طلا هفته را قدرتمندانه آغاز کرد

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دلیل کاهش غیرمنتظره‌ی پولی فدرال رزرو و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی، طلا (XAU/USD) هفته را با لحنی قدرتمند آغاز کرد.

طلا هفته را قدرتمندانه آغاز کرد

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) هفته را با لحنی قدرتمند آغاز کرد و با روی‌آوردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن، به بالاترین رقم نزدیک به 2631 دلار رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش غیرمنتظره‌ی پولی فدرال رزرو و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی به حرکت صعودی طلا کمک کرده است.

ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا که به دنبال تصمیم‌گیری فدرال رزرو برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره اتفاق افتاد، از افزایش بهای طلا حمایت می‌کند. گفتنی است اقدام به تعدیل نرخ بهره توسط کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بسیاری از تحلیلگران را که انتظار کاهش تدریجی‌تر را داشتند، شگفت‌زده کرد.

بدیهی است که با کاهش بیشتر احتمالی قبل از پایان سال، دارایی‌های بدون بهره مانند طلا به طور فزاینده‌ای برای سرمایه‌گذاران جذاب شده‌اند. همانطور که پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا از متعادل‌سازی داده‌های اقتصادی «سخت و نرم» برای مدیریت موثر اقتصاد در زمان‌های نامشخص توسط فدرال رزرو خبر داد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو نیز از کاهش کمتر نرخ بهره به دلیل نگرانی‌های مداوم تورم حمایت کرد، و این در حالی بود که کریستوفر والر، رئیس کل بانک مرکزی، حامی کاهش 50 واحدی در ثانیه بود، اما بسته به داده‌های اقتصادی آینده، به توقف احتمالی در سیاستگذاری‌ها اشاره کرد.

تأثیر چشم‌انداز رشد اقتصادی بر طلا

در حالی که کاهش نرخ‌ها معمولاً به نفع طلاست، چشم‌انداز خوشبینانه‌ی فدرال رزرو برای رشد اقتصادی ایالات متحده می‌تواند سود بیشتر را محدود کند. بانک مرکزی رشد سالانه حدود 2.0 درصدی را تا سال 2027 پیش‌بینی می‌کند که به جای رکود قابل توجه، نمایانگر یک «فرود نرم» بالقوه است.

این پیش‌بینی رشد، نه‌تنها نیاز به دارایی‌های امن را کاهش می‌دهد، بلکه بیانگر آن است که اگر عملکرد خوب اقتصاد ایالات متحده ادامه یابد، قیمت طلا ممکن است با فشار نزولی مواجه شود. به علاوه، اگر اعتماد به انعطاف‌پذیری اقتصادی افزایش یابد، سرمایه‌گذاران ممکن است از تمرکز بر طلا صرفنظر کنند.

داده‌های کلیدی برای تماشا: PMI و احساسات بازار

اواخر امروز، گزارش شاخص مدیران خرید ایالات متحده (PMI) قرار است منتشر شود. گفتنی است PMI قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند ارزش دلار را تقویت کند و بر طلا فشار نزولی وارد آورد.

معامله‌گران از نزدیک این داده‌ها و همچنین تحولات ژئوپلیتیکی جاری در خاورمیانه را زیر نظر خواهند داشت، جایی که افزایش تنش‌ها می‌تواند از جذابیت پناهگاه امن طلا، بیشتر حمایت کند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

طلا که مقاومت در سطح 2633.77 دلار داشت، بالای 2614 دلار صعودی باقی ماند. شکستن بالاتر از این سطح می‌تواند سود بیشتری را شاهد باشد، اما حرکت به زیر 2614 دلار ممکن است فشار فروش کوتاه‌مدت را رقم بزند.

پیش بینی و تحلیل تکنیکال قیمت طلا

طلا (XAU/USD) با 0.33 درصد افزایش در سطح 2631.09 دلار معامله می‌شود که نزدیک به سطوح مقاومت کلیدی است. نقطه محوری روی 2614.93 دلار قرار دارد و تا زمانی که قیمت‌ها بالاتر از این سطح باقی بمانند، انتظار می‌رود روند صعودی ادامه یابد.

مقاومت فوری در 2633.77 دلار و سطوح بیشتر در 2653.45 دلار و 2668.63 دلار یافت می‌شوند.

در مسیر نزولی، پشتیبانی در 2600.31 دلار و پس از آن 2588.50 دلار قرار دارد. متحرک نمایی 50 روزه در 2574.62 دلار پشتوانه‌ی محکمی برای روند صعودی ایجاد می‌کند.

شکل‌گیری کندل صعودی، تداوم احتمالی روند خرید را منعکس می‌کند و سطح فیبوناچی 161.8% را در 2633.77 دلار هدف قرار می‌دهد. با این حال، شکست به زیر 2614.93 دلار می‌تواند باعث کاهش شدیدتر شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما