آیا روند نزولی طلا محدود می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دلیل تقویت دلار آمریکا و فروش بالای معامله‌گران، طلا در روز جمعه با کاهش همراه بود.

آیا روند نزولی طلا محدود می‌شود؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز جمعه با فروش دارایی توسط معامله‌گران، با کاهش به 2650 دلار رسید. البته در این روند نزولی، تقویت دلار آمریکا به دلیل داده‌های قوی بازار کار ایالات متحده نیز نقش داشت.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) برای ماه سپتامبر نشان داد که تقریباً تمام معیارهای اشتغال، از جمله حقوق و دستمزد، نرخ بیکاری و میانگین درآمد ساعتی، بهبود یافته است.

گفتنی است گزارش دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) حاکی از آن بود که 254 هزار کارمند جدید در ماه سپتامبر به نیروی کار ایالات متحده ملحق شدند که بالاتر از 159 هزار نفر در ماه آگوست، و بیش از برآوردهای 140 هزار نفری بود.

در عین حال، نرخ بیکاری ایالات متحده به 4.1٪ کاهش یافت که کمتر از 4.2٪ ماه اوت و 4.2٪ مورد انتظار بود. همچنین میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده از 3.9% در ماه اوت، در مقیاس سالانه 4.0%  افزایش یافت که بالاتر از انتظارات 3.8% بود.

در مقیاس ماهانه، میانگین درآمد ساعتی 0.4 درصد نسبت به 0.5 درصد ماه به ماه در ماه آگوست با بازنگری صعودی، افزایش یافت که بالاتر از 0.3 درصد پیش‌بینی‌شده توسط اقتصاددانان بود.

داده‌ها حکایت از آن دارد که بازار کار ایالات متحده در وضعیت بسیار بهتری از آنچه انتظار می‌رفت است و بدان معناست که فدرال رزرو کمتر احتمال دارد کاهش نرخ بهره را با 50 واحد پایه (bps) (0.5 درصد) در نشست نوامبر اجرا کند. این امر به نوبه‌ی خود برای طلای بدون بهره منفی است، چرا که هزینه‌ی فرصت نگهداری فلز زرد را در مقابل سایر دارایی‌ها افزایش می‌دهد.

طلا از تقاضای امن سود می‌برد

با این حال، طلا ممکن است به دلیل حمایت از جریان‌های امن ناشی از نگرانی در مورد تشدید درگیری در خاورمیانه، روند نزولی را محدود کند. به طور گسترده انتظار می‌رود درگیری بین اسرائیل و ایران ادامه یابد. 

آنچه مسلم است روند کلی پایین‌تر در نرخ‌های بهره جهانی می‌تواند از فلز زرد حمایت کند. چرا که این نرخ‌ها طلا را قادر می‌سازد جذابیت خود را به عنوان دارایی در پرتفوی سرمایه‌گذاران حفظ کند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا در محدوده، به سمت پائین‌تر متمایل می‌شود

طلا در روند جانبی خود سقوط می‌کند. در نمودار 4 ساعته، زیر میانگین متحرک ساده 50 دوره‌ای (50-SMA) شکسته شده است که نشان‌دهنده‌ی یک شیب نزولی نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت است.

طلا از کف محدوده 2.638 دلار (کمترین سطح 3 اکتبر) و یک خط روند اصلی اندکی عقب نشینی می‌کند. بسته‌شدن به زیر این سطوح حمایتی، روند کوتاه‌مدت را نزولی‌تر می‌کند و احتمال ادامه‌ی روند نزولی بیشتر را افزایش می‌دهد. 

نمودار 4 ساعته XAU/USD

 

تا زمانی که طلا XAU/USD در پارامترهای محدوده باقی بماند، روند کوتاه‌مدت به صورت جانبی است و با توجه به اصل تحلیل تکنیکال که «روند دوست شماست»، به احتمال زیاد با نوسان قیمت بین قطب‌ها تداوم نخواهد داشت. 

برای تأیید یک سوگیری جهت‌دار جدید، به یک شکست در قله‌ی محدوده 2673 دلار یا پایین‌تر از دره نیاز است.

شکستن به زیر 2.638 دلار منجر به حرکت به سمت کف نوسانی 2625 دلاری (پایین‌ترین سطح 30 سپتامبر) می‌شود. با شکستن کمتر از آن، احتمالاً قیمت‌ها جای خود را به حمایت از عدد 2600 دلار (بالاترین رقم 20 آگوست) می‌دهند.

شکست بیش از 2673 دلار احتمال از سرگیری روند صعودی قدیمی را افزایش می‌دهد و احتمالاً منجر به ادامه‌ی مسیر به سوی هدف عدد گرد 2700 دلار می‌شود.

بر مبنای میان‌مدت و بلندمدت، طلا همچنان در یک روند صعودی باقی می‌ماند، با احتمال اینکه پس از پایان دوره‌ی تثبیت فعلی، احتمال از سرگیری مجدد افزایش یابد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما