یک رکورد جدید برای طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا تحت تأثیر انتظارات مبنی بر پیروی بانک‌های مرکزی جهانی از فدرال رزرو در تسهیل سیاست‌ها و کاهش نرخ بهره، در روز جمعه به رکورد جدیدی در 2610 دلار رسید.

یک رکورد جدید برای طلا

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در روز جمعه به رکورد جدیدی در 2610 دلار رسید.

گفتنی است این رشد قیمت، تحت تأثیر افزایش انتظارات مبنی بر پیروی بانک‌های مرکزی جهانی از فدرال رزرو در تسهیل سیاست‌ها و کاهش نرخ بهره، اتفاق افتاد.

آنچه مسلم است از آنجا که نرخ بهره پایین‌تر، هزینه‌ی فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد و آن را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌کند، برای طلا مثبت است.

در پی تصمیم‌گیری روز چهارشنبه فدرال رزرو، بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) نرخ بهره‌ی اصلی خود را در روز پنج‌شنبه 25 واحد پایه (bps) کاهش داد که البته این اولین کاهش از زمان همه گیری کووید در سال 2020 بود. به علاوه، بانک مرکزی فیلیپین، نرخ بهره را 250 واحد در ثانیه کاهش داد و در جلسه روز جمعه به 7.0 درصد رساند. در کنار این‌ها، انتظار می‌رود بانک مرکزی هند (RBI) در نشست بعدی خود در راستای همراهی با فدرال رزرو، نرخ بهره را کاهش دهد.

اگرچه بانک خلق چین (PboC) نرخ‌های وام‌دهی کلیدی خود را در روز جمعه در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه داشت، پس از کاهش غیرمنتظره بانک در ماه ژوئیه، نرخ اولیه وام یک و پنج ساله به ترتیب در پایین‌ترین سطح 3.35% و 3.85% قرار گرفت.

در عین حال، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در آینده، در نشست روز جمعه‌ی خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشت.

طلا بالاتر از رکوردهای قبلی شکسته شد

پس از تصمیم فدرال رزرو، طلا از بالاترین رکورد قبلی که در روز چهارشنبه 2600 دلار ثبت شده بود، ضربه خورد. در این جلسه، بانک مرکزی ایالات متحده تصمیم گرفت تا نرخ بهره را به میزان دو برابری 50 pbs واحد (0.50 درصد) کاهش دهد.

با این وجود، چشم‌انداز مثبت فدرال رزرو برای رشد ایالات متحده، که طبق نظر بانک مرکزی تا پایان سال 2027 در حدود 2.0 درصد در سال ثابت باقی مانده بود، افزایش قیمت فلز زرد را محدود کرد. این امر یک نمایه «فرود نرم» را در اقتصاد پیشنهاد می‌کند که به طور کلی برای احساسات مثبت است. با این حال، این امر احتمالاً برای طلای امن منفی بود. از این رو، فلز گرانبها پس از اوج گرفتن به سرعت سقوط کرد.

در عین حال، افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی ممکن است جریان‌های امن حمایتی برای فلز زرد ایجاد کند. در همین راستا استفاده اسرائیل از پیجرهای انفجاری برای کشتار و زخمی‌کردن عوامل حزب‌الله در لبنان، خطر تشدید درگیری در خاورمیانه را بیشتر کرد و به طور بالقوه حامی فلز گرانبها شد.

تجزیه و تحلیل تکنیکال: طلا با گسترش روند صعودی به اوج جدیدی می‌رسد

طلا در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید که از رکورد قبلی 2600 دلاری که پس از نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو به ثبت رساند، پیشی گرفت.

حکم تحلیل تکنیکال «روند دوست شماست»، به این معناست که در راستای روندهای صعودی غالب، بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت، احتمال افزایش بیشتر قیمت فلز زرد وجود دارد.

اهداف بعدی رو به بالا اعدادی گرد هستند: ابتدا 2650 دلار و سپس 2700 دلار. با توجه به شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالا، طلا هنوز کاملاً اشباع خرید نیست و همچنین فضایی را برای صعود بیشتر باقی می‌گذارد.

با این حال، در صورتی که RSI طلا بر مبنای نرخ بسته‌شدن، به منطقه اشباع خرید ورود کند، به معامله‌گران توصیه می‌شود که به پوزیشن‌های خرید خود بیفزایند.

همچنین اگر این ورود انجام شود و سپس از خرید اشباع خارج شود، نشانه‌ای برای بسته‌شدن خرید و فروش خواهد بود، چرا که نشان می‌دهد اصلاح عمیق‌تری در حال آشکارشدن است.

اگر اصلاح تکامل یابد، حمایت‌های محکم در سطوح قیمت 2550 دلار، 2544 دلار (اصلاح فیبوناچی 0.382 از رالی سپتامبر) و 2530 دلار (بالاترین محدوده قبلی) قرار دارند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما