آیا رکوردزنی طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز سه شنبه به بالاترین حد خود رسید، اما به دلیل موضع احتیاطی معامله‌گران این روند تداوم نیافت.

آیا رکوردزنی طلا ادامه دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز سه شنبه به بالاترین حد خود رسید، اگرچه بدان دلیل که معامله‌گران قبل از شرط‌بندی‌های صعودی جدید، منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو هستند، فلز زرد خریدهای بعدی را در پی نداشت. از این رو، تمرکز بر سخنرانی‌های اعضای FOMC در این هفته و انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه باقی خواهد ماند.

در این میان، شرط‌بندی‌ها برای تسهیل بیشتر توسط فدرال رزرو آمریکا، که بازیابی دلار آمریکا (USD) از اوج ابتدای سال تاکنون (YTD) را محدود می‌کند، نقش باد موافقی را برای قیمت طلای بدون بازده دارد. البته این احتمالات پیرو کاهش شدید نرخ بهره در هفته‌ی گذشته پررنگ‌تر شد.

جدای از این، ریسک‌های ژئوپلیتیکی مستمر ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، همراه با عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده در آستانه‌ی انتخابات نوامبر و نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی، باید همچنان زیربنای فلز گرانبهای امن باشد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: گاوهای نر قیمت طلا ، کنترل خود را حفظ می‌کنند.

پس از اینکه هفته‌ی گذشته با کاهش نرخ 50 واحدی در ثانیه، قیمت طلای بدون بازده را در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رساند، شرط‌بندی‌هایی در بازار برانگیخته شد که فدرال رزرو هزینه‌های استقراض را تا 125 واحد در سال 2024 کاهش خواهد داد.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، سرمایه‌گذاران هم‌اکنون در حال قیمت‌گذاری کاهش نرخ‌ بسیار بزرگ دیگری در نشست سیاست‌گذاری نوامبر هستند که بازیابی متوسط ​​دلار آمریکا از پایین‌ترین سطح YTD را محدود می‌کند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز دوشنبه خاطرنشان کرد که موازنه‌ی ریسک‌ها از تورم بالا به تضعیف بیشتر بازار کار تغییر کرده است و در نتیجه متضمن نرخ بهره‌ی پایین‌تر خواهد بود.

به گفته‌ی رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، داده‌های اخیر به طور قانع کننده‌ای نشان می‌دهند که ایالات متحده به منظور ثبات قیمت‌ها در مسیر پایداری قرار دارد و خطرات برای بازار کار افزایش یافته است.

به علاوه، آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، با اشاره به اینکه وخامت بازار کار معمولاً به سرعت اتفاق می‌افتد، ابراز داشت چنانچه می‌خواهید همه چیز در جایی که هست بماند، بالا نگه‌داشتن نرخ‌ها منطقی نیست.

در چشم‌انداز داده‌ها، نظرسنجی گردآوری‌شده توسط S&P Global حاکی از آن بود که فعالیت تجاری در منطقه یورو به طور غیرمنتظره‌ای با کاهش شدید همراه بوده است، در حالی که فعالیت تجاری در ایالات متحده در ماه سپتامبر ثابت ماند.

جزئیات بیشتر از PMI فوری ایالات متحده نشان داد که میانگین قیمت‌های کالاها و خدمات با سریع‌ترین سرعت در شش ماه گذشته رشد کرده است که به وضوح به شتاب تورم در ماه‌های آینده اشاره دارد.

این موضوع در رأس این فرضیه قرار می‌گیرد که کاهش نرخ‌های اجرا شده برای تحریک اقتصاد گهگاه منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود و می‌تواند موقعیت کالا را به عنوان محافظ در برابر تورم برجسته کند.

در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، حملات هوایی اسرائیل در روز دوشنبه علیه سایت‌های تسلیحاتی حزب‌الله در جنوب و شرق لبنان باعث کشته‌شدن نزدیک به 500 نفر شد که خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را تشدید کرد.

این امر، همراه با عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده و چشم‌انداز تیره‌ی اقتصاد جهانی، نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای فلز گرانبهای امن به سمت بالا باقی می‌ماند.

با این حال، کاهش غیرمنتظره‌ی نرخ بهره توسط بانک خلق چین (PBOC) در روز دوشنبه، در کنار لایحه‌ی توقف هزینه برای تأمین مالی دولت ایالات متحده تا 20 دسامبر، سودهای طلا XAU/USD را محدود می‌کند.

معامله‌گران همچنین ممکن است پیش از انتشار شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) در روز جمعه در بحبوحه‌ی شرایط خرید اشباع در نمودار روزانه، به حاشیه بروند.

چشم‌انداز تکنیکال: طلا در بحبوحه RSI کمی اشباع خرید ممکن است شاهد مقداری سود باشد

از منظر تکنیکال، شکست اخیر و پذیرش بالای 2600 دلار می‌تواند به عنوان یک محرک تازه برای معامله‌گران صعودی تلقی شود. همانطور که گفته شد، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالای 70 قرار دارد و احتیاط نسبی را تضمین می‌کند. از این رو، عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای مرحله‌ی بعدی حرکت به سمت بالا، منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی اندک باشیم.

در عین حال، هر لغزشی اصلاحی احتمالاً خریداران تازه‌ای را نزدیک به مرز 2600 دلار جذب می‌کند که زیر آن قیمت طلا می‌تواند به منطقه افقی 2560 دلار کاهش یابد. حمایت مربوطه بعدی نزدیک به نقطه‌ی شکست مقاومتی 2535-2530 دلار پیش از علامت روانی 2500 دلار قرار دارد. یک شکست متقاعدکننده به پایین‌تر از سطح اخیر ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معاملات نزولی تغییر دهد و راه را برای نزول معنادار هموار کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما