یک پیش بینی شگفت‌انگیز درمورد قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا توانسته از مرز 2600 دلار عبور کند اما آیا در این هفته همچنان رکوردشکنی قیمت ها ادامه دارد؟

یک پیش بینی شگفت‌انگیز درمورد قیمت طلا

پس از ماه ها گمانه زنی در مورد اینکه چه زمانی فدرال رزرو بالاخره چرخه کاهش خود را آغاز خواهد کرد و به دنبال آن هفته ها نوسان بازار بین 25 تا 50 واحد پایه، سرانجام روز بزرگ فرا رسید و بازار فلزات را ناامید نکرد.

 رکوردشکنی های قیمت طلا همچنان ادامه دارد و با افزایش ۱.۲ درصدی همچنان بالای 2600 دلاراست. که می‌توان آن را نتیجه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه دانست.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهانی به 2622 دلار رسید.قیمت طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن 27 درصد در 2024 افزایش یافته که بیشترین افزایش سالانه این فلز گرانبها از 2010 بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در اجلاس چهارشنبه گذشته نرخ بهره را 0.5 درصد پایین آورد. بدین ترتیب هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده ارزان‌تر شده و تمایل برای خرید آن بالاتر می‌رود.

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده معتقد است، تصمیم فدرال رزرو نشانه بسیار مثبت برای اقتصاد ایالات‌متحده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده اظهار کرد تصمیم اخیر فدرال رزرو برای کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره، نشانه‌ای بسیار مثبت برای اقتصاد این کشور است.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش بالقوه قیمت طلا در هفته آینده خوش‌بین هستند، در حالی که کارشناسان صنعت به طور مساوی بین قدرت بیشتر و تثبیت کوتاه‌مدت تقسیم شده‌اند.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه نرخ بهره در دو اجلاس آینده فدرال رزرو احتمالاً 0.25 کاهش می‌یابد، روند فزاینده قیمت طلا تا ابد ادامه نخواهد داشت.

از طرف دیگر مخاطرات ژئوپلیتیکی از جمله ادامه درگیری‌ها در غزه، اوکراین و مناطق دیگر تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

ضعف دلار هم یکی دیگر از عوامل حمایت‌کننده از قیمت طلاست. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

داده‌های گمرک چین نشان داد، بزرگترین مصرف‌کننده طلای جهان، برای اولین‌بار از ژانویه ۲۰۲۱ از واردات طلا از سوئیس در ماه اگوست اجتناب کرد.

صادرات طلای سوئیس در اگوست، برای اولین‌بار در ۳ سال و نیم گذشته، هیچ عرضه‌ای به چین نشان نمی‌دهد. عرضه از سوئیس به چین در ماه اگوست، پس از کاهش مداوم در دوره ژوئن تا جولای، به طور کامل از بین رفت، زیرا افزایش قیمت لحظه‌ای طلا خریداران خرده فروشی آسیایی را دور نگه داشت.

تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره متالز فوکوس گفت این ارقام کمی شگفت‌انگیز بود، زیرا صادرات به چین بزرگ در ماه جولای در بحبوحه کاهش تقاضا ضعیف شده بود. این واقعیت که قیمت طلای محلی در بورس طلای شانگهای در ماه اگوست به قیمت لندن کاهش یافت، انگیزه‌های واردات طلا به چین را نیز تضعیف کرد.

 این هفته، 19 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند، که اکثریت قاطع آنها یا ریزش جانبی قیمت ها یا پتانسیل افزایش بیشتر را مشاهده کردند. 9 کارشناس یا 47 درصد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که 8 تحلیلگر که 42 درصد را نمایندگی می کنند، پیش بینی کرده اند که قیمت طلا برای این فلز گرانبها افزایش یابد. تنها دو کارشناس یا 11 درصد بر این باورند که طلا هفته آینده کاهش خواهد یافت.

در همین حال، 189 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که اکثر سرمایه گذاران به چشم انداز خوش بینانه خود بازگشتند. 129 تاجر خرده‌فروشی یا 68 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 29 تاجر یا 15 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 31 پاسخگوی باقیمانده که 17 درصد را تشکیل می دهند شاهد تثبیت قیمت ها در طول هفته پیش رو بودند.

اگرچه به اندازه هفته گذشته مهم نیست، تقویم اقتصادی هفته آینده همچنان دارای مجموعه ای از داده های مهم منتشر شده است، از جمله S&P Flash PMI در روز دوشنبه، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه، انتشار چهارشنبه فروش خانه جدید ایالات متحده، و گزارش کالاهای بادوام در روز پنجشنبه. ، تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، ادعای بیکاری هفتگی، و فروش خانه معلق در ایالات متحده. اما رویداد اصلی در پایان با انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، در صبح جمعه منتشر خواهد شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما