بهترین عملکرد قیمت طلا/ یک پیش بینی جدید !

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای تابستان افزایش یافته که بهترین عملکرد فصلی آن از اوایل 2020 است.

بهترین عملکرد قیمت طلا/ یک پیش بینی جدید !

تحلیلگران عقیده دارند تمایل سرمایه‌گذاران در حال حاضر از فلزات گرانبها به سمت بازار سهام تغییر کرده اما بدون شک این تغییر موقتی خواهد بود.

بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار است، اما هیچ فروش شدیدی را تجربه نمی کند زیرا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از سرعت متوسطی در چرخه کاهش فدرال رزرو خبر می دهد.

قیمت طلا همچنان پایین است و تا حد زیادی اظهارات خوش بینانه پاول، رئیس فدرال رزرو را نادیده گرفت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امروز اعلام کرد که سیاست نرخ بهره، سیاستی از پیش تعیین شده نیست و طی زمان و باتوجه به داده‎‌‌‌‌های اقتصادی روز پیش خواهد رفت.

آقای پاول روز دوشنبه طی سخنرانی در جلسه سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب‌وکار اعلام کرد که با نگاه به آینده، درصورتی که اقتصاد بطور کلی همانطور که انتظار می‌رود پیش رود، نرخ بهره سیاستی نیز در طول زمان به سمت نرخ خنثی حرکت می‌کند. ولی ما در مسیر تعیین شده‌ای قرار نداریم، و سیاستگذاران جلسه به جلسه براساس داده‌های اقتصادی درباره نرخ بهره تصمیم گیری خواهند کرد.

نرخ بهره معیار فعلی فدرال رزرو که توسط مقامات آخرین بار 4.75 تا 5 درصد تعیین شد همچنان عمدتا به عنوان محدود کننده رشد اقتصادی شناخته می‌شود. اظهارات امروز آقای پاول همچنان مساله رویکرد سیاستگذاران درباره اندازه و سرعت کاهش نرخ بهره را باز گذاشت که برای سرمایه گذاران بسیار اهمیت دارد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد وهمچنین به عنوان یک دارایی مطمئن در آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت و به روند فزاینده‌ای که پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه آغاز کرده بود پایان داد. به نظر می‌رسد طلا بهترین عملکرد فصلی خود را از 2020 تجربه می‌کند.

تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا از عوامل اصلی افزایش قابل توجه قیمت طلا در سال جاری میلادی بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 17 دلار کاهش به 2638 دلار رسید

قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای تابستان افزایش یافته که بهترین عملکرد فصلی آن از اوایل 2020 است. طلا در روز پنجشنبه به رکورد 2685 دلار و 42 سنت رسید که می‌توان آن را نتیجه کاهش 0.50 درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تشدید جنگ در خاورمیانه دانست.

تحلیلگران عقیده دارند تمایل سرمایه‌گذاران در حال حاضر از فلزات گرانبها به سمت بازار سهام تغییر کرده اما بدون شک این تغییر موقتی خواهد بود.

وقتی ریسک‌پذیری افزایش می‌یابد سرمایه‌گذاران معمولاً از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن دوری می‌کنند. اما افزایش قیمت طلا اخیراً همراه با رونق بازار سهام بوده است، مخصوصاً پس از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر از سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز دوشنبه پیش‌بینی کرد روند آهسته شدن رشد تورم در این کشور همچنان ادامه داشته باشد که می‌تواند باعث پایین آمدن دوباره نرخ بهره بانک مرکزی شود و موانع فعالیت‌های اقتصادی را به مرور زمان از بین ببرد.

سوکی کوپر، تحلیل‌گر استندِرد چارترد، اعلام کرده: «ما شاهد تثبیت بیشتر طلا در کوتاه‌مدت هستیم. در این برهه، به نظر می‌رسد اصلی‌ترین کاتالیزور طلا به عوامل اقتصاد کلان و سیاست پولی مربوط باشد.» اگر قیمت‌های طلا با عقب‌نشینی روبه‌رو شود و در کنار آن یوآن قدرت بیشتری بگیرد، تقاضای فیزیکی فلز زرد در سه‌ماهه چهارم از سوی چین می‌تواند باعث بازیابی قیمت‌ها در سه‌ماهه چهارم شود.

تقاضای طلا در قطب‌های کلیدی آسیا در هفته گذشته کاهش یافت، زیرا قیمت‌ها به بالاترین حد خود رسید که خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد تا از دارایی‌های خود پول نقد کنند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی خود از قیمت طلا را تا 2900 دلار در هر اونس برای اوایل 2025 افزایش داده است. این رقم قبلاً 2700 دلار اعلام شده بود.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.29 درصد افزایش به 31 دلار و 55 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.23 درصدی 984 دلار و 4 سنت معامله می‌شود.

بازار امروز اظهارات مقامات مختلف فدرال رزرو و اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده را زیر نظر خواهد داشت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما