بخت در این هفته، با طلا یار نبود

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در این هفته در پی انتشار گزارش قوی مشاغل ایالات متحده و تقویت دلار آمریکا که بر احساسات تأثیر گذاشت، اندکی کاهش یافت.

بخت در این هفته، با طلا یار نبود

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» طلا در این هفته با دردسر مواجه شد و در پی انتشار گزارش قوی مشاغل ایالات متحده و تقویت دلار آمریکا که بر احساسات تأثیر گذاشت، اندکی کاهش یافت.

گرچه تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه تا حدی تقاضای امن را فراهم می‌کرد، اما این فلز نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند و قیمت‌ها با کاهش 0.18 درصدی به 2653.84 دلار رسید.

داده‌های شغلی قوی در ایالات متحده امیدها را برای کاهش نرخ‌های تهاجمی کمرنگ می‌کند.

داده‌های بازار کار ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد، افزایش غیرمنتظره 254000 شغل غیرکشاورزی در ماه سپتامبر را به تصویر کشید که به طور قابل توجهی بالاتر از انتظارات 150000 بود. این گزارش امیدها را برای تعدیل بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست سیاستگذاری بعدی خود در نوامبر کاهش داد. معامله‌گران احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره را کاهش دادند که پس از انتشار این گزارش از 28 درصد به تنها 6 درصد رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیش از این اشاره کرده بود که سرعت کاهش نرخ بهره کمتر می‌شود و از این رو، بر میزان انتظارات بازار برای کاهش ۲۵ واحدی افزود. با توجه به اینکه تورم همچنان بالاتر از هدف فدرال رزرو است و بازار کار، انعطاف‌پذیری را منعکس می‌کند، از میزان فشار برای کاهش شدید نرخ‌ها کاسته شده که این امر بر طلا تأثیر می‌گذارد.

قدرت دلار آمریکا و افزایش بازدهی خزانه‌داری

با تقویت ارزش دلار آمریکا به بالاترین حد در هفت هفته‌ی گذشته مطابق با داده‌های قوی‌تر مشاغل، جذابیت طلا کاهش یافت. شاخص دلار در 102.487 بسته شد که بهترین هفته‌ی خود را از سپتامبر 2022 نشان می‌دهد. دلار قوی‌تر، طلا را برای خریداران خارجی گران‌تر می‌کند و از این رو کمکی برای کاهش این فلز است.

با اعمال فشار بیشتر بر طلا، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز افزایش یافت و بازدهی 10 ساله به 3.97 درصد رشد کرد. بازدهی بالاتر، دارایی‌های دارای بهره را در مقایسه با طلا جذاب‌تر می‌کند که منجر به کاهش بیشتر تقاضا برای این فلز گرانبها می‌شود.

تنش‌های ژئوپلیتیک، پشتیبانی محدودی را عرضه می‌کند

علیرغم تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه و شدت‌‌گرفتن تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله، طلا نتوانست سرمایه‌ی قابل توجهی از جریان‌های امن کسب کند. گرچه ریسک ژئوپلیتیکی غالباً از قیمت طلا حمایت می‌کند، اما دلار قوی و افزایش بازدهی مانع این حمایت شد.

تحلیلگرانی مانند فیلیپ استریبل از شرکت بلو لاین فیوچرز (Blue Line Futures) خاطرنشان کردند که در صورت بدترشدن بیشتر وضعیت خاورمیانه، طلا می‌تواند به سرعت تا 2700 دلار افزایش یابد. با این حال، در کوتاه‌مدت، وضعیت ژئوپلیتیکی تنها حمایت محدودی از طلا ارائه کرده است.

در هفته‌ی آینده، طلا احتمالاً با ادامه‌ی فشار نزولی مواجه خواهد شد. داده‌های قوی‌تر بازار کار ایالات متحده و افزایش بازدهی خزانه‌داری، از احتمال کاهش شدید نرخ بهره فدرال رزرو کاسته است که این امر برای طلا حامل اخبار نزولی است. قیمت‌ها می‌توانند سطح حمایت کلیدی را در 2616.25 دلار آزمایش کنند و شکستن زیر این سطح ممکن است منجر به کاهش بیشتر به سمت 2578.24 دلار شود.

از سوی دیگر، هرگونه تحولات ژئوپلیتیکی غیرمنتظره یا داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار می‌تواند در کوتاه‌مدت قیمت طلا را تقویت کند. با این حال، با قوی‌ماندن دلار و بازدهی، چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا تضعیف می‌شود.

اما برای پیش‌بینی روند آتی، اگر اساس پیروی بر اصول سنتی باشد، به دلیل افزایش بازدهی و تقویت دلار، تمایل به سمت نزولی است. و اگر در مورد تشدید جنگ در خاورمیانه گمانه‌زنی شود، احتمالاً تعصب به سمت صعودی خواهد رفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما