، در یک پایه انگشتر طلا زرد، از الماس گرد با تراش برلیانی و درجه رنگ K استفاده شود. توجه داشته باشید که همراه با این الماس نباید از پایه انگشتر با جنس پلاتین یا طلا سفید استفاده نمود.

درجه رنگ L

یکی از الماس‌هایی که می‌توان در نور طبیعی و چشم غیرمسلح با دیگر الماس‌های موجود در بازار مقایسه کرد، الماس با درجه رنگ L است. این الماس در مقایسه با الماس‌هایی که در محدوده G تا J قرار دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر و گزینه مناسب‌تری برای افراد با بودجه کم‌تر است. استفاده از این الماس فقط به شکل گرد توصیه می‌شود. همچنین استفاده از آن در پلاتین یا طلای سفید را پیشنهاد نمی‌کنیم. الماس‌های برلیانی با درجه رنگ L انتخاب بسیار خوبی در انگشترهای طلا زرد خواهند بود.

درجه رنگ M

کمترین درجه رنگی که توسط فروشندگان آنلاین فروخته می‌شود، الماس‌هایی با درجه رنگ M است. این الماس‌ها سایه رنگ زرد کاملا مشخصی دارند که توسط افراد عادی نیز قابل تشخیص است. الماس‌های رنگ M در پایه انگشتر طلا زرد جلوه‌ای گرم و بسیار زیبا ایجاد می‌کنند.

درجه رنگ N_R

الماس‌هایی با درجه رنگ N تا R دارای رنگ زرد مایل به قهوه‌ای هستند که با چشم غیرمسلح و توسط افراد عادی دیده می‌شوند. قیمت این الماس‌ها در مقایسه با الماس‌های کم‌رنگ‌تر یا بی‌رنگ بسیار پایین‌تر خواهد بود و انتخاب بسیار مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال جواهراتی با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند.

درجه رنگ S_Z

آخرین درجه رنگ الماس در محدوده S تا Z قرار می‌گیرد. این الماس‌ها رنگ زرد مایل به قهوه‌ای داشته و کمی کدر هستند. بسیاری از افراد به‌دلیل کدری علاقه‌ای به خرید الماس‌هایی با این درجه رنگ ندارند. به‌ همین دلیل ترجیح می‌دهند از الماس‌هایی که در دسته‌های قبلی قرار گرفته‌اند، استفاده کنند.

الماس سیاه

یکی از انواع رنگ‌ بندی الماس، الماس سیاه بوده که امروزه رواج زیادی پیدا کرده‌ است. این الماس از کربن خالص تشکیل شده و یکی از سنگ‌های قیمتی موجود در بازار به‌شمار می‌رود. ساختار شکل بلور الماس سیاه در مقایسه با الماس سفید کاملا متفاوت است. الماس سفید ساختار بلوری منظمی داشته که نور را شکست می‌دهد و درخشندگی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. درحالی‌که الماس سیاه دارای ساختار لریب بوده که نور را به‌طور کامل در خود جذب می‌کند. به‌ همین دلیل الماس سیاه مانند انواع سفیدرنگ خود براق نبوده و درخشندگی به‌خصوصی ندارد.

الماس رنگین‌ کمان

از دیگر انواع رنگ‌های الماس، الماس رنگین‌کمان به‌شمار می‌رود. البته امروزه با وجود زیبایی، از محبوبیت آن تا حدی کاسته شده‌ است؛ چراکه به‌دلیل کاربردی نبودن، نمی‌توان از آن به‌عنوان سنگ روی حلقه یا دست‌بند استفاده کرد. الماس رنگین‌کمان بسیار نرم و شکننده است و با برخورداری از درجه سختی پایین، در برابر ساییدگی و ضربه مقاومت چندانی ندارد؛ به‌ همین دلیل برای استفاده در حلقه مناسب نیست. بسیاری از افراد به‌دلیل رنگ زرد همیشگی آن، ترجیح می‌دهند که از رنگ‌های دیگر الماس استفاده کنند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما