نشانه‌ای از شروع صعودی برای طلا هست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز برای دومین روز متوالی کاهش یافت و به سطح 2649.92 دلار رسید. آمار و ارقام بازار کار در کانون توجه معامله‌گران بود.

نشانه‌ای از شروع صعودی برای طلا هست؟

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» طلا در روز دوشنبه در شرایطی کاهش می‌یابد که سرمایه‌گذاران در انتظار داده‌های بازار کار ایالات متحده هستند. این در واقع، دومین جلسه‌ی متوالی سقوط طلاست و فلز زرد سطح مقاومت کلیدی 2685.64 دلار را در نمودار نوسان روزانه ثبت کرد. کاهش فعلی در پی روند صعودی شدیدی است که اوایل ماه مشاهده شد.

حمایت کلیدی هم‌اکنون در 2616.25 دلار مشاهده می‌شود که با سطح اصلاحی 50 درصدی محدوده‌ی معاملاتی بین قله‌ی اصلی در 2685.64 دلار و دره‌ی 2546.86 دلار مطابقت دارد.

حرکت به بالای 2685.64 دلار نشانه‌ی از سرگیری روند صعودی است، در حالی که ادامه‌ی معاملات زیر 2616.50 دلار می‌تواند در را برای آزمایش سطح 2546.86 دلار باز کند.

طلا XAU/USD با 8.62 دلار کاهش یا 0.32-% در 2649.92 دلار معامله می‌شود.

طلا برای بهترین فصل از سال 2016 آماده است

علیرغم عقب‌نشینی اخیر، طلا نزدیک به بالاترین رکورد باقی مانده و در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماهه‌ی خود در بیش از هشت سال گذشته قرار دارد. قیمت‌ها در این سه ماهه بیش از 14 درصد افزایش یافته‌اند که عمدتاً عواملی همچون فدرال رزرو آمریکا که نرخ‌ها را 50 واحد پایه کاهش می‌دهد و تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر در خاورمیانه، در این روند صعودی نقش داشته‌اند.

علاوه بر این، اقدامات محرک چین از تقاضا برای دارایی‌های امن حمایت کرده است. در ماه سپتامبر، طلا با افزایش 2685.42 دلاری در هفته‌ی گذشته، 6 درصد رشد کرد.

به گفته‌ی تحلیلگران بازار، در صورتی که داده‌های بازار کار آتی ایالات متحده از انتظارات برای کاهش 75 واحدی اضافی نرخ بهره توسط فدرال رزرو قبل از پایان سال پشتیبانی کند، ممکن است سودهای بیشتری در انتظار باشد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد چنانچه داده‌های بازار کار این هفته با پتانسیل کاهش بیشتر فدرال‌رزرو همخوانی داشته باشند، طلا همچنان در انتظار رشد بالقوه 2700 دلاری است.»

افزایش بازدهی خزانه‌داری و نگرانی از تورم

در عین حال، با ارزیابی آخرین داده‌های تورم و پیامدهای آن بر سیاست‌های پولی آتی توسط سرمایه‌گذاران، بازدهی خزانه‌داری آمریکا در حال افزایش است. شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ماه اوت، 0.1 درصد افزایش ماهانه نسبت به ماه گذشته نشان داد و نرخ تورم سالانه نیز به 2.2 درصد کاهش یافت.

PCE هسته که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 2.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کاهش فشارهای تورمی را منعکس می‌کند.

بازار در انتظار داده‌های اقتصادی اضافی، از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه سپتامبر و ارقام بیکاری است. این داده‌ها، همراه با سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو مانند جروم پاول، رئیس بانک مرکزی، می‌تواند شفافیت بیشتری در مورد چشم‌انداز نرخ بانک مرکزی ارائه کند.

تنش‌های ژئوپلیتیکی، همچنان حمایت از قیمت طلا را بر عهده دارند

ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی همچنان باد موافق قدرتمندی برای قیمت طلا ایجاد می‌کند. در آخر هفته، اسرائیل حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان حوثی در یمن و اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داد که باعث تشدید تنش‌ها در منطقه شد. از نظر تاریخی، طلا در چنین دوره‌هایی از بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی از تقاضای امن سود می‌برد، زیرا در طول بحران‌ها به عنوان دارایی ترجیحی برای سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند.

پیش‌بینی قیمت طلا: چشم‌انداز صعودی محتاطانه

در حالی که طلا در جلسات اخیر اندکی کاهش یافته است، بازار همچنان در کوتاه‌مدت صعودی است، به خصوص اگر داده‌های نیروی کار در ایالات متحده انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ ها را تقویت کنند.

بازگشت به سطح 2700 دلار ممکن است، مشروط بر اینکه داده‌های اقتصادی حامی فدرال رزرو باشند.

در جهت نزولی، فشار پایدار زیر 2616.50 دلار نشان‌دهنده‌ی افزایش خطر اصلاح به سمت 2546.86 دلار است. معامله‌گران باید نسبت به گزارش‌های کلیدی اقتصادی و تحولات ژئوپلیتیکی هوشیار باقی بمانند، چرا که این مؤلفه‌ها می‌توانند باعث نوسان قیمت فلز زرد شوند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

کدام اقدام ضربتی ، شوک مثبت به معیشت کارگران است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما