طلا باز هم حماسه آفرید!

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا امروز تحت تأثیر کاهش دلار آمریکا به پائین‌ترین سطوح، در محدوده‌ی 2670 تا 2671 رکورد جدیدی را ثبت کرد.

طلا باز هم حماسه آفرید!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) برای پنجمین روز متوالی در روز چهارشنبه خریداران را به خود جذب کرد و رکورد دیگری را طی جلسه‌ی آسیایی، در محدوده‌ی 2670 الی 2671 دلار به ثبت رساند.

از طرفی، در بحبوحه‌ی شرط‌بندی‌ها برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو که به عنوان یک باد موافق برای فلز زرد غیر بازده عمل می‌کند، دلار آمریکا (USD) نزدیک به پایین‌ترین سطح YTD که هفته‌ی گذشته لمس شد، سقوط کرد.

جدای از این، خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی و درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، بیشتر به نفع قیمت طلاست. عوامل حمایتی خوشبینی ناشی از اقدامات محرک جدید چین و محیط پرخطر متداول را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند که خود عاملی برای تضعیف تقاضا برای فلز گرانبهای امن است.

با این اوصاف، شرایط کمی اشباع خرید در نمودار روزانه، معامله‌گران را از قراردادن شرط‌های صعودی جدید پیرامون قیمت طلا باز می‌دارد. همچنین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران پیش از سخنرانی اعضای بانفوذ FOMC از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه و داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه، تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: طلا تحت تأثیر انتظارات فدرال رزرو و ریسک‌های ژئوپلیتیکی است.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال بیش از 75 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در نوامبر، 50 واحد دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

علاوه بر این، داده‌های کلان ضعیف‌تر آمریکا در روز سه‌شنبه بر دلار آمریکا فشار زیادی وارد کرد و آن را به حوالی پایین‌ترین سطح YTD رساند و در نتیجه قیمت طلا را به بالاترین حد خود هدایت کرد.

و اما در چشم‌انداز داده‌ها، شاخص اعتماد مصرف‌کننده‌ی هیئت کنفرانس (CB) در ماه سپتامبر بدتر شد و از 105.6 در آگوست به 98.7 کاهش یافت، در حالی که شاخص وضعیت فعلی از 134.6 به 124.3 کاهش یافت.

نظرسنجی از ریچموند فدرال نشان داد که فعالیت‌های تولیدی کند باقی مانده و شاخص تولید ترکیبی نسبت به 19- قبلی، به 21- در سپتامبر کاهش یافته است.

از طرفی، در حوزه‌ی ژئوپلیتیک حملات هوایی اسرائیل در جنوب و شرق لبنان در روز دوشنبه، که منجر به کشته‌شدن بیش از 500 نفر شد، خطر یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش داد و از این رو، پناهگاه امن طلا XAU/USD را بیشتر تقویت کرد.

خوش‌بینی اخیر که تقویت آن ناشی از اقدامات محرک جدید چین است، همچنان از بهبود ریسک‌پذیری حمایت می‌کند، اگرچه تأثیر چندانی در کاهش احساسات صعودی قوی پیرامون این فلز گرانبها ندارد.

سخنرانی‌های مقامات فدرال رزرو در این هفته، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه، برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره مورد بررسی قرار می‌گیرد و انگیزه‌ی تازه‌ای برای این کالا فراهم می‌کند.

در عین حال، تمرکز بر انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه باقی خواهد ماند که تقاضای دلار را در کوتاه‌مدت افزایش خواهد داد.

چشم‌انداز تکنیکال: به نظر می‌رسد قیمت طلا در آستانه‌ی افزایش بیشتر است، RSI اشباع خرید، احتیاط را برای معامله‌گران صعودی تضمین می‌کند

از منظر تکنیکال، شکست این هفته از طریق یک کانال صعودی کوتاه‌مدت و صعود متعاقب آن، از چشم‌انداز سودهای بیشتر پشتیبانی می‌کند. با این حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به بالای 70 حرکت کرده که نشان‌دهنده‌ی شرایط کمی اشباع خرید است. این امر به نوبه‌ی خود باعث می‌شود قبل از انجام شرط‌بندی‌های صعودی جدید در اطراف قیمت طلا منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی متوسط ​​باشیم.

در این میان، هر لغزشی اصلاحی احتمال بیشتری دارد که برخی از خریداران را جذب کند و حمایت مناسبی در نزدیکی نقطه شکست مقاومت کانال صعودی، در حدود منطقه 2625 دلار پیدا کند. به دنبال آن رقم گرد 2600 دلاری قرار دارد که اگر قاطعانه شکسته شود ممکن است فروش فنی را در پی داشته باشد و قیمت طلا را در مسیر رسیدن به منطقه 2560 دلار و مقاومت تبدیل به حمایت 2535-2530 دلار، به سمت منطقه 2575 دلار بکشاند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما