برای داشتن خلق و خوی مثبت از چه عطری استفاده کنیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: چه رایحه‌هایی تاثیر مثبتی روی سلامت روان ما می‌گذارند؟

برای داشتن خلق و خوی مثبت از چه عطری استفاده کنیم؟

گیاهان و مواد جامع و یا مایع زیادی هستند که رایحه‌ای قوی داشته که می‌توانند بر روی خلق و خوی انسان اثرگذار باشند. از جمله گیاهانی که استفاده از رایحه آن برای القای آرامش بسیار معروف است، گیاه اسطوخودوس و یا لوندر بوده، که از قدیم الایام مردم کمی از گیاه آن را روی بالش یا کنار تخت خود می‌گذاشتند، تا خواب بهتری داشته باشند. امروزه از رایحه این گیاه در تولید عطرها و سایر لوازم بهداشتی معطر مثل کرم، استفاده می‌شود.

از دیگر گیاهان معطری که مردم برای القای حال و هوای خوب در محل کار و زندگی خود استفاده می‌کنند، روایحی مثل وانیل و دارچین است. این رایحه‌های خوشمزه، حس و حالی رویایی و احساس امنیت را در وجود انسان برمی‌انگیزد و پخش کردن آن‌ها در مغازه و محل کار، می‌تواند موجب جذب مشتری شود.

همچنین امروزه در پاساژها و فروشگاه‌ها، در هر مغازه رایحه‌ای جاری است که به طور عمده از خوش‌بو کننده‌های هوا و یا روشن کردن عود نشأت می‌گیرند. این روایح به طور عمده نت‌هایی از گیاهان مختلف و میوه‌های گوناگون هستند که می‌توانند حس بویایی افراد را نوازش کنند.

البته، گاهی نیز ممکن است عکس این مسئله عمل کنند!

حال که از تاثیر عطر بر مغز آگاه هستیم و می دانیم روایح روی حس و حال ما و سلامت روانمان تاثیر می‌گذارند، باید بررسی کنیم که تاثیر کدام رایحه‌ها مثبت بوده و عطرها در چه صورت می‌توانند به ما آسیب بزنند.

در وهله اول، بدیهی است که اورجینال بودن رایحه عطر و یا باکیفیت بودن مواد استفاده شده در تولید یک ادکلن، خوش‌بو کننده و یا عود، مسئله بسیار مهمی در نوع تاثیر آن روی خلق و خوی می‌باشد. اگر مواد معطر از مواد باکیفیت و فورمولاسیون صحیح تهیه شوند، می‌توانند رایحه‌ای آرامش بخش، شادی آور و سرحال کننده داشته باشند و در مقابل، وقتی کیفیت مواد اولیه به حد کافی خوب نباشد، استفاده از این مواد معطر می‌تواند تاثیر منفی‌ای از خود به جا بگذارد.

مسئله بعدی، هماهنگی رایحه مورد استفاده در عطر ، خوش‌بو کننده و عود، با آب و هوا و شرایط محیطی است. به عنوان مثال، استفاده از رایحه‌های بسیار تند و گرم در فصل تابستان، موجب کلافگی شما شده و حتی ممکن است این عطرها باعث سردردهای میگرنی و مزمن شود. از این رو، رایحه‌ای هر چند باکیفیت نیز می‌تواند در صورت استفاده شدن در زمان نامناسب، به سلامت روان شما آسیب بزند.

در نهایت، با دانستن این‌که چطور از روایح برای کمک به آرامش اعصاب خود استفاده کنید، می‌توانید روان سالم‌تری داشته باشید. همیشه باید بدانید که بهتر است از محصولات اورجینال استفاده کرده، تا از کیفیت خوب آن‌ها مطمئن باشید. همچنین با دقت در انتخاب رایحه مناسب هر زمان از سال، آرامش و نشاط را به خود هدیه داده و کلافگی و دردهای مزمن جسمی را از خود دور کنید.

همان‌طور که گفته شد، عطرهایی می‌توانند بر روی خلق و خوی ما تاثیر مثبت بگذارند، که در وهله اول اورجینال بوده و از مواد طبیعی باکیفیت تشکیل شده باشند و در وهله دوم، حاوی نت گیاهان دارویی و آرامش بخشی باشند که از قدیم الایام از رایحه آن‌ها برای داشتن سلامت روان استفاده می‌شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما